تبیان، دستیار زندگی
به گزارش ایرنا، این خودرو که ازمنطقه آزاد انزلی حرکت خود را شروع کرده، رشت، قزوین، تهران، قم، کاشان، اصفهان، یزد و شیراز را پشت سرگذاشت و به بندرعباس رسید و پس از پیمودن 300کیلومتر دیگر به کیش می رسد و در نهایت دوهزارو 700کیلومتر را طی خواهد کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خودروی خورشیدی غزال3 ایرانی به بندرعباس رسید

خودروی خورشیدی غزال3

به گزارش ایرنا، این خودرو که ازمنطقه آزاد انزلی حرکت خود را شروع کرده، رشت، قزوین، تهران، قم، کاشان، اصفهان، یزد و شیراز را پشت سرگذاشت و به بندرعباس رسید و پس از پیمودن 300کیلومتر دیگر به کیش می رسد و در نهایت دوهزارو 700کیلومتر را طی خواهد کرد.
خودرو خورشیدی غزال 3توسط دانشکده فنی دانشگاه تهران ظرف یکسال طراحی و ساخته شده و دارای چهار چرخ با گنجایش دو سرنشین می تواند حداکثر تا 130کیلومتر سرعت داشته باشد.
ساخت این خودرو مسابقه ای با هدف کمک به حفظ محیط زیست و کاهش مصرف سوختهای فسیلی بعنوان یکی از آلاینده های هوای کلان شهرها بوده است.
به گفته مدیر پروژه ساخت خودروی خورشیدی، مواد استفاده شده دراین خودرو فیبرکربن و مواد پیشرفته با مقاومت و سختی بالا حتی دربرابر ضربه است و برای ساخت این خودرو بنیاد فرهنگی مصلی نژاد، بانک پاسارگاد، کانون گردشگری و اتومبیلرانی و شرکت ماهتاب حمایت مالی کردند.
کارن ابری نیا افزود: خودرو غزال 3 توسط 40 دانشجوی دانشکده فنی در رشته های برق و مکانیک و صنایع ساخته شده، خودروی غزال ایرانی یک، سال 84 ساخته و در بیستمین جشنواره خوارزمی خودروی برگزیده شد. همچنین خودروی غزال ایرانی 2 ، سال 88 ساخته شد و درمسابقات استرالیا شرکت کرد.
رئیس مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری هرمزگان و حامی تور خودرو خورشیدی گفت: خودرو خورشیدی غزال ایرانی پس از عبور از شهرهای فسا، داراب و گنج وارد شهر بندرعباس شد.
پویان ادیبی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تیم خودرو خورشیدی دانشگاه تهران قصد دارد با برگزاری تور دریای خزر تا خلیج فارس فرصت بازدید حضوری طیف بیشتری از مردم از خودرو غزال ایرانی (سه) را فراهم سازد.
وی ادامه داد: در هر یک از شهرهای مراکز استان برنامه های متنوعی توسط تیم خودرو خورشیدی برای مردم آن منطقه با حضور چهره های سرشناس از هنرمندان ،ورزشکاران و دوستداران محیط زیست شده است.
وی اضافه کرد : حرکت در سطح شهرها، توقف در میادین و مراکز مهم شهرها، دعوت از فعالین صنعت در هر استان، ارائه توضیحات اجمالی درخصوص خودروهای ساخته شده و دردست ساخت، برگزاری نشست های پرسش و پاسخ و برگزاری رقابت های متنوع علمی همراه با ارائه محصولات فرهنگی مرتبط با پروژه خودروی خورشیدی ، از برنامه های درنظر گرفته شده در این تور است.
رئیس مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری هرمزگان ابراز داشت : با توجه به زمانبندی صورت گرفته، کاروان تیم خودرو خورشیدی دانشگاه تهران در ساعت هشت صبح روز 26 از میدان بندر شهر انزلی حرکت خود را آغاز کرد.
وی ادامه داد:این خودرو با عبور از شهرهای رشت و قزوین، تهران ، قم ، کاشان ،اصفهان، نائین ، یزد، ابرکوه و سعادت شهر ، شیراز ، فسا، داراب و گنج وارد بندرعباس شده وشنبه مسیر خود را به سمت شرق هرمزگان و درنهایت این تور کار خود را در جزیره کیش با برگزاری مراسم پایانی خاتمه خواهد داد.




www.irna.ir
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .