تبیان، دستیار زندگی
معاون استاندار:انفاق ، اقتصاد مقاومتی را پویاتر می کند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معاون استاندار:انفاق ، اقتصاد مقاومتی را پویاتر می کند

title

به گزارش تبیان به نقل از خبرنگار ایرنا، محمد حسین علی نیا عصر یکشنبه در آئین افتتاح موسسه خیریه باب الحوائج در سالن گلشن بجنورد اظهار کرد: انفاق در راه خدا آثار و برکات عظیمی را به دنبال دارد که از حیث فردی ، اقتصادی و اجتماعی قابل بررسی است.
وی، برکات انفاق را عدالت اقتصادی و برطرف شدن شکاف طبقاتی در جامعه نامید و افزود: از اهداف عالیه تعالیم اسلام در نظام اقتصادی، اصل تمرکززدایی ثروت و رفع اختلاف های فاحش و غیرعادلانه در نظام اقتصادی می باشد که با انفاق این آسیب ها در جامعه قابل رفع خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: از آن جایی که یکی از عوامل انحراف و سقوط اخلاقی در هر اجتماع فقر می باشد و بسیاری از جرائم و بزهکاری ها ریشه در نیاز شدید مالی دارد، با انفاق در راه خدا بسیاری از این معضلات اجتماعی نیز حل می شود.
معاون هماهنگی و امورعمرانی استانداری برکات دیگر انفاق را ، افزایش اموال ، طول عمر ، شفای مریض ، دورکننده فقر و آرامش روحی و روانی نامید و عنوان کرد: وقتی که انفاق چنین برکات عظیمی را برای ما به همراه دارد چرا باید در این امر الهی کوتاهی کنیم.
وی به اهمیت صندوق باب الحوائج هم اشاره کرد و افزود: کارکرد این موسسه بسیار متعدد است و اگر به خوبی ساماندهی شود می تواند بسیاری از مشکلات اجتماعی و اقتصادی شهروندان را حل کند.
مدیر عامل موسسه باب الحوائج نیز در این آئین گفت: این موسسه ارائه تسهیلات قرض الحسنه با اولویت مناطق محروم را در دستور کار خود قرار داده که امید است تا بتوانیم با جذب اعتماد خیرین بتوانیم به اقشار کم درآمد شهر کمک کنیم.
جمشید گریوانی هدف از تاسیس این صندوق را کمک به افراد بدسرپرست و بی سرپرست نامید و عنوان کرد: این افراد در قالب یک پرونده ساماندهی می شوند و تحت پوشش خدمات درمانی و مادی این موسسه قرار می گیرند.
وی افزود: هرچقدر بیشتر بتوانیم منابع مالی زیادی را در این موسسه جذب کنیم به همان مقدار هم می توانیم به افراد بی بضاعت یاری برسانیم.
محمدحسین علی نیا ، حبیب یزدانی ، رضا موفق ، سید محمد لنگری ، رضا روشنیان ، جمشید گریوانی و احمد حافظی اعضای هیئت مدیره این موسسه را تشکیل می دهند.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.