تبیان، دستیار زندگی
برای کهنه کاری و ایجاد حالت قدیمی بر روی ظروف ,باید از رنگ های پخته ای مانند قهوه ای , زرشکی , قرمز یا سبز پر رنگ استفاده کنید. البته استفاده از انواع رنگ های خالص ( رنگ های اصلی چرخه رنگ ) نیز به فراخور سطح زیر کار ,موثر خواهد بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کهنه های زیبا

کهنه کاری

وسایل لازم:

مجسمه برای اجرای تکنیک

قلم مو

رنگ روغنی طلایی

رنگ اکریلیک قرمز

پارچه تمیز

اسپری کیلر

تینر

آب

روش كار:

این تکنیک را بر روی ظروف سفالی می توان به راحتی اجرا کرد. مجسمه سفالی مورد نظر را پس از سمباده كاری و صاف كردن سطوح، به رنگ طلایی خالص، رنگ کنید. بعد از اینکه رنگ طلایی کاملا خشک شد، با قلم مو، رنگ اکریلیک قرمز را بر روی تمام سطح، به‌خصوص شیارهای ظرف بزنید و قبل از اینکه رنگ اکریلیک خشک شود با دستمال تمیز سطوح برجسته آن را پاک کنید. در نهایت رنگ طلایی زیر همراه با ترکیب رنگ قرمز، رنگی برنزی می‌شود که بر روی مجسمه به حالت سایه روشن خود را نشان می‌دهد. در انتها می‌توانید از اسپری کیلر برای ثابت ماندن رنگ استفاده کنید.

نکته: اگر رنگ‌های مورد استفاده شما غلیظ و سفت بود، می‌توانید آن را رقیق‌تر کنید تا زودتر پاك شود. برای رقیق كردن رنگ روغنی از تینر و برای رقیق كردن رنگ اکریلیک از آب استفاده ‌کنید.

تکنیک كهنه كاری با ورق طلا

کهنه کاری

وسایل مورد نیاز:

ظرف یا وسیله مورد نظر كه قرار است كار بر روی آن انجام شود

پنبه

قلم مو

ورق طلا (یا مس یا نقره)

رنگ روغنی هنری

تینر

روش كار:

ابتدا سطح كار را با پنبه تمیز پاك می‌كنیم تا عاری از هر گونه گرد و غبار شود. سپس با قلم مو، تمام سطح ظرف را به چسب ورق طلا آغشته می‌كنیم. سپس ورق طلا را به صورت نامنظم روی ظرف می‌چسبانیم. بعداز آنكه تمام سطح ظرف را با ورق طلا پوشاندیم، با پنبه تمیز، آرام سطح ظرف را پاك می‌كنیم تا ورق طلای اضافی گرفته شود. اكنون می‌توانید با رنگ روغن قهو‌ه‌ای سطح كار را رنگ بزنید. (البته رنگ را باید توسط تینر بسیار رقیق كنید تا فقط هاله‌‌ای از رنگ روی سطح كار باقی بماند) قبل از اینكه رنگ خشك شود، ‌آن را توسط پنبه‌ای به آرامی تمیز می‌كنیم. به این ترتیب در برخی پستی و بلندی‌های ظرف و در كناره‌های ورق‌های طلا، سایه‌هایی از رنگ قهوه‌ای دیده می‌شود كه باعث كهنه‌تر (آنتیك‌تر) به نظر رسیدن ظرف شما خواهد شد.

نکته:

برای کهنه کاری و ایجاد حالت  قدیمی بر روی ظروف ,باید از رنگ های پخته ای مانند قهوه ای , زرشکی , قرمز یا سبز پر رنگ استفاده کنید. البته استفاده از انواع رنگ های خالص ( رنگ های اصلی چرخه رنگ ) نیز به فراخور سطح زیر کار ,موثر خواهد بود.

نشریه منزل

تنظیم برای تبیان: کهتری

مقالات مرتبط

آنچه می گرید ، ولی زیباست

ساخت حلقه با گل خشک

راه های خشک کردن گل

گل‌آرایی به طرح S وباد بزنی

گل آرایی با یخ،جعبه،شمع

دختر بچه ژاپنی معصوم

دستمال دكور (هویه كاری)

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.