تبیان، دستیار زندگی
رنگ سفید باعث آرامش می شود و از حواس‏پرتی جلوگیری می کند. البته رنگ سفید، سایه روشن‏ها و درجات متفاوتی دارد که شما می‏توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید. از رنگ سرد سفید گچی تا سفید خامه‏ای، از پاکی و سفیدی پر قو تا رنگ دلنشین گلبرگ‏های رز سفید، همه را
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به سفیدی برف تا گرمی آتش

دکوراسیون

بیشتر از هر اتاق دیگری در خانه، اتاق نشیمن برای آسودگی در نظر گرفته می‏شود. اتاق نشیمن می‏بایستی برای ایجاد فضای آرام استراحت و تمدد اعصاب، مطالعه کتاب و روزنامه، تماشای تلویزیون، و پذیرایی از مهمان‏ها مهیا شود. به طور خلاصه، اتاق نشیمن ویژگی‏ها و قابلیت‏های زیادی برای زندگی کردن دارد و می‏توان طرح‏های ساده و کم‏هزینه‏ای مثل تمرکز بر روی آراستن پنجره‏ها، نوررسانی و پرورش گل و گیاه را در اتاق نشیمن انجام داد، که در ضمن در فصل‏های مختلف سال و یا پیش آمدن مناسبت‏های متفاوت، این طراحی‏ها و آرایه‏ها قابل عوض کردن هستند.

دکوراسیون

طراحی سفید رنگ:

رنگ سفید همیشه مورد علاقه معماران و طراحان بوده است. سفید، چه بر روی دیوار و چه بر روی وسایل، نما و زیبایی خاصی دارد. سلیقه شما هر چه که باشد، رنگ سفید باعث آرامش می شود و از حواس‏پرتی جلوگیری می کند. البته رنگ سفید، سایه روشن‏ها و درجات متفاوتی دارد که شما می‏توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید. از رنگ سرد سفید گچی تا سفید خامه‏ای، از پاکی و سفیدی پر قو تا رنگ دلنشین گلبرگ‏های رز سفید، همه را می‏توان در یک اتاق به صورت مجموعه‏ای روشن و پاک به کار برد. در یک اتاق سایه‏دار با پنجره‏هایی رو به باغ، سفیدی دیوارها می‏تواند رنگ گل‏ها و برگ‏ها‏ی سبز بیرون را بازتاب دهد. سفید با ترکیبی جزیی از رنگ سبز، در یک اتاق روشن و آفتابگیر، می‏تواند فضای اتاق را بسیار درخشان کند. به گروه‏ها و درجه‏های متفاوت رنگ سفید توجه کنید و از اینکه مخلوطی از آنها را در یک اتاق استفاده کنید، واهمه نداشته باشید. با سایه روشن‏های موجود در منسوجات هم می‏توان تفاوت رنگ ایجاد کرد. در اتاقی که با رنگ‏های گوناگون آراسته نشده است، پارچه‏هایی دارای بافت‏های متنوع می‏توانند مغایرت و تضادهای سایه‏دار ایجاد کنند. در این تصویر کوسن و فرش پرزدار با اینکه سفیدند، در مجموعه روشن و سفید اتاق لطافت، نرمی و سایه روشنی از رنگ را به وجود آورده‏اند.

گیاهان بهترین وسیله برای اضافه کردن رنگ به اتاق‏هایی هستند که به رنگ سفید آراسته شده‏اند.
دکوراسیون

طراحی هندسی:

در این اتاق، یک مبل راحتی مربع شکل، مکمل طرح و ساختار هندسی شومینه شده است و رنگ سفید اثاثیه نیز تاکیدی قوی بر عناصر هندسی ایجاد کرده است. در اتاق‏های کوچک بایستی از تزیینات ساده و کوچک بهره بگیرید. در این‏جا پیش‏بخاری با سه گلدان مربع شکل تزیین شده است. این گیاهان به طور طبیعی رشدی دایره‏وار و کروی دارند؛ از این رو، وقتی بخواهید طرح‏های هندسی در منزل داشته باشید، به شما کمک می‏کنند.

گیاهان بهترین وسیله برای اضافه کردن رنگ به اتاق‏هایی هستند که به رنگ سفید آراسته شده‏اند. گیاهان سبز نه تنها طبیعی و جاندارند، با گذشت زمان هم از مد روز خارج نمی‏شوند و همیشه باعث شادابی فضا و روحیه بخشی به ساکنان هستند. هر چند که درختان داخل گلدان و درون منزل از رشد کافی برخوردار نیستند، از همین رو بایستی فقط در یک مدت زمان محدود در اتاق قرار گیرند و بعد دوباره به داخل حیاط انتقال یابند تا رشد‏شان متوقف نشود.

دکوراسیون

ترکیب رنگ‏های گرم:

تزییناتی به رنگ گرم و دل‏انگیز، باعث روح بخشیدن به اتاق نشیمن، شکوفا ساختن استعداد و القای حس شادابی می‏شود. همین طور انگیزه‏ای برای گفت وگوهای دوستانه ایجاد می‏کند و فضایی بسیار جذاب برای برگزاری مهماتی نیز فراهم می‏آورد. رنگ قرمز مایل به آجری و قهوه‏ای خاکی گرمای متعادلی به آب و هوای خنک‏تر می‏بخشند.

رنگ سفالی خاک رس گرمی مطبوعی را ایجاد می‏کند، اما به کار گرفتن آن برای رنگ اتاق به طور کامل زیاده روی محسوب می‏شود. بنابراین می‏توانید از رنگ آجری به صورت نوارهای راه راه همراه با رنگ متفاوت دیگر استفاده کنید.

ایران آذین

تنظیم برای تبیان: کهتری

مقالات مرتبط

زیبا و کم هزینه

راه راه و شطرنجی ، اما زیبا

خانه ی ساده و زیبا

بهاری بیارایید

نوآورانه بچینید

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.