تبیان، دستیار زندگی
شرکت پاناسونیک سه‌شنبه 7 جولای (16 تیر) اعلام کرد، یک روبات پزشکی برای توزیع دارو در میان بیماران در بیمارستان‌ها تولید کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ربات پزشکی پاناسونیک به كار افتاد

شرکت پاناسونیک سه‌شنبه 7 جولای (16 تیر)  اعلام کرد، یک ربات پزشکی برای توزیع دارو در میان بیماران در بیمارستان‌ها تولید کرده است.

پاناسونیک در ماه مارس آینده این ربات را به بیمارستان‌های ژاپن خواهد فروخت و سپس آن را به بازارهای آمریکا و اروپا عرضه خواهد کرد.

ربات پزشکی پاناسونیک

به گزارش همشهری سخنگوی پاناسونیک، آکیرا کادوتا گفت این ربات قیمتی معادل چند صد هزار دلار خواهد داشت.

او افزود: "‌این ربات اولین محصول در پروژه رباتیک ماست. این ربات داروهای تزریقی برای بیماران نسخه پیچی می‌کند و باعث صرفه‌جوی در وقت دکترهای داروساز می‌شود.

به گفته کادوتا این ربات ظاهری انسان‌نما ندارد، بلکه "شبیه یک قفسه با کشوهای کوچک بسیار است."

دکترهای داروساز داروها را درون این ربات که داده های پزشکی بیماران در آن ذخیره شده است، می‌گذارند. این ربات سپس داروها برای هر بیمار نسخه‌پیچی می‌کند و آنها درون کشویی که نام‌های بیماران را بر خود دارد، قرار می‌دهد.

شرکت پاناسونیک که مقر آن شهر اوزاکای ژاپن است،‌ انتظار دارد که درآمد سالانه آن از این ربات و سایر ربات‌های پزشکی در سال مالی منتهی به مارس 2016 به 315 میلیون دلار برسد.

ژاپن در زمینه صنایع رباتیک در جهان پیشتاز است،‌ و دولت این کشور این صنعت را به عنوان وسیله‌ای برای رشد اقتصادی تشویق می‌کند.

تنظیم برای تبیان: سیدخاموشی