تبیان، دستیار زندگی
روند افزایش آمار طلاق در استان نگران کننده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روند افزایش آمار طلاق نگران کننده است

title

به گزارش تبیان به نقل از خبرنگار ایرنا هوشنگ بازوند روز یکشنبه در شورای راهبردی ثبت احوال لرستان افرود: آمارثبت شده طلاق وازدواج استان در شورای فرهنگ عمومی مطرح ودستگاه های متولی در این راستا برای تغییر در روند افزایشی وکاهشی وظایفی را برعهده بگیرند.
وی با انتقاد از هزینه بالای تعویض کارت ملی هوشمند افزود: سازمان ثبت احوال روندی را برای کاهش هزینه این خدمات معین کرده و همچنین شش میلیارد ریال اعتبار نیز در بودجه 95 برای ایجاد زیر ساخت های لازم صدور خدمات مکانیزه برای این نهاد لحاظ می شود.
مدیر کل ثبت احوال لرستان نیز دراین جلسه گفت: استان لرستان با وسعت 28 هزار294کیلومتر دارای جمعیتی یک میلیون 883هزارو378 نفری است که از این تعداد یک میلیون 153 هزار و300 نفردر نقاط شهری و730 هزار و78 نفر روستایی هستند.
مصطفی امانی پور افزود: رشد نرخ جمعیت در کشور 1.44 که این نرخ در لرستان 1.57 درصد است واز این لحاظ در رتبه 16 کشور قرار داریم.
وی یادآورشد: در سال 94 به ازای هر هزار نفر جمعیت 20.7 نوزاد متولد که در این مدت 38 هزار 585 وقایع ولادت به ثبت رسیده است.
امانی پور همچنین ادامه داد: در استان لرستان در سال 94 به ازای هر هزار نفر 4.5 نفر فوت ثبت شده است.
وی اضافه کرد:در لرستان میانگین سن طلاق 35 سال بوده ودر سال گذشته سه هزار و551 واقعه طلاق به ثبت رسیده یعنی درهر هزار نفر 1.9 درصد طلاق اتفاق افتاده است ودر این زمینه نیز رتبه 13 کشوری را داریم.
مدیر کل ثبت احوال لرستان گفت: در استان در سال گذشته 19 هزارو64 واقعه ازدواج به ثبت رسیده که هر هزار نفر 10.2 درصد به ثبت رسیده است.
وی افزود: در سال گذشته 38 هزار 585 شناسنامه مکانیزه نوزاد و 72 هزارو 79 مورد صادرشده است که با توجه به هزینه بالای آن برای ثبت احوال فراخوان عمومی داده نشده وفقط در موارد مشخص شده شناسنامه مکانیزه برای افراد صادر می شود.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.