تبیان، دستیار زندگی
از بهترین گزینه های انتخابی برای کفپوش حمام ، سرامیک است . چرا که به راحتی تمیز می شود ، در برابر آب مقاوم و از لحاظ طرح و رنگ هم بسیار متنوع است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جایی برای احساس پاکیزگی

حمام


به هنگام انتخاب کفپوش مناسب برای حمام نکاتی مانند کیفیت ، سایز ، رنگ ، الگو ، طرح و بافت را باید در نظر داشته باشید . بهترین انتخاب زمانی صورت می گیرد که قسمتی از کف حمام را که بسیار توی چشم است با آن کفپوش مورد علاقه دکور کنید ( یعنی در ابتدا آن را نصب نکنید ) سپس اگر نوع ، طرح و رنگ را پسندیدید ، آن را برای نصب در کل حمام انتخاب کنید .تنها بایک امتحان کوچک این امکان برای شما به وجود می آید که از انتخابی که کردید ، ناراضی و پشیمان نشوید .

از بهترین گزینه های انتخابی برای کفپوش حمام ، سرامیک است . چرا که به راحتی تمیز می شود ، در برابر آب مقاوم و از لحاظ طرح و رنگ هم بسیار متنوع است .استفاده از سرامیک های شیار دار در اطراف وان بسیار توصیه می شود چرا که به هنگام خیس بودن کف حمام این دسته از سرامیک ها امنیت بالاتری را فراهم می کنند ، یعنی میزان سر خوردگی را کمتر می کنند .

در حمام هایی که کف آن شیب زیادی دارد بهتر است موزائیک هایی با سایز کوچک نصب کنید تا هم شیب کمتر به نظر رسد و هم شکستگی و آسیب دیدگی در بین موزائیک ها به وجود نیاید

حمام

بهتر است برای داشتن حمامی با ایمنی بالا ، در اطراف وان و زیر سینک روشویی از کفپوش های دو لایه حاوی لاتکس استفاده کنید . این کفپوش ها توسط لاتکس زیرین به کف حمام نصب می شود و لایه ی بیرونی که دارای بافت ناهموار است میزان سر خوردگی را کاهش می دهد .با رعایت این چند نکته می توانید شاهد آن باشید که میزان آسیب دیدگی در حمام به صورت چشمگیری کاهش پیدا می کند .

در حمام هایی که کف آن شیب زیادی دارد بهتر است موزائیک هایی با سایز کوچک نصب کنید تا هم شیب کمتر به نظر رسد و هم شکستگی و آسیب دیدگی در بین موزائیک ها به وجود نیاید .

حمام

می توانید ردیف یا ردیف هایی از این موزائیک ها را طرحدار انتخاب کنید تا دکور حمام شما دارای بافت و رنگ باشد . بهتر است این ردیف ها رنگی متضاد و متفاوت نسبت به رنگ زمینه داشته باشد . اگر کفپوش از سرامیک های سفید و روشن پوشیده شده است بهتر است رنگ قرمز ، زرد و آبی را برای ردیف ها انتخاب کنید . توجه داشته باشید که رنگ زمینه اگر سفید باشد ، حمام را به فضایی نورانی و وسیع مبدل می سازد .

استفاده از سرامیک هایی با طرح گل می تواند فضایی آرام بخش و شاعرانه خلق کند . در این سبک معمولا از رنگ های آبی روشن ، سبز روشن و صورتی کمرنگ استفاده می شود .

استفاده از رنگ های مورد علاقه در حمام باعث می شود که علاوه بر آرامش بخشیدن به شما روزی تازه و پر انرژی را شروع کنید

حمام

در سبک مدرن استفاده از سرامیک هایی به رنگ سفید و با ادغامی از رنگ های تند و گرم بسیار رایج است . رنگ سرامیک برای آرامش بخشیدن به شما و برقراری محیطی سرشار از انرژی بسیار مهم است .پس بهتر است رنگی را انتخاب کنید که هم روشن باشد و هم با روحیات شما و اعضای خانواده سازگاری داشته باشد .

استفاده از رنگ های مورد علاقه در حمام باعث می شود که علاوه بر آرامش بخشیدن به شما روزی تازه و پر انرژی را شروع کنید . اگر سبک های شلوغ را می پسندید از رنگ های هلویی و زرد درخشان استفاده کنید . این رنگ ها فضا را شلوغ تر و پر اثاثیه تر نمایان می کنند . اگر می خواهید که حمام شما بزرگ تر از آنچه هست نمایان شود بهتر است از رنگ های طبیعی برای سرامیک ها استفاده کنید . بهترین توصیه ی دکوراتورها استفاده از سرامیک هایی به رنگ سفید و بژ و گاهی زرد و کرم بسیار روشن است که به خوبی نور را منعکس می کند و فضا را بزرگ تر جلوه می دهد .

