تبیان، دستیار زندگی
کودک نیاز به هر دو والد دارد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کودک نیاز به هر دو والد دارد

title

فریبا احدی بیگلو روانشناس تربیتی اظهار داشت:ی کی از تلخ ترین اتفاقات زندگی برای کودکان،جدایی والدین از یکدیگر بوده که باعث ایجاد مشکلاتی برای او و والدی که سرپرستی نگهداری از کودک را برعهده دارد،خواهد شد.

به گزارش تبیان به نقل از باشگاه خبرنگاران وی در ادامه گفت: یکی از مشکلاتی که در این دوران برای والد سرپرست کودک ایجاد شده،این است که بعضی وظایف برعهده والدی که هم جنس کودک بوده،است از جمله صحبت در مورد برخی مسائل خاص،دوره بلوغ و تغییراتی که در او اتفاق می‌افتد.

احدی بیگلو تصریح کرد:در این شرایط میتوان از دایی،خاله،عمو،عمه و یا کسی که مورد اعتماد شما و کودک بوده استفاده کرد که بتواند با او براحتی گفت‌وگو کند،همچنین اگر چنین شخصی در میان فامیل پیدا نشد بوسیله کمک از پزشک و روانشناس و در نهایت از معلم یا مشاور مدرسه که مورد اطمینان کودک باشد میتوان بهره گرفت.

این روانشناس در پایان اضافه کرد:جدای از این مشکل وجود پدر و مادر در کنار یکدیگر کارکردهای مختلفی داشته که نمونه آن در تصمیم گیری ها بوده،به طوری که تصمیم یک والد برای کودک به معنای دیکتاتوری است زیرا حق اظهار نظری نداشته ولی زمانی که این تصمیم توسط هر دو والد گرفته شده باشد برای او نوعی دموکراسی در بیان عقاید محسوب خواهد شد.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.