تبیان، دستیار زندگی
هیچ انسانی نیست که برای خرید تمام آنچه دوست دارد ،پول کافی داشته باشد. حتی انسان های ثروتمند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راه پرپول شدن خزانه ی خانه

9 توصیه بین‏المللی برای صرفه‏جویی در اقتصاد خانواده

پول

هیچ انسانی نیست که برای خرید تمام آنچه دوست دارد ،پول کافی داشته باشد. حتی انسان های ثروتمند. تعجب نکنید.خیلی از آن ها هم خواسته هایشان از ثروتشان بیشتر است. اما از طرفی با داشتن حقوق متوسط هم می توانید به خیلی از خواسته هایتان برسید به شرط آنکه برای درآمد تان برنامه ریزی کرده و در مقابل برخی خواسته هایتان محکم بگویید :نه.

- جاهایی که پول‏هایتان را هدر می‏دهد، شناسایی کنید:

خنزر و پنزرهایی که پول بالایشان می‏دهید و هرگز هم به چشم نمی‏آیند. غذاهای که بیرون می‏خورید و هیچ ارزشی غذایی ندارد. کارت‏های هدیه یا خرید که دست آخر فقط با آن پیاز و سیب‏زمینی یا زیور آلات می‏خریم. به این مواد متفرقه که پول بالایشان می‏دهیم سوراخ‏های پولی می‏گویند .این متفرقات پول‏های شما را می‏مکند و جیب‏ها را خالی می‏کنند و آنقدر ضروری نیستند که شما جیب‏هایتان را پر از خالی کنید. سعی کنید آهسته آهسته این سوراخ‏ها را بگیرید.

به  مواد متفرقه که پول بالایشان می‏دهیم سوراخ‏های پولی می‏گویند .این متفرقات پول‏های شما را می‏مکند و جیب‏ها را خالی می‏کنند و آنقدر ضروری نیستند که شما جیب‏هایتان را پر از خالی کنید.

- از تحریک اشتهای خریدتان حذر کنید:

مسلماً فروشگاه‏هایی هست که هوش از سر شما می‏برد و شما را برای وسایل غیر ضروری وسوسه می‏کند اما شعار شما باید این باشد: هرگز چیزی که نیاز ندارم نمی‏خرم. شاید به جایی بروید که لوازم تزیینی زیبا واسنک‏ها و مواد غذایی اشتها برانگیز و مصنوعات زیبایی داشته باشد. اما شما باید جلو خود را بگیرید، اگر نمی‏توانید بهتر است دفعات و تعداد آن را کم کنید.  برای این کار همراه خود یک فهرست از احتیاجات به همراه ببرید و در فروشگاه فقط سراغ آنها بروید.

- خرید‏های ویژه به روش مخصوص:

اگر در جایی زندگی می‏کنید که امکان خرید از طریق اینترنت را دارید این راه خوبی است که از فروش ویژه‏های اینترنت بعضی از لوازم خود را که می‏دانید بعداً به آن نیاز دارید و قیمت آن هم اکنون مناسب‏تر است خریداری کنید. با این کار تقریباً 20درصد از پول‏تان را صرفه‏جویی می‏کنید.

- گول زرق و برق غذاهای بیرون را نخورید:

رستوران‏ها از خوردن یک وعده شام ساده با دسر بسیار سود می‏برند. معمولاً غذایی که شما بیرون میل می‏کنید. سه برابر برایتان حساب می‏شود. اگر برای مثال عادت دارید سه بار در هفته بیرون شام بخورید این عادت را به یک بار تقلیل دهید.

- هزینه‏ها را مدیریت کنید:

هر خرجی که در زندگی تان پیش می آید را نپذیرید اگر برا ی تعمیر ماشین مبلغی را به شما پیشنهاد می کنند بهتر است آنرا به مراکز دیگر هم نشان دهید .

- تخفیف‏ بگیرید:

این روزها بیشتر شرکت‏ها تخفیف برای اجناس و کالاهایشان قائل می‏شوند. بیشتر این تخفیف‏ها برای این است که مشتری را جلب کند. یا بعضی از مواقع حراج های فصلی انجام می شود که از آن استفاده کنید.

- همیشه در جست‏وجوی علت باشید:

گرفتن بعضی از سوراخ‏های پولی کار راحتی است البته به شرطی که دقت در مخارج و جزئیات را فراموش نکنید.برای مثال  استفاده از لامپ کم مصرف ،خاموش کردن شوفاژهای اضافی ، کمپوت کردن میوه های رسیده که ممکن است به زودی خراب شود ، شما می توانید صرفه جویی قابل ملاحظه ای بکنید.

قلم

- یک دفتر حسابداری برای خود باز کنید:

از ماه آینده شروع کنید یک فهرست از بزرگ‏ترین مخارج و ریزترین آنها بنویسید و مقدار پول یا موجودی خود را هم در گوشه‏ بالای فهرست یادداشت کنید و هر زمان بیرون می‏روید این دفترچه کوچک را با خود داشته باشید حتی اگر قصدتان خرید نیست، این کار به شما کمک می‏کند از خریدن غیر ضروریات منصرف شوید و حساب احتیاجات خود را هم داشته باشید.

- به خودتان اجازه سرگرمی بدهید:

وقتی شما دخل و خرج خود را با هم هماهنگ کنید می‏توانید با استطاعت مالی حاصل از این صرفه‏جویی با خیالی آسوده گاهی اوقات سرگرمی هم داشته باشید و دستی به جیب ببرید. «وقتی خزانه‏تان خالی است شما محکوم به سکوتید» و این صرفه‏جویی‏ها برای شما سوپاپ اطمینان است. شما صرفه جویی کنید و در جایی که لازم است با پول حاصل از صرفه جویی ، به اهداف مالی بزرگ تر برسید.

می توانید کتاب صرفه جویی همراه با پیشنهاد های کاربردی را از فروشگاه اینترنتی تبیان خریداری و مطالعه کنید.

در صورت تمایل می توانید راجع به این موضوع و راه های پیشنهادی تان در انجمن های تخصصی تبیان با دیگر کاربران صحبت کنید.

منبع :مجله ی آهنگ زندگی

تنظیم برای تبیان :داوودی

مقالات مرتبط :

حقوق كارمندى و پز مهندسى

برنامه ریزی موفق زیر یک سقف

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.