تبیان، دستیار زندگی
606; انرژي کودکان به صورت آزار و اذيت نمود &#...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تخليه نشدن انرژي کودکان به صورت آزار و اذيت نمود پيدا مي کند

به نظر روان شناسان، بازی در رشد روانی كودكان تاثیر به سزایی داشته و در بازیهای دسته جمعی، نمود بیشتری دارد. بازی های كودكان نسبت به سن، جنس، ذوق وشوق و امكانات مالی و فرهنگی هر كودك متفاوت است، لذا گاهی اوقات ممكن است كودك به بازی خاصی علاقه داشته باشد ، ولی این بازی از نظر مالی در حد توان خانواده نباشد . بنابراین نمی توان به صورت یكنواخت بازی های خاصی را برای كودكان توصیه كرد . بازی برای كودكان همانند كار كردن برای بزرگسالان است و همان گونه كه كار كردن باعث رشد و تكوین بزرگسالان می شود، بازی نیز برای كودكان موجب یادگیری سازش با دیگران، داد و ستد، ادعا كردن، گرفتن حق خود و حتی خوردن حق دیگران می شود .

همان گونه كه خانواده ها توجه ویژه ای به دروس كودكان خود دارند، باید توجه خاصی به بازی آنها داشته باشند و حتی بعضی اوقات والدین نیز به بازی با كودكان بپردازند ، زیرا بازی كردن والدین با كودك برای آنها لطف خاصی دارد.

اگر خانواده ها برای كودكان خود برنامه ریزی خاص دروس آموزشی نظیر زبان، كامپیوتر و... می كنند در كنار آن نیز باید برنامه هایی برای تحرك كودكان از قبیل كلاس های تفریحات ورزشی داشته باشند تا بدین ترتیب انرژی نهفته در كودكان به نحو شایسته و مطلوبی تخلیه شود.

كودكان باید از بازی كردن در ساعاتی كه دیگران نیازمند آرامش هستند خودداری نمایند و تعداد ساعاتی كه هر كودك به بازی كردن می پردازد با توجه به شرایط سنی و جنسی وی صورت می گیرد.

اگر كودكان در هنگام بازی تخلیه نشوند ، انرژی نهفته در خود را در منزل به صورت آزار و اذیت خواهر و برادر كوچكتر نشان می دهند ، اما اگر انرژی كودك در محیط بازی تخلیه شود كودك شبها با آرامش به استراحت می پردازد.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.