تبیان، دستیار زندگی
برای از بین بردن جوهر سیاه بر روی فرش یا لباس، مقداری ماست روی محل لكه ریخته و با قاشق ماست را جمع كنید. چند مرتبه این كار را تكرار كنید، لكه كاملاً از بین می رود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لکه بری با شیوه  آسان

لکه بری

لکه جوهر:

برای از بین بردن جوهر سیاه بر روی فرش یا لباس، مقداری ماست روی محل لكه ریخته و با قاشق ماست را جمع كنید.

چند مرتبه این كار را تكرار كنید، لكه كاملاً از بین می رود.

لكه چای:

برای از بین بردن لكه چای، فوراً پارچه خیس را روی لكه بكشید. اگر پاك نشد، پارچه را آغشته به آب و پودر لباسشویی كنید بر روی لكه بكشید فوراً تمیز می شود.

اگر امكان شست وشوی سریع آن وجود نداشت، مقداری نمك بر روی سطح لكه بریزید و مدتی صبر كنید تا نمك آن را به خود جذب كند. سپس در صورت فراهم شدن شرایط شست وشو، آن را به روش معمول با آب گرم و مواد شوینده بشویید.

راهكار دیگر این است كه سطح لكه را با اسپری مخصوص مو بپوشانید، سپس یك قطعه صابون بر روی سطح لكه بمالید و بعد آن را در آب سرد خیس كنید و بشویید.

لکه بری

لكه آدامس:

برای از بین بردن آدامس از شیره درخت كاج و یا روغن نباتی استفاده كنید و بعد از آن لباس را كاملاً بشویید. روش دیگر برای از بین بردن لكه آدامس از روی لباس این است كه یك تكه یخ برداشته و چند مرتبه بر روی آدامس بكشید تا از روی لباس جدا شود . اگر آدامس از پارچه جدا نشد می توانید از بنزین استفاده كنید.

برای پاک کردن لکه سیاهی که از روی پرده کرکره روی لباستان مانده بود باید به روش پاک کردن لکه چربی از روی لباس عمل کنید به این ترتیب که ابتدا با دستمال كاغذی ضرباتی آرام به سطح لكه بزنید و باقیمانده لکه را به دستمال منتقل كنید. برای لباس های رنگ روشن و قابل شست وشو با ماشین، می توانید در صورت امكان آنها را در ماشین لباسشویی و درجه حرارت بالا شست وشو دهید ولی در غیر این صورت یا لكه زدایی را به خشكشویی بسپرید یا با دست شست وشو دهید.

نكته: برای جذب لكه های چربی و حتی لكه های حاصل از ریختن نوشابه، آب میوه و مانند اینها بهترین كار ریختن قشر نازکی از نمك یا پودر تالك (پودر بچه) و رها كردن لكه برای مدت نیم ساعت تا یك ساعت است.

پس ازآن با شامپو یا كف حاصل از كمی مایع ظرفشویی و آب شست وشو دهید. البته مرحله فوق را می توانید چند بار تكرار كنید.

که البته برای لباس شما این کارها تقریباً دیگر قابل انجام نیست زیرا شما به صورت معمولی پارچه را شستشو داده اید و لکه در روی لباس کهنه شده است. از بین بردن لکه های کهنه روی لباس تقریباً غیر ممکن می باشد.

منبع: اینترنت

مقالات مرتبط

چگونه لکه ها را پاک کنیم

ریز و درشت خانه

نظافت وسایل برقی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.