تبیان، دستیار زندگی
نوزادان نیاز دارند مدتی از روز را در آغوش پدر و مادر خود بگذرانند. اما بغل كردن دائمی نوزادان هم آنها را بد عادت می كند و هم مانع از انجام كارهای دیگرتان می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آغوش امن برای کودکم

نوزادان نیاز دارند مدتی از روز را در آغوش پدر و مادر خود بگذرانند. اما بغل كردن دائمی نوزادان هم آنها را بد عادت می كند و هم مانع از انجام كارهای دیگرتان می شود.

بخش خانواده ایرانی تبیان
کودک

نوزادان نیاز دارند مدتی از روز را در آغوش پدر و مادر خود بگذرانند. اما بغل كردن دائمی نوزادان هم آنها را بد عادت می كند و هم مانع از انجام كارهای دیگرتان می شود. به علاوه با بالا رفتن وزن نوزاد به وسیله ای نیاز پیدا می كنید كه حین كار، مهمانی یا سفر بتواند كودك شما را در كمال سلامت حمل كند. كریر همانطور كه از اسمش پیداست این كار را به خوبی انجام می دهد. از آنجا كه كریر وسیله ای ا ست كه كودك شما ممكن است زمان زیادی از استراحت تا بازی گرفته و حتی غذاخوردن را در آن بگذراند باید در خرید آن نهایت دقت را به خرج دهید. توجه كنید كه عضلات و استخوان های نوزاد در ماه های اولیه تولد بسیار حساس هستند و نحوه دراز كشیدن یا نشستن می تواند در شكل دهی آنها تأثیر گذار باشد، پس تهیه یك كریر استاندارد از اهمیت بالایی برخوردار است.

بدنه و نشیمنگاه

جنس بدنه كریر در میزان مقاومت و وزن آن بسیار تأثیر گذار است. بیشتر كریر ها بدنه ای از جنس پلاستیك سخت و محكم دارند كه آنها را در مقابل ضربه مقاوم می كند. توجه كنید حتما در مورد جنس بدنه از فروشنده سؤال كنید چرا كه برخی برند ها برای ارائه ارزان تر این وسیله از پلاستیك مرغوبی استفاده نمی كنند و این باعث می شود پس از مدتی بدنه كریر دچار ترك شده و بشكند. نا گفته نماند مدل هایی كه كمی گران تر هستند داخل بدنه را با فوم پر می كنند كه از انتقال هرگونه ضربه به كودك جلوگیری كند. جنس نشیمنگاه كریر كه بیشترین تماس با بدن كودك شما را دارد از اهمیت بالایی برخوردار است. درنظر داشته باشید كه پارچه روكش آن باید حتما نرم و ضد تعریق باشد تا نوزاد پس از مدت طولانی هم در آن احساس راحتی كند. برخی از مدل ها برای نشیمنگاه یك كاور درنظر گرفته اند كه می توان به آسانی آن را شست. علاوه بر این در طراحی بعضی از كریرها دو رویه برای نشیمنگاه درنظر گرفته شده؛ رویه ای برای فصل تابستان و رویه ای مخصوص فصل زمستان. هرچند این كریرها قیمت بالاتری دارند اما كمك می كنند كودك شما در فصل گرما عرق نكرده و در زمستان هم احساس سرما او را آزار ندهد.

رعایت استاندارد و ایمنی

همانطور كه پیش تر هم اشاره شد كریرها در شكل دهی بدن نوزاد نقش دارند، پس باید سراغ آنهایی بروید كه در طراحی شان استاندارد ها را مدنظر قرار داده اند. بعضی از كریرها این امكان را به شما می دهند كه برای راحتی بیشتر پشتی آنها را با هر حالت و ارتفاعی كه می خواهید برای نوزادتان تنظیم كنید. پیشنهاد ما این است كه كریری بخرید كه داخل آن محل هایی برای سر، پا و كمر نوزاد درنظر گرفته شده است. با تهیه این نوع كریر مطمئنا از بروز اختلالاتی كه چنین وسایلی ممكن است در رشد عضلات كودك به وجود آورد، جلوگیری كرده اید. برای اطمینان از آنكه در ساخت كریر مدنظر شما استانداردها رعایت شده است می توانید به حرف  E كه روی جعبه آن درج شده است توجه كنید. نكته دیگر ایمنی كریرهاست. برخی از كریرها برای حفاظت از سر كودك، بالشتك هایی را در این ناحیه تعبیه كرده اند. علاوه بر این داشتن كمربند نیز عامل مؤثری برای حفظ ایمنی كودك است، به خصوص برای زمانی كه می خواهید كریر را حمل كنید یا در خودرو از آن استفاده كنید. توجه كنید كه كریرهایی كه مجهز به كمربند سه نقطه ای هستند، یعنی در سه جای مختلف دارای كمربند هستند امنیت بیشتری را تأمین خواهند كرد.

