تبیان، دستیار زندگی
در واقع کودک با رفتار پرخاشگرانه می خواهد به هدف خود دست یابد. گاهی دلیلش این است که او از قبل مورد آزار و اذیت قرار گرفته و نتوانسته خشم خود را ابراز کند و حالا با پرخاشگری به کاهش اضطراب خود می پردازد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه با کودکان پرخاشگر رفتار کنیم؟

در واقع کودک با رفتار پرخاشگرانه می خواهد به هدف خود دست یابد. گاهی دلیلش این است که او از قبل مورد آزار و اذیت قرار گرفته و نتوانسته خشم خود را ابراز کند و حالا با پرخاشگری به کاهش اضطراب خود می پردازد.

بخش خانواده ایرانی تبیان
title

فرشته کریمی روان شناس  با اشاره به دلایل عصبانی بودن برخی کودکان، گفت: در واقع کودک با رفتار پرخاشگرانه می خواهد به هدف خود دست یابد. گاهی دلیلش این است که او از قبل مورد آزار و اذیت قرار گرفته و نتوانسته خشم خود را ابراز کند و حالا با پرخاشگری به کاهش اضطراب خود می پردازد.

وی با تأکید براینکه والدین پرخاشگر نمی توانند فرزندان آرامی تربیت کنند، تصریح کرد: کودکانی که شاهد مشاجرات والدین باشند بعضی از خلق وخوها و رفتارهای آنان را کسب می کنند، همچنین کودکانی که بیشتر با آنها بگو مگو می شود در معرض این پرخاشگری هستند.

این روان شناس با اشاره به راهکارهایی که برای مبارزه با پرخاشگری وجود دارد، اذعان کرد: ابتدا باید از نگرانی درونی و اضطراب کودک مطلع شویم. باید به کودکان مضطرب فرصت صحبت کردن دهیم تا نگرانی خود را ابراز کنند و تا حد امکان سعی کنیم در جهت رفع نگرانی هایی که آنها را آزرده است، قدم برداریم. ورزش کردن برای این کودکان بسیار مؤثر است و باعث تخلیه هیجاناتشان می شود.

کریمی در پایان گفت: سعی کنید الگوی مناسبی برای فرزندتان باشید زیرا کودکان بسیار الگوپذیر هستند. كودكان اگر ببینند والدین آنها تنبیه بدنی را به كار می برند، بیشتر تمایل به زدن پیدا می كنند. اگر به رفتار خشن و پرخاشگری كودكتان مضطرب هستید، نباید به او اجازه دهید شما را در حال كتك زدن حتی به عنوان تنبیه ببیند.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.