تبیان، دستیار زندگی
صدای زیاد آبمیوه گیری صدای زیاد آبمیوه گیری یا از متعادل نبودن صافی است که باید بازدید و یا تعویض شود و یا موتور خراب شده که باید از تعمیر کار کمک بگیرید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نکات طلائی خانه داری (1)

یخچال را كجا قرار دهیم

صدای زیاد آبمیوه گیری 

صدای زیاد آبمیوه گیری یا از متعادل نبودن صافی است که باید بازدید و یا تعویض شود و یا موتور خراب شده که باید از تعمیر کار کمک بگیرید.

علت حرکت آبمیوه گیری 

اگر در حین استفاده از آبمیوه گیری، حرکت می کرد، بدین معناست که صافی تعادل ندارد و یا محفظه ی آن پر شده است.

خرابی صافی آبمیوه گیری

اگر آبمیوه ی شما همراه با تفاله باشد ، نشانه ی آن است که صافی آبمیوه گیری خراب شده و باید تعویض شود.

علت داغ شدن آبمیوه گیری 

اگر آبمیوه گیری شما پس از روشن کردن خیلی سریع داغ شد، این یک هشدار است که می تواند دو علت داشته باشد، محور موتور درپوشها لقی دارد و یا اینکه موتور نیم سوز شده است. حتماً از یک تعمیر کار کمک بخواهید.

استفاده ی درست از آبمیوه گیری

اگر میوه هسته دارد، ابتدا هسته ها را از میوه خارج کنید؛ در غیر این صورت هسته ها مانع چرخش موتور یا تیغه های دستگاه می شوند. در محفظه ی بالا بیش از اندازه میوه نریزید و مراقب باشید تا بیش از حد تفاله در آن جمع نشود، چون به موتور فشار می آورد و آن را می سوزاند.در آبمیوه گیریهایی که صافی فلزی دارند، اگر فشار تفاله ها یا مقدار میوه ی ریخته شده زیاد باشد، صافی از حالت تعادل خارج می شود و در نتیجه وقتی دستگاه را روشن می کنیم، آبمیوه گیری به حرکت در می آید، برای جلوگیری از حرکت دستگاه باید تفاله ها را تخلیه کرد و یا از مقدار میوه ها کاست.هرگز موتور را درون آب فرو نبرید.قسمتهای متحرک بالای آبمیوه گیری مثل درپوش و تیغه را پیش از روشن کردن دستگاه کاملاً در جای خود محکم کنید. پیش از خاموش کردن و ایستادن کامل موتور، هرگز در پوش آن را باز نکنید.

یخچال را كجا قرار دهیم بهتر است؟ 

هرگز یخچال را در نزدیکی اجاق گاز یا آبگرمکن قرار ندهید، زیرا حرارت ناشی از پخت و پز اجاق گاز، باعث کاهش عمر دستگاه می شود. به علاوه محل استقرار یخچال باید بین 15 تا 20 سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشد.

تمیز كردن فریزر 

سبزیجات، گوشت مرغ، ماهی و گوسفند، هر کدام را در طبقه ی مخصوص قرار دهید. به تاریخ بسته‌ها دقت کنید و مواد را بر اساس تاریخ مصرف آنها در دسترس بچینید و مواد تاریخ مصرف گذشته را دور بریزید. روی هر بسته ی جدیدی که در فریزر می گذارید تاریخ بزنید. فهرستی از مواد موجود در فریزر تهیه کنید تا راحت تر بتوانید آنها را پیدا کنید.

تمیز كردن یخچال 

میوه ها و سبزیجات فاسد شده را دور بریزید. تمام طبقات یخچال را در آورید، دیوارها و طبقه ها را تمیز کنید. مواد شبیه به هم را در یک طبقه جای دهید. داروها و مواد تاریخ مصرف گذشته را دور بریزید.

تمیز كردن دستمال آشپزخانه 

برای تمیز كردن دستمالها یا اسفنجهای جرم گرفته ی آشپزخانه، ابتدا آنها را مدتی در محلول آب و نمك خیس كنید، تا سریع تر تمیز شوند.

رفع بوی تخته ی نان 

وقتی گوشت ماهی و یا سبزیجات بودار را روی تخته ی نان بری خورد می كنید بوی آنها را به خود جذب می كند برای از بین بردن بوی پیاز , سیر و یا ماهی یك لیمو ترش را از وسط نصف كرده روی سطح تخته بمالید و یا آنكه خمیری از جوش شیرین و آب درست كرده و روی تخته گذاشته سپس آب بكشید .

رفع بوی نامطبوع سنگ کنار ظرف شوئی 

با مقداری پوست لیمو ترش یا پرتقال می توان در رفع بوی بد موفق بود .

رفع بوی ظروف پلاستیکی 

برای از بین بردن بوی بد ظروف دردار و جعبه های پلاستیكی روزنامه ی مچاله شده را در داخل ظرف قرار داده و در را محكم ببندید و بگذارید تمام شب را به همان حال بماند.

تمیز كردن رنده 

برای تمیز كردن رنده، مقداری نان خشك روی آن بمالید و سپس به راحتی آنرا بشویید.

 تمیز كردن تخته آشپزخانه 

جهت پاكسازی تخته ی آشپزخانه كه معمولاً در اثر خرد كردن سبزی های مختلف رنگ می گیرد، كافی است تخته های چوبی را با مقدار ی سركه شست و شو دهید.

ظروف و بوی نامطبوع غذا 

جهت از بین بردن بوی نامطبوع غذا از روی ظروف كافی است ظرف را در آب محتوی كمی سركه، مدتی خیس كنید و سپس بشویید.

بوی پیاز 

جهت از بین بردن بوی پیاز، می توانید دستان خود را قبل و بعد از پوست كندن پیاز، به كمی سركه آغشته كنید.

تمیز كردن غذا از قابلمه 

برای تمیز كردن غذا از قابلمه، آن پر از سركه كرده و بعد از نیم ساعت، قابلمه را با آب و مایع ظرفشویی به راحتی بشویید.

ضدعفونی كردن ظرفشویی آشپزخانه 

برای ضدعفونی كردن سینك (ظرفشویی) آشپزخانه، از محلول های شیمیایی استفاده نكنید، به جای آنها از محلول نمك استفاده كنید تا علاوه بر رعایت نكات بهداشتی از آسیبهای ناشی از مواد شیمیایی روی بدن خودتان در امان باشید.

تمیز كردن چربی روی اجاق گاز و دیوارهای آشپزخانه 

برای این منظور پارچه ای را در سركه خیس كرده ، روی آن بمالید . بهتر و آسان تر تمیز می شود .

پاک کردن وسایل سفید آشپزخانه 

برای تمیز کردن وسایل سفید آشپزخانه روی آنها را ابتدا با پارچه ای خیس، نم دار کنید. بعد پودر زمین شوی را روی آن بریزید و چند دقیقه صبر کنید و اسکاچ بکشید. اگر باز هم پاک نشد روی آن را مایع سفید کننده بریزید .

ادامه دارد ...

منبع : iranwomen – با تغییرو تلخیص

مقالات مرتبط :

ویژگی دستمال كاغذی مناسب چیست؟                          

مراقبت از لباس های پشمی                               

روش هاى صحیح شست وشوى لباس                      

یخچال را كجا قرار دهیم

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.