تبیان، دستیار زندگی
USB On The Go (OTG) یکی از استاندارد های USB است که اجازه می دهد یک دستگاه بعنوان گیرنده در یک اتصال USB، و بدون نیاز به کامپیوتر عمل کند. اما این به چه دردی می خورد؟
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

OTG چیست و چه کار هایی می کند؟

USB On The Go )OTG) یکی از استاندارد های USB است که اجازه می دهد یک دستگاه بعنوان گیرنده در یک اتصال USB، و بدون نیاز به کامپیوتر عمل کند. اما این به چه دردی می خورد؟

محمد سعادت-بخش دانش تبیان
 otg

کابل های USB از زمانی که بوجود آمدند، کار را برای کاربران بسیار راحت و آسوده کردند. حتی امروزه با وجود پیشرفت های فراوان، همچنان ارتباط بوسیله USB یکی از راحت ترین و بی دردسر ترین راه هاست. USB On The Go )OTG) یکی از استاندارد های USB است که اجازه می دهد یک دستگاه بعنوان گیرنده در یک اتصال USB، و بدون نیاز به کامپیوتر عمل کند. اما این به چه دردی می خورد؟

OTG صرفا مختص به سیستم عامل اندروید نمی شود، اما اندروید یکی از بارز ترین عوامل استفاده از این تکنولوژی به حساب می آید. از طرف دیگر، مایکروسافت در نظر دارد این تکنولوژی را همانند اندروید برای ویندوز فون عرضه کند، اما خبری از شرکت اپل در رابطه با او تی جی نیست، و این می تواند یکی از دلایل برتری اندروید بر iPhone باشد.

آیا گوشی من OTG را ساپورت می کند؟

آسان ترین راه برای این که بدانیم گوشی یا تبلت خود از این فناوری بهره می برد یا نه، سر زدن به سایت هایی است که مشخصات تمام گوشی ها و تبلت ها را در خود دارند. چرا که OTG هم همانند بسیاری از قابلیت های دیگر در برخی گوشی ها وجود دارد و در برخی دیگر موجود نیست. سایت هایی مانند GSMArena.com و یا Mobile.ir به راحتی تمام برند های گوشی ها و تبلت ها را در صفحه اصلی خود به معرض نمایش گذاشته اند و شما می توانید گوشی خود را در میان برند های مختلف پیدا کنید. پس از ورود به صفحه مشخصات گوشی، در سایت GSMArena در قسمت COMMS و در سایت Mobile در قسمت "امکانات ارتباطی"، در جلوی قسمت USB باید به دنبال عبارت USB Host بگردید. این عبارت بدین معناست که گوشی یا تبلت شما از این فناوری پشتیبانی می کند.

برای استفاده از OTG به چه چیزی نیاز است؟

گوشی های اندروید از درگاه Micro-USB استفاده می کنند، و اکثر دستگاه های دیگر هم از USB معمولی. بنابراین تنها نیاز شما خریدن یک کابل Micro-USB to USB یا معادل عامیانه آن، یک کابل او تی جی است.

باز بودن سیستم عامل اندروید باعث آزادی در اتصال هر چیزی می شود. اگر می خواهید از تبلت خود بعنوان یک لپ تاپ استفاده کنید، به کار بردن یک ماوس و کیبورد ضروری است. و شما خوشحال می شوید از اینکه بدانید اندروید از اکثر اتصالات با سیم و بی سیم ماوس ها و کیبورد ها پشتیبانی می کند

با کابل OTG چه کار هایی می توان کرد؟

با همین کابل کوچک، دنیایی از امکانات برای شما قابل دسترسی می شود. البته بررسی به تمام امکانات در این مقاله امکان پذیر نیست و ما فقط به مهم ترین ها می پردازیم.

باز بودن سیستم عامل اندروید باعث آزادی در اتصال هر چیزی می شود. اگر می خواهید از تبلت خود بعنوان یک لپ تاپ استفاده کنید، به کار بردن یک ماوس و کیبورد ضروری است. و شما خوشحال می شوید از اینکه بدانید اندروید از اکثر اتصالات با سیم و بی سیم ماوس ها و کیبورد ها پشتیبانی می کند.   اتصال فلش و هارد های اکسترنال
طبیعی است که اتصال به حافظه جانبی در اولیت لیست باشد. فقط کافی است که فلش را به کابل و کابل را به گوشی وصل کنید. همین و بس! همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، اتصال های USB از آسان ترین راه ها هستند. البته گاهی ممکن است که این اتصال صورت نگیرد، و آن زمانی است که حافظه جانبی مانند یک هارد اکسترنال، مصرف برقی بیش از توان برق ارائه شده توسط اندروید را نیاز داشته باشد. که در این صورت حافظه هایی که منبع تغذیه جداگانه و به غیر از پورت USB دارند می توانند به راحتی به اندروید وصل شوند.
نکته دیگر این است که فقط فرمت FAT32 می تواند با اندروید ارتباط برقرار کند و فرمت NTFS در اکثر موارد ناکام است.

 otg

استفاده از کنترلر های بازی

کنترلر Xbox 360 بصورت خیلی جذاب با دستگاه های اندرویدی همخوانی دارد، و همانند حافظه جانبی، صرفا با وصل کردن آن قابل استفاده می باشد. اما با کنترلر تنها می توان بازی هایی را انجام داد که امکان استفاده از کنترلر را دارا باشند. بازی هایی مانند Asphalt 8:Airborne یا Modern Combat 5.
اگر دستگاه شما روت شده باشد، همچنین می توانید از کنترلر PlayStation 3 هم استفاده کنید. حتی در برخی موارد می شود از دسته PlayStation 2 هم استفاده کرد!

کنترل دستگاه اندرویدی به کمک کیبورد و ماوس

باز بودن سیستم عامل اندروید باعث آزادی در اتصال هر چیزی می شود. اگر می خواهید از تبلت خود بعنوان یک لپ تاپ استفاده کنید، به کار بردن یک ماوس و کیبورد ضروری است. و شما خوشحال می شوید از اینکه بدانید اندروید از اکثر اتصالات با سیم و بی سیم ماوس ها و کیبورد ها پشتیبانی می کند.
البته از آنجایی که دستگاه اندرویدی تنها یک درگاه دارد، شما به یک وسیله ای نیاز دارید که به درگاه Micro-USB دستگاه تان وصل شود و بصورت وایرلس با پلتفرم های دیگر ارتباط برقرار کند.

پرینت مستقیم از پرینتر


همانند کیبورد، پرینتر هایی که از استاندارد Plug-and-Play (اتصال و اجرا) بهره می برند، می توانند به راحتی با اندروید ارتباط برقرار کنند. بنابراین می توانید بدون ارتباط وایرلس و بدون نیاز به کامپیوتر، عمل انتقال اطلاعات را انجام دهید.

کنترل دوربین DSLR

این مورد برای عکاسان بسیار دل چسب است. دستگاه اندرویدی شما می تواند به دوربین دیجیتال وصل شود و همانند یک صفحه نمایش بزرگ رفتار کند! همچنین قابلیت های عکس برداری، فوکوس، تنظیم سرعت شاتر و بسیاری از قابلیت های دیگر را نیز دارد.
تنها نیاز شما برنامه DSLR Controller و در بهترین شرایط، یک دوربین Canon است! البته برخی دوربین های Nikon و سونی هم این امکان را دارند، اما در اصل قابل پشتیبانی نیستند.


منبع:
http://www.makeuseof.com/tag/what-is-usb-otg-5-cool-ways-use-android