تبیان، دستیار زندگی
آن دسته از افرادی که تمایل دارند زندگی طولانی تر و سالم تری داشته باشند، باید به تغذیه خود توجه کنند، فعالیت بدنی مناسب انجام دهند و استعمال دخانیات را کنار بگذارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نخستین برچسب هوشمندی که استرس را کاهش می دهد

آن دسته از افرادی که تمایل دارند زندگی طولانی تر و سالم تری داشته باشند، باید به تغذیه خود توجه کنند، فعالیت بدنی مناسب انجام دهند و استعمال دخانیات را کنار بگذارند.

بخش دانش و زندگی تبیان
برچسب هوشمند

آن دسته از افرادی که تمایل دارند زندگی طولانی تر و سالم تری داشته باشند، باید به تغذیه خود توجه کنند، فعالیت بدنی مناسب انجام دهند و استعمال دخانیات را کنار بگذارند. ولی به واسطه فناوری های جدید افراد می توانند آسان تر از قبل سلامت بدن خود را تضمین کنند.

کارشناسان موفق به ساخت یک برچسب هوشمند انعطاف پذیر موسوم به Life شده اند که می تواند میزان ضربان قلب و استرس را در بدن تشخیص دهد. هر زمان که این برچسب هوشمند درمی یابد میزان استرس و فشارهای عصبی در بدن افزایش یافته است، به بدن کمک می کند تا فعالیت های آرام تری انجام دهد و ضربان قلب کاهش یابد.

با توجه به اینکه تمام فناوری های پوشیدنی و برچسب های هوشمند موجود در بازار کاربر را مجبور می کنند با تمرین های ورزشی بیشتر، بدن سالم تری داشته باشند، Life برای نخستین بار موارد دیگر را هم در این زمینه تحلیل می کند.

این برچسب هوشمند که از جنس سیلیکون منعطف ساخته شده است، سیستم جهت سنج سه محوره و حسگر تشخیص نوار قلب را در خود جا داده است که به واسطه آنها تک تک ضربان قلب مورد تحلیل قرار می گیرد و این اتفاق ظرف چند ثانیه انجام می شود.

زمانی که این برچسب هوشمند در زیر عضله قفسه سینه در نزدیکی قلب به پوست بدن متصل می شود، به صورت خودکار فعالیت خود را آغاز می کند و تمام سینگال های منتشر شده از قلب توسط آن تحلیل می شود.

برچسب Life که ضخامت آن 6 میلی متر اعلام شده است به کاربر کمک می کند تا تمرکز بیشتری بر بی نظمی های ضربان قلب خود داشته باشد و یک جدول دقیق از فواصل بین هر ضربان در اختیار بگیرد.


منبع:Fars News Agency

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .