تبیان، دستیار زندگی
اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که تا آخرین لحظه از بیدار بودنتان با گوشی همراه مشغول هستید حتما این مطلب را بخوانید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رفتار های افراد موفق قبل از خواب

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که تا آخرین لحظه از بیدار بودنتان با گوشی همراه مشغول هستید حتما این مطلب را بخوانید.

محمد سعادت -بخش دانش تبیان
خوابیدن

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که تا آخرین لحظه از بیدار بودنتان با گوشی همراه مشغول هستید، این را بدانید که کارهایی که قبل از خواب انجام می شوند، تاثیر بزرگی بر روحیه و سطح انرژی شما در روز بعد دارند، و همچنین تعیین می کنند که خواب شبانگاهی شما چه مدت و با چه کیفیتی خواهد بود.
افراد موفق به این نتیجه رسیده اند که موفقیت آنها به شدت به سلامت روحی و جسمی شان بستگی دارد، که همین امر رابطه ی تنگاتنگی با مقدار و کیفیت خواب دارد. به همین دلیل است که خواب سالم روتین، یکی از کلید های موفقیت آنها به شمار می رود.

بسیاری از افراد موفق زمانی را صرف فکر کردن یا نوشتن درباره اتفاقات خوبی که آن روز برایشان افتاده می کنند. فکر کردن به اتفاقات بد روز، و اینکه بهتر بود آن اتفاقات طور دیگری رقم می خوردند، علاوه بر اینکه بسیار آسان است، اما موجب درگیری ذهن به مسائل منفی می شود و بروز استرس می شود.

آنها مطالعه می کنند

متخصصان به این اجماع رسیده اند که مطالعه آخرین کاری است که افراد موفق قبل از خواب به آن می پردازند. باراک اوباما و بیل گیتس از جمله افراد سرشناسی هستند که به نیم ساعت مطالعه قبل از خواب مشهورند. و اینکه نه تنها این مطالعه قبل از خواب مربوط به امور تجارت نمی شود، بلکه می تواند درباره بسیاری از موضوعات و زمینه های مختلف که موجب افزایش خلاقیت و دانش عمومی در زندگی روزمره می شود، باشد.

رهایی از شغل

از بارز ترین صفات افراد موفق، این است که آنها قبل از خواب به هر کاری مشغول می شوند به جز شغل شان. مطالعات نشان می دهد که اگر شما کارتان را به رخت خواب بیاورید، بدست آوردن استراحت و آرامش برای شما دشوارتر می شود. بهتر است از آخرین فعالیت کاری خود تا زمان خواب، حداقل نیم ساعت فاصله بیاندازید.

قطع ارتباطات

وقتی صحبت از رهایی از شغل می شود، این بدین معنی نیست که شما به شبکه های اجتماعی یا بازی های گوشی تان مشغول شوید. محققان بر این باورند که هرگونه مشاهده صفحه های دیجیتالی قبل از خواب، چه گوشی چه مانیتور و چه تلویزیون، باعث کاهش کیفیت خواب شما می شود. پرتو های آبی ساتع شده از گوشی تان، همچون پرتو های خورشیدی این پیام را به مغزتان می فرستد که روز شده است، و این یعنی توقف تولید ملاتونین(هورمونی که باعث ایجاد خستگی و خواب آلودگی در بدن شما می شود). و این عمل علاوه بر کاهش کیفیت خواب، موجب بروز اختلالات دیداری، سرطان و افسردگی می شود.

از بارز ترین صفات افراد موفق، این است که آنها قبل از خواب به هر کاری مشغول می شوند به جز شغل شان. مطالعات نشان می دهد که اگر شما کارتان را به رخت خواب بیاورید، بدست آوردند استراحت و آرامش برای شما دشوارتر می شود. بهتر است از آخرین فعالیت کاری خود تا زمان خواب، حداقل نیم ساعت فاصله بیاندازید.

نوشتن لیست انجام کار

خالی کردن مغز از افکار مختلف قبل از خواب یکی از نکات ضروری برای بسیاری از افراد موفق می باشد. گاهی آنها زمانی را برای نوشتن لیستی از کارهایی که باید در روز بعد انجام دهند صرف می کنند، که با این کار، دیگر ذهن آنها هنگام خواب مشغول نمی شود.

تامل در رخداد های خوب روز

بسیاری از افراد موفق زمانی را صرف فکر کردن یا نوشتن درباره اتفاقات خوبی که آن روز برایشان افتاده می کنند. فکر کردن به اتفاقات بد روز، و اینکه بهتر بود آن اتفاقات طور دیگری رقم می خوردند، علاوه بر اینکه بسیار آسان است، اما موجب درگیری ذهن به مسائل منفی می شود و بروز استرس می شود.

برنامه ریزی برای خواب کافی

گاهی کمبود زمان خواب کافی، دغدغه ای برای افراد می شود. یکی از راه حل های تعدیل زمان خواب، خوابیدن در زمانی مشخص در بعد از ظهر برای مدتی کوتاه است؛ که در شرایطی خاص به آن خواب قیلوله گفته می شود که علاوه بر تاثیر بر زمان خواب، موجب موارد دیگری همچون افزایش حافظه می شود.
نکته ای که باید در رابطه با خواب در نظر داشت، این است که در زمان به رخت خواب برویم و با اولین آلارم از رخت خواب خارج شویم. از بدترین رفتار ها این است که دیر هنگام به رخت خواب برویم و در مقابل، صبح فردا کلید Snooze را فشار دهیم تا مدت بیشتری به خود زمان دهیم.

عادت به بهداشت فردی قبل از خواب

هنگامی که شما قبل از خواب به بهداشت فردی خود می پردازید، به مغز خود سیگنالی می فرستید که در حال آماده شدن برای خواب می باشید. بهداشت فردی قبل از خواب می تواند شامل مواردی مانند مسواک زدن دندان ها، شستن صورت و شانه کردن مو باشد.



منبع:
http://uk.businessinsider.com/what-successful-people-do-right-before-bed-2016-1