تبیان، دستیار زندگی
در هر خانه ای، اتاق نشیمن پر رفت و آمدترین مكان است؛ بنابر این باید در تعیین دكوراسیون آن توجه بیشتری به خرج داد. اتاق نشیمن باید محیطی گرم و دوستانه و در عین حال زیبا داشته باشد. با به كاربردن اندكی ذوق و سلیقه و استفاده ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نكاتی درباره تزیین اتاق نشیمن

در هر خانه ای، اتاق نشیمن پر رفت و آمدترین مكان است؛ بنابر این باید در تعیین دكوراسیون آن توجه بیشتری به خرج داد. اتاق نشیمن باید محیطی گرم و دوستانه و در عین حال زیبا داشته باشد. با به كاربردن اندكی ذوق و سلیقه و استفاده از چند مجسمه ، گلدان و ... می توان از هر اتاق نشیمنی محیطی دلپذیر و زیبا ساخت. برای تزیین اتاق نشیمن راههای مختلفی وجود دارد كه ما در اینجا چند مورد آن را ذكر می كنیم.

1- محل لوازم موجود در اتاق نشیمن را تغییر دهید. مثلاً می توانید نقطه ای را به عنوان مركز در نظر بگیرید و مبلها را مقابل آن بچیینید ( مثل شومینه یا تلویزیون). همچنین می توانید به جای این كه كاناپه را به دیوار بچسبانید. آن را كمی با فاصله از دیوار قرار دهید و پشت آن آباژوری زیبا یا گلدانی گل قرار دهید.

2- در اتاق نشیمین خود، از رنگ های ملایم استفاده كنید. همان طور كه می دانید، رنگ ها تأثیر مهمی در روحیه افراد دارند؛ پس با توجه به رنگ های استفاده شده، اتاق نشیمن می تواند مكانی دلهره زا، دلپذیر یا آزاردهنده باشد؛ بنابر این با انتخاب رنگ های ملایم و مناسب برای دیوارها، مهمترین اصل برای تعیین دكوراسیون اتاق نشیمن را به انجام رسانده اید. شما دوست دارید كه اتاق نشیمنتان فضایی گرم و دوستانه داشته باشد و باید گفت یكی از رنگ هایی كه این خصوصیات را دارد، رنگ سبز است. با استفاده از سایه های مختلف رنگ سبز می توان اتاق نشیمنی زیبا و دلپذیر ساخت.

3- استفاده از آینه برای بزرگتر به نظر رسیدن فضا بسیار مناسب است. اگر اتاق نشیمن شما كوچك است، اصلا نگران نباشید؛ زیرا با نصب یك آینه بزرگ بر روی دیوار، می توانید تا حد زیادی فضا را بزرگتر جلوه دهید. البته باید دقت كنید كه سمت مقابل آینه شلوغ نباشد.

4- برای تزیین اتاق نشیمن می توانید از وسایل كوچك و زیبا استفاده كنید. مثلاً در كنار كاناپه میز گرد كوتاهی قرار دهید و روی آن چند جلد مجله یا كتاب بگذارید. همچنین سعی كنید در گوشه و كنار از گلدان های گل استفاده كنید تا فضا نشاط انگیز شود.

5- مجسمه های زیبا، نقش مهمی در آراستگی اتاق نشیمن دارند. گوشه های اتاق و روی میزها بهترین مكان برای قراردادن مجسمه ها هستند. البته چنانچه اتاق نشیمن شما كوچك باشد. بهتراست از مجسمه های كوچك به تعداد كم و یا تنها یك مجسمه بزرگ استفاده كنید. دقت كنید كه این مجسمه ها حتما نباید گرانقیمت باشند.

6- آباژورها و چراغهای رومیزی، از دیگر لوازمی هستند كه در زیبایی محیط تأثیر بسزایی دارند. بهتر است آنها را در گوشه های اتاق و كنار مجسمه ها قرار دهید.

همان طور كه دیدید، تزیین خانه و بویژه اتاق نشیمن به شما اجازه می دهد تا از قدرت ذوق و خلاقیت خود به بهترین شكل استفاده كنید. توجه كنید كه وسایل نامبرده شده در بالا، به هیچ عنوان حتماً نباید گران قیمت باشد، بلكه انواع ارزان قیمت آنها همراه با كاربرد اندكی ذوق و سیلقه تءثیر زیادی در زیبایی فضای خانه خواهند داشت.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.