تبیان، دستیار زندگی
نوع ضد آفتاب جدید ساخته است که پوست شما را از خطرات آفتاب مصون می دارد و همچنان بر روی پوست شما باقی می ماند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تحول چشمگیر در کرم ضدآفتاب با فناوری نانو

نوع ضد آفتاب جدید ساخته است که پوست شما را از خطرات آفتاب مصون می دارد و همچنان بر روی پوست شما باقی می ماند.

فرآوری: مصطفی ستوده- بخش دانش و زندگی تبیان

کرم

کرم ضد آفتاب یک روش مناسب برای محافظت پوست شما از اشعه مضر UV خورشید است اما کامل نیست. همان ماده شیمیایی که شما را از اشعه خورشید محفوظ می دارد به پوست شما نفوذ کرده و وارد جریان خون می شود. خطرات این امر ناشناخته است اما آن قدر کافی هست که برخی افراد ترجیح می دهند پوستشان بسوزد اما این مواد شیمیایی را به بدن خود نزنند.

در راستای این نگرانی ها مایکل گیراردی متخصص پوست دانشگاه ییل یک نوع ضد آفتاب جدید ساخته است که پوست شما را از خطرات آفتاب مصون می دارد و همچنان بر روی پوست شما باقی می ماند.

رایج ترین نوع ضد آفتاب های شیمیایی با مولکول های ارگانیک هستند که از پوست عبور کرده و طبع مطالعات سلولی به گیرندهای هورمونی داخلی متصل می شوند. برای جلوگیری از این جذب، گیراردی از جاذب UV شیمیایی مشترک padimate 0 استفاده و آن را با پلیمرهای نانو زیست تخریب پذیر می پوشاند که به پوست می چسبند. نانو ذرات به اجزای پوست می چسبند و همان جا باقی می مانند. درنتیجه ضد آفتاب جذب نمی شود و با آب شسته نمی شود و تنها زمانی پاک می شود که با حوله آن را تمیز کنید.

در مطالعات آزمایشگاهی، گیراردی نشان داد که ضد آفتاب نانوی جدید موش ها را از آسیب اشعه UV در امان نگه داشته است. پس از موش ها وی در نظر دارد ضد آفتاب را در تابستان روی انسان آزمایش کند.مطالعه کوچک مقیاس SPF ضد آفتاب نانو را با 25 آزمایش در غلظت های مختلف بررسی می کند.

وی امیدوار است محصول جدیدش با کاهش ریسک جذب مواد شیمیایی افراد بیشتری را به استفاده از ضد آفتاب تشویق کند. یک متخصص از موسسه ملی سرطان گفت اگر بتوانید ریسک جذب مواد شیمیایی به جریان خون را کاهش دهید یک نکته مثبت است. این متخصص به طور مستقیم در جریان ساخت این محصول دخالت ندارد اما بر روند ساخت آن نظارت می کند.

کرم ضد آفتاب چگونه عمل می کند؟

می دانیم که آفتاب ،رنگ پوست ما را تیره می کند؛ اما نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که میزان مقاومت پوست در مقابل این تغییر رنگ تا چه اندازه می باشد؟

مدت زمانی که شما می توانید در مقابل نور آفتاب قرار بگیرید، به نوع پوست شما و توان سلول های ملانوسیت برای تولید ملانین در بدن، بستگی دارد.

اگر دارای پوستی حساس هستید، به احتمال زیاد رنگ پوست شما خیلی سریع تیره می شود و شما باید خطر توسعه هرگونه مشکل پوستی را مدیریت نمایید. به این منظور، کرم های ضد آفتاب را وارد عمل کنید.

اولین چیزی که باید در مورد کرم های ضد آفتاب بدانید این است که آنها دقیقا کاری را انجام می دهند که اسم آنها نشان می دهد.

این کرم ها، صفحه ای را بین پوست و نور خورشید ایجاد می کنند. این بدان معنی است که وقتی شما مقدار زیادی کرم ضد آفتاب بر روی پوست خود می زنید و بیرون می روید، مطمئنا آن مانند سپری از پوست شما در برابر اشعه UVعمل می کند اما فقط برای یک مدت زمان محدودی، فعال و موثر باقی می ماند و بنابراین پس از گذشت زمانی معین، باید دوباره پوست خود را با لایه ای جدید از کرم های ضد آفتاب پوشش دهید.

چنانچه کرم خود را تجدید نکنید متأسفانه پوست شما در معرض اشعه UVقرار می گیرد و به علت تولید رنگدانه های ملانین، تیره می گردد.

عامل دیگری که اثر کرم های ضد آفتاب را در محافظت از پوست شما تحت تأثیر قرار می دهدSPF(فاکتور محافظت در برابر خورشید) کرم های ضد آفتابی است که استفاده می کنید.

همان طور که SPF افزایش می یابد، کرم های ضد آفتاب بهتر پوست شما را در مقابل نور خورشید با جلوگیری از ورود آن به پوست، حفاظت می کنند.

شرکت های معتبر بسیاری وجود دارند که کرم های ضد آفتاب متعددی با سطوح مختلف SPFتولید می کنند.

یک کرم مناسب براساس نوع پوست خود و با توجه به سطح نور خورشید مدت زمان قرار گرفتن در زیر نور آفتاب، انتخاب نمایید.

به خاطر داشته باشید؛ استفاده منظم از کرم های ضد آفتاب مناسب، می تواند پوست شما را از اشعه های مضر محافظت کند. آن فقط برای مدتی اثر نور UV را کاهش می دهد اما زمانی که اثر آن از بین می رود، نه پوست شما را حفاظت می کند و نه از تیره شدن آن جلوگیری به عمل می آورد.

هنگامی که براساس پارامتر های بالا، کرم ضد آفتابی را انتخاب می کنید، قبل از استفاده آن در تمام پوست خود، بر روی قسمت کوچکی از پوست، آن را تست نمایید، زیرا این امکان وجود دارد که به کرم ضد آفتاب مورد نظر واکنش های آلرژیک نشان دهید و قادر به استفاده آن نباشید. در این صورت، بهتر است در این زمینه با یک متخصص پوست مشاوره نمایید.


منبع: کلیک / مه شو