تبیان، دستیار زندگی
اگر حیاط خلوت، بالکن و حیاطی را برای دور هم جمع شدن دارید، بهتر است ابتدا به این موضوع فکر کنید که چه نوع دکوری در این فضا آرامش شما را بیشتر فراهم می‌کند؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دور هم نشینی در حیاط خانه

دکوراسیون در حیاط

با آغاز بهار و گرم شدن هوا، حیاط و بالکن خانه‌ها دوباره پرطرفدار می‌شود. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که برای گذراندن بعدازظهری خاطره‌انگیز، زمانی را با اعضای خانواده‌تان در بالکن یا حیاط سپری کرده باشید...

در  این مقاله می‌خواهیم به چند نکته درباره چیدمان مبلمان در فضای باز منزل بپردازیم:

در سبک مدرن می‌توان از مبلمانی با طراحی ساده و خطی و تضاد رنگی در پارچه یا طرح‌های هندسی استفاده کرد.

اگر حیاط خلوت، بالکن و حیاطی را برای دور هم جمع شدن دارید، بهتر است ابتدا به این موضوع فکر کنید که چه نوع دکوری در این فضا آرامش شما را بیشتر فراهم می‌کند؟ آیا فضایی کلاسیک با مبلمان کارشده دوست دارید یا ترجیح می‌دهید خیلی بی‌تکلف روی چمن‌ حیاط رها شوید؟ شاید هم محیطی کاملا روستیک و صمیمی را می‌پسندید. با در نظر گرفتن این موضوع که با چه سبکی شما و اعضای خانواده سازگاری و هماهنگی بیشتری دارید، می‌توانید به چیدمان دلخواه‌تان برسید.

در دکور کلاسیک بیشتر از مبلمان حصیری همراه با رنگ‌های ملایم روشن و یا پارچه‌های گلدار می‌توانید استفاده کنید.
دکوراسیون در حیاط

از خرید مبلمان، از کیفیت و دوام مبلمانی که انتخاب کرده‌اید، مطمئن شوید. مبلمانی را انتخاب کنید که در مقابل آب مقاوم باشد و پس از مدتی زنگ نزند و لک نشود. به‌علاوه، تولیدکننده یا فروشنده باید اطلاعاتی را در مورد نحوه نگهداری مبلمان موردنظر در اختیارتان قرار بدهد، چرا که این مبلمان قرار است در هوای آزاد مورد استفاده قرار بگیرد و قطعا نحوه نگهداری آن بسیار متفاوت با انواع مبلمان داخل خانه است.

در طراحی روستیک مبلمان چوبی نسبتا درشت با حفظ بافت طبیعی چوب، زیبایی خاصی را برای فضای باز خلق می‌کند.

جیب خودتان را هم در نظر داشته باشید اما همیشه چیزی بخرید که بیش از آنچه پرداخته‌اید، ارزش داشته باشد. مواد شل و ول و کم‌دوام، چیزهایی که سرهم‌کردن و سوارکردن‌شان دشوار است یا آنچه مستلزم حمل و نقل و جابه‌جایی‌های بسیار است، همه و همه می‌توانند در بلندمدت، گران‌تر از آنچه هستند، تمام شوند و طبیعتا به‌صرفه نیستند. قبل از خرید، حتما مبلمان را از لحاظ کاربردی و راحتی امتحان کنید؛ روی نیمکت بنشینید. بر روی صندلی راحتی لم بدهید و حسابی جابه‌جا شوید. صندلی را کاملا به میز نزدیک کنید و پشت میز بنشینید و ببینید که آیا در طولانی مدت احساس راحتی خواهید کرد یا نه.

دکوراسیون در حیاط
برای طراحی سنتی نیز می‌توان از فرش، گلیم و پشتی همراه با رومیزی‌های سنتی روی نیمکت‌های چوبی بهره برد.

در سبک مدرن می‌توان از مبلمانی با طراحی ساده و خطی و تضاد رنگی در پارچه یا طرح‌های هندسی استفاده کرد.

در دکور کلاسیک بیشتر از مبلمان حصیری همراه با رنگ‌های ملایم روشن و یا پارچه‌های گلدار می‌توانید استفاده کنید.

در طراحی روستیک مبلمان چوبی نسبتا درشت با حفظ بافت طبیعی چوب، زیبایی خاصی را برای فضای باز خلق می‌کند. برای طراحی سنتی نیز می‌توان از فرش، گلیم و پشتی همراه با رومیزی‌های سنتی روی نیمکت‌های چوبی بهره برد.

سلامت

تنظیم برای تبیان: کهتری

مقالات مرتبط

به آسانی شاد شوید

مکان های مخفی را بشناسید

خانه نگو، بهشت بگو

به شیوه ای نو بچینید

خانه ی ساده و زیبا

آراستگی را تجربه کنید

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.