تبیان، دستیار زندگی
دادگاه خانواده پر از افرادی است که روزی لیلی و مجنون بوده اند و اما امروز دشمن خونی یکدیگر شده اند که حتی چشم دیدن یکدیگر را هم ندارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خوشتیپی همسر دلیل طلاق !

دهه هفتادی ها هم زود ازدواج می کنند و هم زود طلاق می گیرند

دادگاه خانواده پر از افرادی است که روزی لیلی و مجنون بوده اند و اما امروز دشمن خونی یکدیگر شده اند که حتی چشم دیدن یکدیگر را هم ندارند.

فراوری:ه. منفرد -بخش خانواده ایرانی تبیان
طلاق

زن و مردی که امروز تمام قول و قراری که به یکدیگر داده بودند را فراموش کرده اند! دیگر از خانه شان به جای خنده، صدای فریاد و گریه بیرون می آید! چطور می شود که به جای آن همه عشق، نفرت به میان می آید و آنها حرف از جدایی می زنند؟
آمار طلاق در یکی دو سال اخیر رو به افزایش بود است؛ به طوری که فقط در چهار ماه اول امسال نرخ آن دوبرابر شده؛ بسیاری از این طلاق ها به علت های سطحی و لجبازی های زوجین  اتفاق افتاده اند.

ملک به نامم نمی کند

شاید باورتان نشود اما بر اساس گزارش های میدانی مشاهده شده که خانمی 32 ساله بعد از 7 سال زندگی مشترک بدون دغدغه با همسرش تنها به دلیل اینکه شوهرش ملکی به نامش نکرده، درخواست طلاق داده است! مریم گریه می کند و می گوید: شوهر خواهر من یک مغازه و یک واحد آپارتمانی به نام خواهرم کرده است، اما شوهر من در حالیکه چندین مغازه و چندین واحد مسکونی دارد، هیچ ملکی به نام من نمی کند! بهروز شوهر مریم که چهره اش بسیار نگران به نظر می آید، می گوید: من تا امروز برایم همسرم هر کاری که توانسته ام کرده ام و نگذاشته ام خلا چیزی را احساس کند. هر چیزی که بخواهد برایش تهیه می کنم، اما نمی دانم چرا با من این چنین رفتار می کند. آیا درست است من زنم را طلاق بدهم فقط بخاطر اینکه ملکی را به نامش نکرده ام؟

بر سر تغییر کانال تلویزیون!

داستانی عجیب دیگر که مربوط به زوجی است که 8 سال از ازدواج شان می گذرد و دعوای آنها بر سر انتخاب کانال تلویزیون بوده! نسرین که 33 سالش است گریه می کند و می گوید برنامه های مورد علاقه ام را نمی توانم ببینم و بهنام (همسر نسرین) که 40 سال دارد هم بر دیدن برنامه های مورد علاقه تلویزیونی خود پافشاری می کند و می گوید: من هم سهمی از این زندگی دارم! شاید باورتان نشود اما این داستان واقعی است!

هرجا می رویم احساس می کنم که موی بلند شوهرم باعث می شود دیگران مسخره مان کنند، از بیرون رفتن با شوهرم خجالت می کشم و سعی می کنم کمتر در فامیل و دوستانم ظاهر شوم

شوهرم برای مادرش خرید می کند

زن جوان زمانی که دید شوهرش هنوز هم برای مادرش خرید می کند، راهی دادگاه خانواده شد و درخواست طلاق داد. دلیل این خانم برای طلاق گرفتن این است که هر بار همسرش برای خانه خرید می کند، برای مادرش هم خرید می کند! او درباره دلیل طلاق می گوید: «شوهرم هنوز هم تصور می کند در خانه مادرش زندگی می کند و باید تمام مسئولیت خانه مادرش بر عهده او باشد.»

همسرم خوشتیپ است

یکی دیگر از زوج هایی که پایشان به دادگاه خانواده باز شده، زوجی هستند که به خاطر خوش تیپی آقا قصد طلاق گرفتن دارند! مرد جوان درباره دلیل طلاق به قاضی گفته که چک کردن های مدام همسرم مرا خسته کرده است. زن هم در پاسخ گفت: «شوهر من مرد خوش تیپ و پولداری است و طبیعی است که زنان زیادی در آرزوی بدست آوردن او باشند. من هم دست خودم نیست، هربار که او از خانه بیرون می رود مدام این فکر به سراغم می آید که حتماً زنان زیادی برای بدست آوردن او دست به کارهایی بزنند و شوهرم را اغفال کنند.» خوشتیپی همسر آنقدر ذهن این خانم را درگیر کرده که او را وادار به درخواست طلاق کرده است. «با اینکه عاشق شوهرم هستم، ولی اینطوری نمی شود زندگی کرد.»

