تبیان، دستیار زندگی
اخیراً اپلیکیشنی ساخته شده است که درخواست کنندگان سمج و مزاحم را سریع و بدون هیچ دردسری رد می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مزاحمان شبکه های اجتماعی را با Ghostbot فراری دهید

اخیراً اپلیکیشنی ساخته شده است که درخواست کنندگان سمج و مزاحم را سریع و بدون هیچ دردسری رد می کند.

بخش دانش تبیان

شبکه اجتماعی

برخی از شبکه های اجتماعی برای تبادل اطلاعات بین کاربران ساخته شده و برخی هم برای پیدا کردن همسر و یا دوست مناسب هستند. گاهی افراد مزاحم و سمج در این شبکه های اجتماعی پیدا می شوند که مخل آسایش کاربران دیگر می شوند و مدام برای برقراری ارتباط و ملاقات پافشاری می کنند.

رد کردن خواستگاران، آن هم خواستگاران  همیشه آنلاین، مجازی، سمج و از همه مهم تر مزاحم گاهی به دردسرهای بزرگی برای کاربران شبکه های اجتماعی مخصوصاً شبکه های دوست یابی تبدیل می شود. اما اخیراً اپلیکیشنی ساخته شده است که خواستگاران سمج و مزاحم را سریع و بدون هیچ دردسری رد می کند.


Ghostbot یا ربات شبح، قابلیت شناسایی و تشخیص دریافت پیام ها را از طرف شخصی که کاربر به عنوان  ?شبح ? به این اپلیکیشن معرفی کرده، دارد. کافی است شماره و یا آی دی فرد مزاحم به این ربات داده شود. ربات ارتباط فرد مزاحم و کاربر را قطع می کند و در صورت ارسال پیام از طرف شخص مزاحم، پیام خشک و سردی به صورت خودکار از طرف ربات برای وی ارسال می شود. حتی اگر فرد مزاحم باز هم پیام ارسال کند ربات دوباره جواب سرد و خشکی برای او می فرستد و این کار تا زمان ارسال پیام از جانب فرد مزاحم ادامه می یابد.

مثلا فرد مزاحم درخواست ملاقات می کند و ربات در جواب او می گوید: نه! یا مثلا فعلا وقت ندارم یا حتی مثلا برای فرد مزاحم پیام می فرستد که عذرخواهی می کنم ولی الان می خواهم برای خودم پیتزا درست کنم و تنها باشم. و این پاسخ های سرد تا زمانی که فرد مزاحم پیام بدهد ادامه دارد. شاید سوالی که پیش بیاید این است که به جای استفاده از این ربات یا اپلیکیشن، کاربر می تواند به راحتی فرد مزاحم را بلاک کند. بله این هم یک روش مقابله با افراد مزاحم و خواستگاران سمج است، اما بلاک کردن فرد شاید از نظر احترام و شان اجتماعی کار درست و محترمانه ای نباشد. در واقع با استفاده از این اپلیکیشن نه تنها می توان از شر پیام های مزاحم خلاص شد بلکه روش محترمانه ای است برای دست به سر کردن افراد سمج و مزاحم. این ربات بدون هر گونه توهین و بی احترامی به فرد مزاحم، مانع رسیدن پیام های او به کاربر می شود. اپلیکیشن Ghostbot توسط ویل کارتر، یکی از کارکنان آزمایشگاه AD Hoc ساخته شده است.

این ربات برای اپلکیشنی با نام Burner ساخته شده است. اپلیکیشن Burner به منظور ساختن شماره مجازی برای کاربران طراحی و ساخته شده است. معمولا شماره های مجازی برای استفاده در اپلیکیشن های فضای مجازی و یا مواقعی که کاربر می خواهد شماره واقعی اش مخفی بماند استفاده می شود.

تیم سازنده اپلیکیشن Burnet متشکل از سازندگان ربات هایی مثل Voxable و فیلم نامه نویس معروف پیتر میریانی است  که آزمایش های زیادی بر روی ربات های چت انجام داده اند تا رفتار این ربات ها را به رفتار انسان نزدیک تر کنند. کارتر در زمینه طراحی دیالوگ های Ghostbot گفته است که سعی شده متن پیام های ارسالی از طرف ربات بی طرفانه، کاملا رسمی و محترمانه باشد اما در برخی موارد و در صورت دریافت پیام های تحریک آمیز از سوی فرد مزاحم، این ربات پیام های مناسبی ارسال خواهد کرد.

یعنی این ربات قابلیت ارسال آیکون های خاص را که مخصوص پیام های تحریک آمیز طراحی شده، دارد. کارتر استفاده از این ربات را برای افرادی که می خواهند رابطه های طولانی مدتشان را قطع کنند توصیه نمی کند. او معتقد است این ربات فقط برای از سر باز کردن افراد مزاحم و سمج مناسب است.

البته این ربات قرار نیست به زودی از آزمایش تورینگ سربلند بیرون بیاید و نیاز به مطالعه و کارهای بیشتری بر روی عملکرد و کارایی این ربات است. به اعتقاد طراحان این ربات قرار نیست عملکرد این ربات شبیه به انسان در پاسخ دادن به پیام های فرد مزاحم باشد، چون فقط اپلیکیشنی است برای رفع مزاحمت افراد مزاحم. به همین راحتی و سادگی.


منبع: کلیک