سایبان و دسته كریر

ممكن است بخواهید مدت زیادی كریر را در فضای باز استفاده كنید، در این صورت باید به فكر این باشید كه نور خورشید می تواند برای كودك شما مضر باشد و او را آزار دهد. پس باید به دنبال كریری باشید كه دارای چتر محافظ یا سایبان باشد. برخی از كریرها سایبان هایی دارند كه می توان آنها را در سه حالت مختلف تنظیم كرد كه در واقع می توانید میزان پوشش دهی آنها را با توجه به تابش نور انتخاب كنید. قیمت كریر هایی كه دارای چتر محافظ هستند با نوعی كه فاقد این امكان است تفاوت اندكی دارد، پس سعی كنید برای آنكه بتوانید با خیال راحت كودك خود را در محیط باز قرار دهید این نوع را انتخاب كنید. المان دیگری كه هنگام خرید باید به آن توجه كنید جنس و مقاومت دسته كریر است. اكثر كریرها از جنس آلومینیومی هستند كه هم مقاومت بالایی دارند و هم به وزن این وسیله اضافه نمی كنند. برخی از برندهای تولید كننده این محصول برای آن، دسته تاشو تعبیه كرده اند كه می توان آن را در نقطه ای مناسب قفل كرد. لازم به ذكر است كه این امكان در واقع یكی از المان های حفظ ایمنی نیز به شمار می آید زیرا كمك می كند تعادل كریر حفظ شود.

قیمت

وقتی برای خرید كریر در بازار پا بگذارید، دامنه قیمت ها ممكن است كمی شما را گیج كند. كریرهای ساخت كشور خودمان كه از كیفیت خوبی هم برخوردار هستند را از حدود ۷۵ تا ۹۵ هزار تومان می توانید در بازار پیدا كنید. كریرهای ساخت كشور چین را می توانید از ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان بخرید كه البته باید توجه كنید قیمت نسبتا بالای آنها با كیفیت شان نیز همخوانی داشته باشد. به گفته برخی از فروشنده ها پس از یك سال استفاده مداوم تقریبا غیرقابل استفاده می شوند. كریرهای تولید كشور تركیه نیز در همین رنج قیمتی قابل خریداری هستند. مدل های ساخت كشورهای ایتالیا و آلمان از گران ترین انواع كریرها هستند كه برای خریدشان باید حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان هزینه كنید. توجه كنید كه همانطور كه ذكر شد كریرهای چندكاره گران تر هستند به خصوص آنهایی كه به صورت ست كالسكه و كریر به فروش می رسند. قیمت انواع ساده تر این ست ها از ۷۰۰هزار تومان تا
یك میلیون و ۲۰۰هزار تومان است.

كریرهای چند كاره

در طراحی این نوع، ساختار ایمنی خاصی برای پایه ها درنظر می گیرند تا به خوبی بتواند امنیت و راحتی كودك را حفظ كند. وقت خرید كریرهای چندكاره به داشتن كمربند و بالشتك های اطراف سر توجه كنید. همراه این كریر ها پایه ای ارائه می شود كه می توان این وسیله را روی آن نصب كرد تا به صورت ثابت و بدون هیچ حركتی، درست مثل صندلی خودرو عمل كند. توجه كنید كه برخی از كریر ها می توانند نقش سبد حمل كودك را برای كالسكه ها به عهده بگیرند، این كریرها در بدنه خود نقاطی برای اتصال به اسكلت چرخدار كالسكه دارند. این نوع كریرها معمولا به عنوان ست كریر و كالسكه ارائه می شوند كه البته قیمت آنها نسبت به یك كریر گران تر است چون در واقع شما با یك تیر دو نشان خواهید زد. البته باید درنظر داشته باشید كه این نوع تنها برای مدتی جوابگوی شماست زیرا اندازه كریرهایی كه به كالسكه تبدیل می شوند معمولا از سبد كالسكه های معمولی كه شما می توانید یك كودك ۵ساله را نیز در آنها حمل كنید كوچك تر است.

وزن

كریرها باید ترجیحا سبك باشند، چرا كه شما می خواهید مدام آنها را جابه جا كنید، و ضمنا وزن كودك تان هم به آنها اضافه می شود. كریری بخرید كه در عین مقاومت، وزن متعادلی نیز داشته باشد. معمولا كریرها از ۲ كیلو و ۶۵۰ گرم تا 5/5كیلوگرم در بازار موجودند. علاوه بر آن باید توجه كنید كه كریر مورد نظر شما تا چه وزنی را می تواند تحمل كند. برخی از آنها فقط تحمل وزن تا ۱۰ كیلوگرم را دارند، اما برخی دیگر تا ۱۳ كیلوگرم هم تحمل می كنند كه می توانید كودك خود را از بدو تولد تا ۱۸ماهگی درون آنها قرار داده و حمل كنید.



منبع:همشهری انلاین

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.