همسرم سر مزار شوهر سابقش می رود!

این زوج هم به خاطر سر زدنِ مدامِ خانم به مزار همسر سابق، دچار اختلاف شدند. خانم جوان می گوید که باید هر هفته یا هر ماه به مزار همسر سابق برود و شوهرش این اجازه را به او نمی دهد. شوهر این خانم در دفاع از خود به قاضی گفته: «من نمی گویم سر خاک شوهر سابقش نرود، فقط می گویم هر زمان که وقت داشتی و سرت خلوت بود برو، نه اینکه هر هفته کار و زندگی ات را تعطیل کنی و سر خاک بروی. بارها شده ما می خواستیم جایی برویم اما همسرم تنها به خاطر اینکه باید به قبرستان می رفت قرار را کنسل کرده و سر خاک شوهر سابقش رفته است.» البته ماجرای این زوج، ختم به خیر شده و با صحبت های قاضی به این نتیجه رسیده اند دلیل شان برای طلاق محکمه پسند نیست و آشتی کرده اند.

موهای بلند شوهرم مرا خجالت زده می کند

زن جوان وقتی دید که شوهرش مو هایش را کوتاه نمی کند تصمیم به جدایی از او گرفت! و برای توجیه دلیل طلاق به قاضی دادگاه گفت: «هرجا می رویم احساس می کنم که موی بلند شوهرم باعث می شود دیگران مسخره مان کنند، از بیرون رفتن با شوهرم خجالت می کشم و سعی می کنم کمتر در فامیل و دوستانم ظاهر شوم. اصلا اینکار شوهرم را دوست ندارم و هرچه سعی کردم نتوانستم با آن کنار بیایم برای همین تصمیم به جدایی گرفتم.»

شوهر می گوید: آیا درست است من زنم را طلاق بدهم فقط بخاطر اینکه ملکی را به نامش نکرده ام؟

طلاق به خاطر طلاق برادر

این زوج هم زندگی خوبی داشتند تا اینکه برادر آقا با خواهر خانم با هم ازدواج می کنندو برادرها با هم باجناق می شوند؛ اما زندگی برادر کوچکتر به خوبی برادر بزرگتر نبود. دعواهای خانوادگی برادر کوچکتر بالا می گیرد تا اینکه منجر به طلاق می شود اما ماجرا به اینجا ختم نمی شود. «از وقتی برادرم و همسرش از هم جدا شدند، هرچه فکر می کنم می بینم من هم نمی توانم به زندگی با همسرم ادامه دهم. بعد از طلاق، همسرم ارتباطش را با خانواده من قطع کرده و من هم به خاطر برادرم مجبور به قطع ارتباط با خانواده همسرم شدم. خودمان هم که مرتب با هم دعوا و درگیری داریم و نمی توانیم این موضوع را تحمل کنیم. کنار آمدن با این موضوع برای هردویمان سخت است برای همین تصمیم گرفتم به دادگاه بیایم و به زندگی مشترکمان پایان دهم.»

من زودتر طلاق می گیرم!

این خانم هم وقتی درد و دل همسر خود با دوستش را می شنود، تصمیم به طلاق می گیرد. شوهر این خانم به دوستش می گوید که از زندگی با او خسته شده و قصد دارد همسرش را طلاق بدهد. این درد و دل های پنهانی باعث می شود که خانم پیش دستی کند و خود زودتر درخواست طلاق بدهد. «وقتی حرف هایش را شنیدم اول تصمیم گرفتم که با او صحبت کنم و دلیل حرف هایش را بپرسم. ولی بعد پشیمان شدم و با خودم گفتم حالا که شوهرم از من خسته شده صحبت کردن هم فایده ای نداره و باید خودم دست به کار شوم. من تصمیم گرفتم قبل از شوهرم درخواست طلاق بدهم و کار او را آسان تر کنم.»


منابع:
سلامانه،خبرگزاری مهر

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.