تبیان، دستیار زندگی
حبیب احمدزاده نویسنده، مستندساز و پژوهشگر ادبی کشور در سوگ پدر نشست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حبیب احمدزاده در سوگ پدر نشست

حبیب احمدزاده نویسنده، مستندساز و پژوهشگر ادبی کشور در سوگ پدر نشست.

بخش ادبیات تبیان

title

مراسم تشییع و خاک سپاری روز یک شنبه 31 مرداد ساعت 17 و 30 دقیقه از مسجد امیرالمومنین برگزار شد.

مجلس ترحیم آن فقید نیز، امروز دوشنبه 1 شهریورماه از ساعت 9 تا 12 و بعدازظهر از ساعت 16 و 30 دقیقه  تا 18 و 30 دقیقه در مسجد امیرالمومنین(ع) برگزار می شود.

به مناسبت هفتمین روز درگذشت آن مرحوم روز پنج شنبه 4 شهریور از ساعت 16 تا 18 و سپس برای قرائت فاتحه بر سر مزار آن مرحوم، مراسمی برگزار می شود.

حیدر احمدزاده، اهل دلوار در شهرستان تنگستان در استان بوشهر، در آستانه جنگ جهانی دوم به آبادان مهاجرت کرد. فرزندش فارغ التحصیل کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه هنر تهران و دکترای پژوهش هنر در دانشگاه تربیت مدرس است. حبیب احمدزاده از جمله فعالان در عرصه ادبیات و هنر پایداری بوده و تاکنون دو کتاب و چندین فیلم نامه در این زمینه نگاشته است.

«داستان های شهر جنگی» و «شطرنج با ماشین قیامت» از مطرح ترین آثار حبیب احمدزاده است.

احمدزاده همچنین فیلم نامه آثاری سینمایی همچون «آژانس شیشه ای» و «اتوبوس شب» را به رشته تحریر درآورده است.

در زمان حملهٔ اسرائیل به شهر غزه و محاصرهٔ آن، احمدزاده ترجمهٔ انگلیسی یکی از داستان های مجموعهٔ داستان های شهر جنگی به نام «پر عقاب» را برای «بسیاری از صلح دوستان و نظریه پردازان جهان» ارسال کرد. این داستان دربارهٔ محاصرهٔ شهر آبادان در زمان جنگ ایران و عراق است. نوام چامسکی، در ای میلی به احمدزاده «تیزهوشی نویسنده را نیز به علت ارسال به موقع آن در چنین روزهای دردناکی مورد ستایش قرار داده است.»


منبع: سینماپرس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .