تبیان، دستیار زندگی
پیش بینی های تحلیل گران در سال گذشته، نشان می دهد که فروش آی فون های اپل با کاهش مواجه خواهد شد و به نظر می رسد در سال جاری میلادی، این پیش بینی ها به واقعیت مبدل شده اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فروش آی فون های شرکت اپل برای دومین سه ماهه متوالی، کاهش یافت

پیش بینی های تحلیل گران در سال گذشته، نشان می دهد که فروش آی فون های اپل با کاهش مواجه خواهد شد و به نظر می رسد در سال جاری میلادی، این پیش بینی ها به واقعیت مبدل شده اند.

بخش دانش و زندگی تبیان

آیفون

در اوایل سال 2016، شرکت اپل از کاهش فروش  آی فون های خود خبر داد و به نظر می رسد این روند برخلاف میل اپل، تکرار شده است. به تازگی، شرکت اپل اعلام کرده است که فروش گوشی های هوشمند این شرکت در دومین سه ماهه سال جاری، کاهش یافته است.


همان طور که گفته شد، شرکت اپل، به تازگی از کاهش فروش آی فون های خود در سه ماهه دوم سال جاری میلادی در مقایسه با این بازه زمانی در سال 2015، خبر داده است. این شرکت، مدعی است که 40.4 میلیون واحد گوشی هوشمند آی فون در دومین سه ماهه سال جاری میلادی، به فروش رسانده است که این رقم در مقایسه با 47.53 میلیون واحدی آی فون های اپل در سه ماهه مشابه در سال 2015، از یک روند کاهش در فروش گوشی های هوشمند این شرکت حکایت می کند. با این حال، آمار فروش آی فون های اپل در حالت کلی، بسیار مناسب است و نمی توان این موضوع را نادیده گرفت. به نظر می رسد فروش آی فون های اپل از پیش بینی های صورت گرفته توسط تحلیل گران، فراتر رفته است؛ البته این اختلاف، بسیار جزئی است.

به نظر می رسد این میزان فروش، به لطف آی فون  SE  محقق شده است؛ محصولی مناسب و کوچک  برای کاربرانی  که به  دنبال یک گوشی هوشمند با قیمت پایین تر در مقایسه با پرچم داران این شرکت هستند و البته، می خواهند از مشخصات سخت افزاری محصولات جدید اپل نیز استفاده نمایند. رئیس شرکت اپل، تیم کوک مدعی است:

ما خوشحال هستیم تا گزارش مالی سه ماهه دوم (سه ماهه سوم سال مالی برای اپل) را ارائه دهیم. این گزارش، تقاضای بیش تر مشتریان را برای محصولات مان و هم چنین، عملکرد بهتر شرکت اپل را از آنچه که در ابتدای این سه ماه پیش بینی می شد؛ منژس می َ  کند.

عرضه آی فون SE، بسیار موفق بوده است و ما از واکنش کاربران و توسعه دهندگان به برنامه ها و سرویس هایی که در کنفرانس WWDC در ماه ژوئن (اواخر خرداد) به نمایش گذاشته شد، بسیار هیجان زده ایم!
با توجه به این موضوع که آی فون 2016 شرکت اپل با تغییرات قابل توجهی در مقایسه با آی فون های سال گذشته عرضه نخواهد شد، می توان انتظار داشت که فروش آی فون های اپل در سال جاری، هم چنان افت و خیز داشته باشد. با این حال، بنابر پیش بینی ها، آی فون های جدید، پرفروش ترین گوشی پرچم دار اپل خواهد بود.

برطبق پیش بینی منتشرشده توسط تحلیل گر موسسه ارایه دهنده خدمات مالی BMO Capital Markets، تغییرات نسبتاً کمی که اپل برای آی فون 7 در نظر دارد، تاثیر چشمگیری برروی فروش این سری پرچم دار نخواهد داشت. تیم لانگ، مدعی است که برخلاف تغییرات نسبتاً اندکی که اپل در گوشی پرچم دار آی فون 7 در مقایسه با نسل قبلی اعمال کرده است؛ نسل جدید سری پرچم دار اپل به احتمال بسیار زیاد، به پرفروش ترین آی فون تاکنون تبدیل خواهد شد. این تحلیل گر، هم چنین فاش کرده است که شرکت اپل، می تواند امسال بر روی فروش تنها 203.7 میلیون عدد آیفون حساب باز کند.

پیش تر در ترنجی خواندید که آی فون های جدید اپل با نام ?آی فون 6SE ? عرضه خواهد شد. آی فون های 2016 شرکت اپل بنابر شایعات پیشین منتشرشده، با ضخامت کم تر در مقایسه با پرچم داران فعلی این شرکت عرضه خواهند شد. هم چنین، گفته شده که جک 3.5 میلی متری صدا در آی فون های جدید این شرکت به دلیل کاهش ضخامت، حذف شده است و EarPod های جدید آی فون از پورت لایتینگ برای اتصال به پرچم داران جدید اپل، استفاده خواهند کرد.


منبع: ترنجی