تبیان، دستیار زندگی
فرهاد حسن زاده می گوید: جای ژانر قصه های تصویری در ادبیات ما خالی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جای خالی قصه های تصویری در ایران

فرهاد حسن زاده می گوید: جای ژانر قصه های تصویری در ادبیات ما خالی است.

بخش ادبیات تبیان
جای خالی قصه‌های تصویری در ایران

فرهاد حسن زاده نامزد جایزه جهانی هانس کریستین اندرسن (معرفی شده از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) در نشست خانه کتاب شفق با اشاره به اینکه ژانر قصه های تصویری در ادبیات کودک و نوجوان ما کمتر دیده می شود گفت: این در حالی است که داستان های تصویری برای کودکان به ویژه کودکان پیش دبستانی جذابترند و می توانند گرایش به داستان را در آنها بیشتر کنند.

او همچنین اظهار کرد: کتاب های تصویری می توانند به عنوان محرک بحث فلسفی برای کودکان به شمار آیند. «سنگهای آرزو» که پیشتر توسط من نوشته شده است در برخی از کلاس های فلسفه برای کودکان استفاده می شود.

حسن زاده گفت: من برای مخاطب و خواننده آثارم احترام زیادی قائلم و فکر می کنم ممکن است او پیش از من موضوع را بداند؛ بنابراین برخی از داستان هایم را با پایان باز  نوشته ام.

در این مراسم که پیش از افتتاح خانه کتاب شفق با مدیریت محدتقی حق بین برگزار شد محبوبه بهشتی دختر کوچک شهید بهشتی نیز حضور داشت.

حق بین در توضیحی در حاشیه این نشست گفت:  خانه کتاب شفق کتاب فروشی ای است که همه ناشران برند ایرانی در آن حضور دارند و بخش کودک و نوجوان آن معادل  14000 عنوان کتاب را در بر می گیرد. 60 درصد کتاب های این کتاب فروشی به کتاب های کودکان و خردسالان تعلق دارد.

به گفته او، تا 15 مردادماه دو نشست دیگر نیز در این مکان برگزار خواهد شد.

وی همچنین گفت: اقتصادی نبودن نشر کتاب کودک، کمبود فضا وتنوع کتاب های کودک باعث شده است که ما در جامعه خود کمتر شاهد چنین کتاب فروشیهایی باشیم ولی باید سیاستگذاری در بحث کتاب و کتابخوانی منوط به توجه به کودکان و نوجوانان باشد.


منبع: ایسنا