تبیان، دستیار زندگی
مخترعان و نوآوران جوان كشور كه موفق به كسب رتبه و مدال جهانى در سى‏وسومین نمایشگاه اختراعات و نوآوری هاى ژنو شدند، امروز ( 84/1/31) با حضرت‏آیت‏اللَّه خامنه‏اى رهبر معظم انقلاب اسلامى دیدار كردند.... حضرت آیت‏اللَّه خامنه‏...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیدار مخترعان و نوآوران جوان كشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی


مخترعان و نوآوران جوان كشور كه موفق به كسب رتبه و مدال جهانى در سى‏وسومین نمایشگاه اختراعات و نوآوری هاى ژنو شدند، امروز ( 84/1/31) با حضرت‏آیت‏اللَّه خامنه‏اى رهبر معظم انقلاب اسلامى دیدار كردند....

حضرت آیت‏اللَّه خامنه‏اى ضمن ابراز خرسندى از دیدار با جوانان با استعدادى كه براى كشور افتخار كسب كرده‏اند، این جوانان و استعدادها را متعلق به ملت و هویت عظیم و تاریخى ایران دانستند و با اشاره به ظلم و ستمى كه طى دهها سال قبل از پیروزى انقلاب اسلامى بر ملت ایران به ویژه نسل جوان شده است، افزودند: اكنون به بركت انقلاب اسلامى زمینه رشد و شكوفایى استعدادهاى جوان فراهم شده كه حمایت دستگاهها و سازمان هاى دولتى از این استعدادها و هدایت آنها نقش به سزایى در بروز خلاقیت ها و موفقیت‏هاى علمى این جوانان مستعد خواهد داشت.

ایشان یكى دیگر از عوامل و زمینه‏هاى موفقیت جوانان كشور را تقویت روح امید، جویندگى و پژوهندگى برشمردند و تأكید كردند: باید خودباورى و روحیه «ما مى‏توانیم» را بیش از پیش افزایش داد و در این مسیر هر گونه منفى بافى و اینكه «ایرانى نمى‏تواند» سم مهلك است كه باید از آن پرهیز شود.

مقام رهبرى موفقیت‏هاى علمى جوانان ایرانى در عرصه‏هاى مختلف را آغاز راه خواندند و خاطرنشان كردند: نسل جوان امروز باید همچون كوهنوردى كه در دامنه كوه است با ایمان راسخ و علم، حركت خود را به سوى قله افتخارات علمى ادامه دهد و این آرزو و هدف بزرگ با برنامه‏ریزى بلندمدت و كار و تلاش بی وقفه امكان‏پذیر است.

حضرت آیت‏اللَّه خامنه‏اى با تأكید بر این كه فضاى امن كشور براى فعالیت هاى علمى مرهون جهاد و از خودگذشتگى جوانانى است كه در دوران دفاع مقدس از جان خود گذشتند، لزوم قدرشناسى و تكریم این اسطوره‏هاى جهاد و شهادت را یادآور شدند.

در این دیدار آقاى علیرضا رستگار مسئول گروه اعزامى، در سخنانى با اشاره به كسب پانزده مدال طلا، 25 مدال نقره، 7 مدال برنز و چهار جایزه ویژه در نمایشگاه ژنو و درخشش جوانان ایرانى در میان هفتصد نماینده از 42 كشور جهان بر لزوم حمایت بیش از پیش مادى و معنوى از استعدادهاى جوان و شناسایى افراد گمنام در كشور و پشتیبانى از مالكیت فكرى و معنوى مخترعین تاكید كرد.

منبع:WWW.KHAMENEI.IR

مشخصات مخترعان جوان ایرانی شرکت کننده در نمایشگاه ژنو 2005