تبیان، دستیار زندگی
اما این روزها بالكن ها و تراس ها جای خودشان را در خانه های آپارتمانی باز كرده اند. ممكن است بیشترین استفاده ای كه از یك بالكن ها و تراس به ذهن تان برسد، فضایی برای خشك كردن لباس ها باشد یا یك انباری دم دستی در واحد خودتان.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک وجب بالکن!

اما این روزها بالكن ها و تراس ها جای خودشان را در خانه های آپارتمانی باز كرده اند. ممكن است بیشترین استفاده ای كه از یك بالكن ها و تراس به ذهن تان برسد، فضایی برای خشك كردن لباس ها باشد یا یك انباری دم دستی در واحد خودتان.

بخش خانواده ایرانی تبیان

تراس

اما این روزها بالكن ها و تراس ها جای خودشان را در خانه های آپارتمانی باز كرده اند. ممكن است بیشترین استفاده ای كه از یك بالكن ها و تراس به ذهن تان برسد، فضایی برای خشك كردن لباس ها باشد یا یك انباری دم دستی در واحد خودتان. تراس ها هرقدر هم كه كوچك باشند، باز هم می توانند در خوب شدن حال شما مؤثر باشند. می توانید روی معجزه سرسبز بودنشان حساب باز كنید. برای شروع كافی است همه وسایل ریز و درشتی را كه كنار تراس، روی هم گذاشته اید یا به دیوار ها آویزان كرده اید جمع و به انباری منتقل كنید. برای اینكه بتوانید از پیشنهادهای این صفحه استفاده كنید، تراس كوچك تان را آب و جارو كنید، دیوارهای آن را دستمال بكشید و سعی كنید تمام تلاش تان را به كار بگیرید تا بتوانید به تراس كوچكتان روح ببخشید.

لانه پرندگان

ممكن است در مدتی كه شما روی تراس كوچك تان حساب باز نمی كرده اید، در را قفل كرده و آن را به پرندگان اجاره داده باشید. اگر این كار را كرده اید احتمالا پروژه سنگینی برای تمیزكردن آنجا خواهید داشت. سعی كنید حین تمیزكردن، دَرِ تراس را ببندید تا گرد و خاك و پَرها وارد خانه نشوند. اگر پكیج روی تراس دارید حتما سراغ آن بروید. احتمالا حجم زیادی از آشغال ها و فضولات كبوترها و پرندگان در محفظه داخلی آن قرار گرفته است. حالا با محلول های ضد عفونی كننده، كف و دیوارهای تراس را بشویید. اگر گوشه دل تان ناراحت است كه چرا پرندگان بی گناه را بی خانه كرده اید، می توانید یك خانه كوچك چوبی تهیه كنید و روی دیوار های خارجی و نه داخل تراس، نصب كنید و هر از گاهی مقداری غذا درون آن قرار دهید.

از توری ها كمك بگیرید

احتمالا پرنده ها به این راحتی جایی را كه در آن زندگی كرده اند فراموش نمی كنند. برای بستن قطعی راه آنها، می توانید سراغ توری های ریز و محكم پلاستیكی بروید. به این نكته توجه داشته باشید كه رنگ توری را به شكلی انتخاب كنید كه با نمای ساختمان در تضاد نباشد و چهره آن را خراب نكند. اگر بچه كوچكی در منزل دارید این توری ها باز هم به كمك شما می آیند و اجازه نمی دهند كه هر چیزی را پرت كند و یا چنددقیقه حضورش در تراس باعث نگرانی شما شود.

سر سبزی را به خانه بیاورید

بسته به اندازه تراس تان می توانید انتخاب كنید كه چه نوع گیاهی در آنجا پرورش دهید. می توانید از گلدان های آویز كه به دیوار وصل می شوند استفاده كنید. در همین گلدان ها می توانید به سراغ كاشت سبزی ها بروید و این قسمت از احتیاجات خانه و سفره را خودتان تأمین كنید. اگر می خواهید فضای سبز ملموس تری داشته باشید باید سراغ گیاهان رونده بروید. یك گلدان از آنها تهیه كرده و شاخه ها و برگ های آن را به سمت توری ای كه نصب كرده اید، هدایت كنید. به همین راحتی می توانید دید تراستان را كور و از فضای سبز و طراوت آن استفاده كنید.

اتاق نشیمن خانوادگی بسازید

اگر فضای كافی در تراس خود دراختیار دارید می توانید سراغ انواع میز ها و صندلی های كوچك بروید و با استفاده از آنها مكان مشخصی را برای گعده های عصرگاهی و خانوادگی تان درنظر بگیرید. بهتر از است در انتخاب این وسایل هوشمندانه عمل كنید و انواع تاشو یا قابل نصب روی دیوارها و نرده ها را انتخاب كنید تا از همین فضای اندك باز هم بتوانید بیشتر استفاده كنید. می توانید گوشه ای از این فضا را به یك تخت كوچك اختصاص دهید برای زمان هایی كه دنبال یك گوشه دنج می گردید تا زیر نور گرم آفتاب چند صفحه ای از كتاب مورد علاقه تان را ورق بزنید.

كف بالكن را زیبا كنید

اگر می خواهید كف تراس تمیز بماند و با فضای داخلی خانه همخوانی داشته باشد، می توانید به هنر دست خودتان رجوع كرده و یك دستباف ساده یا طرح دار برای این كار انتخاب كنید. كف آنجا را با كمك زیرپایی دستبافت خودتان بپوشانید و رنگ هایی را كه در فضای تراس كم دارید به كمك نخ های كاموا و دنیای رنگ هایشان جبران كنید.

دیواره های بالكن را نادیده نگیرید

اگر می خواهید از تمام فضای موجود در تراس استفاده كنید، می توانید دیوارهای آن را با استفاده از چند تكه چوب و میخ و البته با كمك همسرتان طبقه بندی كنید. از این فضاهای كوچك و پركاربرد برای قراردادن ترشی ها و شورها استفاده كنید. تعدادی از طبقات را برای قراردادن گلدان های كوچكی مانند كاكتوس ها اختصاص دهید.

چمن مصنوعی تهیه كنید

چمن های مصنوعی تنها برای زمین های فوتبال استفاده نمی شوند. می توانید با استفاده از آنها كف تراس های خود را بپوشانید و چشم انداز زیبایی را برای خودتان بسازید. چمن های مصنوعی با قیمت های مناسبی در بازار هستند كه می توانند فضای بالكن شما را نو و تازه كنند. اگر فضای كافی در اختیار دارید، یك حوض كوچك با قطر كمتر از نیم متر همراه با فواره تهیه كنید و اجازه بدهید طراوت و سرزندگی به خانه شما راه پیدا كند.



منبع:همشهری انلاین

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.