تبیان، دستیار زندگی
به تازگی یک دختر بدنیا آورده ام. یک پسر 5 ساله هم دارم. از زمانی که خواهرش بدنیا آمده، مدام از من درباره تفاوت های دختر و پسر می پرسد. نمی دانم جواب سوالاهایش را چه بدهم؟
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه به کنجکاوی جنسی کودکم پاسخ دهم؟

به تازگی یک دختر بدنیا آورده ام. یک پسر 5 ساله هم دارم. از زمانی که خواهرش بدنیا آمده، مدام از من درباره تفاوت های دختر و پسر می پرسد. نمی دانم جواب سوال هایش را چه بدهم؟

بخش خانواده ایرانی تبیان
کنجکاوی جنسی کودک

پسر پنج ساله ام از کوچکترین فرصت برای پرسیدن سوالهایش استفاده می کند. گاهی یواشکی زمانی که لباسهای خواهرش را عوض می کنم به او نگاه می کند.

تازگی ها چیزهای جدیدی در مورد تربیت جنسی شنیده ام. این واژه این روزها مرسوم شده، زمان ما کسی به من چنین آموزش هایی را نداده بود. چشم بسته ی بسته پا به خانه شوهر گذاشتیم. اما امروز به عنوان یک مادر، نمی دانم در تربیت جنسی کودکم چه مطالبی برای سنش مناسب هست. احساس می کنم،  نسبت به پدرش با من راحت تر است و احساس نزدیکی بیشتری می کند، اما چون پسره برای خودم سخته ، فکر می کنم از پدرش خجالت می کشد. بی اطلاعی من و پدرش باعث شده هر سوال که می پرسد جواب ندهیم یا خودمان را به نشیندن بزنیم یا اینکه انکار کنیم.
نمی دونم چه نقشی در تربیت جنسی فرزندم دارم و آیا باید پدرش هم در این حوزه با او صحبت کند؟ شوهرم می گوید، سکوت در خصوص سوالات جنسی بهترین راه است.

اما من فکر می کنم این کار به صلاح فرزندمان نیست. چون ممکن است اگر ما جوابش را ندهیم، دوستانش در این راه اطلاعات غلطی در اختیارش قرار بدهند. تازگی ها در مورد تجاوز به بچه ها هم یک چیزهایی شنیدم، نمی دونم این اطلاعات کمک می کند، او خودش را در مقابل چنین آسیب هایی حفظ کند؟ نمی دونم چه زمانی آموزش مسائل جنسی را به کودکم شروع کنم؟ شاید اگر اطلاعات کافی داشته باشم، بتوانم به فرزندم کمک کنم. راستی شما درباره کنجکاوی های جنسی فرزندتان چگونه پاسخ می دهید؟
در قسمت نظرات، کمک های فکری تان را برای این دوست مجازی بنویسید.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.