حمام

برای سیستم نور می‌توانید از چراغ‌های پلاستیکی، فلزی، مدرن، سنتی به سلیقه خود و هماهنگ با محیط استفاده کنید.استفاده از پرده حمام در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف، ضمن گرم‌تر نگه‌داشتن محیط از پاشیده شدن آب به اطراف جلوگیری می‌کند.اگر حمامی بزرگ و عریض دارید بهتر است از رنگ های تیره استفاده کنید تا کوچک تر و گرم تر به نظر برسد . استفاده از لوازم جانبی مانند تابلوهای تزئینی و دکورهای چوبی در این حمام ها باعث می شود که فضا کوچک تر و گرم تر جلوه کند . استفاده از حوله های طرحدار و پوشش دیواری نقش دار ، محیط حمام را به جایی دنج و گرم تبدیل می سازد .

استفاده از آینه در هر مکانی باعث نورانی شدن و بزرگ جلوه داده شدن آن فضا می شود بنابراین استفاده از آینه در حمام بسیار توصیه می شود و همچنین باعث تمیزتر جلوه دادن این فضا می شود

حمام

اگر سبک مورد علاقه شما به سمت آرامش و سادگی تمایل دارد، برای ایجاد فضایی متناسب با این روحیه باید حمام را با رنگهای روشن تزئین کنید. رنگهای روشن فضا را بزرگتر نشان داده و موجب تقویت روحیه شخص میشوند. اگر به بوها حساسیت ندارید، در حمام از خوشبو کننده های طبیعی دارای اسانس لاوندر اسطوخودوس) استفاده کنید. بوی این گیاه بسیار آرام بخش بوده و انواع خوشبو کننده های آن به شکلهای مختلف مانند شمع، ظروف تزئینی با محفظه ای برای اسانس، صابون و?در بازار موجود است. تزئیناتی با مواد طبیعی مانند چوب و سنگ و همچنین گیاهان سبز طبیعی یا مصنوعی نه گلهای مصنوعی درشت قرمز و زرد- نیز به ایجاد فضایی آرام بخش کمک میکند.

استفاده از حاشیه به خصوص برای حمام کودکان یا خانه ساحلی بسیار جالب است.

می‌توانید از شکل‌های رنگی یا طرح‌های جالب دیگر برای حاشیه استفاده کنید. حباب و شکل‌های دریایی برای خانه‌های ویلایی مناسبند.استفاده از آینه در هر مکانی باعث نورانی شدن و بزرگ جلوه داده شدن آن فضا می شود بنابراین استفاده از آینه در حمام بسیار توصیه می شود و همچنین باعث تمیزتر جلوه دادن این فضا می شود .

حمام

بنا بر سبک دکور حمام می توانید انواع آینه را هماهنگ با آن سبک انتخاب کنید . برای مثال اگر کف حمام سرامیک است و سبک مدرن دارد بهتر است از آینه های مدرن که دور آن ها قاب فلزی به رنگ استیل و برنز است استفاده کنید . اگر کفپوش حمام به رنگ چوب است و کابینت های استفاده شده در آن از نوع چوبی هستند بهتر است آینه ای را انتخاب کنید که قاب چوبی داشته باشد تا سبکی هماهنگ را خلق کند . در نظر داشته باشید که استفاده از کابینت های چوبی آن هم به رنگ تیره حس القای گرمای حمام را بیشتر می کند .

چند ایده موضوعی

شما میتوانید برای ایجاد هماهنگی، حمام را هم مانند بقیه منزل تزئین کنید یا تمی را درنظر بگیرید که به کلی با فضای باقی خانه متفاوت باشد. برای مثال، اگر به ساحل دریا علاقه دارید، میتوانید دریا را موضوع تزئین حمام قرار دهید. رنگ دیوارها را آبی روشن یا بژ-به رنگ ماسه- انتخاب کنید و برای تقویت موضوع یکی دو عکس به دیوار نصب کنید.

نکته مهم این است که موضوع مورد نظر شما هرچه باشد، بهترین کار ساده و خنثی نگهداشتن رنگ کف، دیوارها و طاقچه هاست و در عوض باید از لوازم و خرده ریزهای تزئینی استفاده کرد. به این ترتیب اگر بخواهید پس از مدتی تم تزئینی حمام را تغییر دهید، خرج زیادی متحمل نخواهید شد.

حمام

 فوق مدرن

برای کسانی که به وسایل مکانیکی و مدرن علاقه دارند، روش تزئین و تجهیز حمام با آخرین وسایل و تکنولوژی بسیار جالب خواهد بود. شیرهای مجهز به چشم الکترونیک، سر دوشهای جالب و مانند اینها. انواع سردوشها از مدلهای قابل تنظیم تا انواعی که دارای چند خروجی آب هستند و از دو یا چند جهت آبفشانی میکنند، در بازار موجود است. شیرهای آب دارای چشم الکترونیک نیز از دسته مواردی هستند که واقعا ارزش مخارج تهیه و نصب دارند و موجب صرفه جویی فراوان در آب میشوند.

فرآوری :کهتری

بخش خانواده ایرانی


منابع:ایران شید-همشهری-پایگاه فرهنگی هنری تکناز

مقالات مرتبط:

اتاقی با ایده های نو 

سفید و آرامش بخشی

دکوراسیون با صرفه

زیر زمین در نوعی دیگر

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.