تبیان، دستیار زندگی
هر ساله پس از اتمام کنفرانس های اپل جزئیات بیشتری در خصوص محصولات جدید این شرکت منتشر می شود. در کنفرانس اخیر اپل به دلیل تنوع زیاد محصولات جنبه های زیادی ناگفته ماند که در این مقاله آن ها را بیان می کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

10 نکته‌ای که در رابطه با محصولات جدید اپل نمی‌دانید

هر ساله پس از اتمام کنفرانس‌های اپل جزئیات بیشتری در خصوص محصولات جدید این شرکت منتشر می‌شود. در کنفرانس اخیر اپل به دلیل تنوع زیاد محصولات جنبه‌های زیادی ناگفته ماند که در این مقاله آن‌ها را بیان می‌کنیم.

فرآوری :الهام گارسچی-بخش دانش و زندگی تبیان
اپل

۱- بلوتوث ۴.۲ در تمامی محصولات (به جز اپل تی‌وی)
بلوتوث ۴.۲ نسبت به نسخه‌های قبلی خود مصرف انرژی بهینه ‌تری دارد و امنیت ‌آن نیز بهبود یافته است. هم‌چنین سرعت نسخه‌ی جدید بلوتوث ۲.۵ برابر و فشرده‌سازی اطلاعات نیز ۱۰ برابر افزایش یافته است. اتحادیه‌ی توسعه‌دهندگان تکنولوژی بلوتوث از نسخه‌ی ۴.۲ به عنوان گزینه‌ی ایده‌آل برای اینترنت اشیا‌ء نام برده است. به همین دلیل آیفون‌های 6s و 6s پلاس از بلوتوث ۴.۲ بهره می‌برند و هم‌چنین نسل 6 آیپاد تاچ نیز از این تکنولوژی استفاده می‌کند.


۲- تفاوت‌‌های بدنه آیفون‌های6s  و 6s پلاس با نسل قبلی
 با این که آیفون‌های جدید اپل تفاوت ظاهری زیادی با نسل قبلی ندارند، اما سنگین‌تر هستند. آیفون‌های جدید حدود ۱ الی ۲ میلی‌متر در ابعاد بزرگ تر از نسل قبلی هستند که این مساله باعث می‌شود کیف‌ها و قاب‌های محافظ نسل قبلی را نتوان در مدل‌های جدید استفاده کرد. وزن آیفون‌های جدید نیز به میزان ۱۵ گرم برای  6s و ۲۰ گرم برای مدل 6s پلاس افزایش داشته‌اند.


۳- تصویر زیبای ماهی‌ بر روی بسته‌بندی آیفون‌ها
 تصاویر پس زمینه آیفون‌های اپل بر روی بسته‌بندی آن‌ها نیز قرار گرفته است که این اقدام برای نخستین بار از زمان معرفی اولین آیفون، انجام شده است. اپل از این روش برای مشخص کردن رنگ آیفون‌های داخل بسته‌‌بندی استفاده کرده است.

اپل

۴- تغییرات عمده‌ی دوربین آیفون‌ها
 دوربین‌های جدید اپل اکنون ۵۰ درصد پیکسل بیشتری دارند؛ اما این عمل باعث کاهش سایز پیکسل‌ها از ۱.۵ به ۱.۲۲ میکرون شده است. اپل برای جبران این کاهش اندازه، از الگوریتم‌های جدید بهبود نویز استفاده کرده است. اما این افزایش تعداد پیکسل مزیت‌های زیادی را خواهد داشت؛ به عنوان مثال تصاویر پانوراما اکنون ۶۳ مگاپیکسل خواهند بود. دوربین جلو نیز از ۱.۲ به ۵ مگاپیکسل رسیده است که بدین وسیله کیفیت تصاویر خود‌گرفت (سلفی) افزایش قابل توجهی خواهد داشت.


۵- یک مدل آیفون برای تمامی جهان؟ هنوز نه
با توجه به تفاوت شبکه‌های مخابراتی در آمریکا امکان ارائه‌ی یک نمونه آیفون برای تمامی نقاط وجود ندارد. در حال حاضر دو سخت‌افزار برای آیفون در نظر گرفته شده است؛ یکی مجهز به CDMA EV-DO برای اپراتور‌هایی مانند ورایزون و دیگری LTE Band 30 برای اپراتور‌هایی مانند AT&T. اما خبر خوب این است که هر دو مدل آیفون از اکثر شبکه‌های مخابراتی مجهز به LTE جهان پشتیبانی خواهند کرد.


۶- نمایشگر و بدنه‌ی آیپد مینی ۴
با توجه به تغییرات عمده در نسخه‌ی جدید آیپد مینی، دیگر نمی‌توان از قاب‌های نسخه‌های قبلی آن استفاده کرد. نسل چهارم آیپد مینی نسبت به نسل قبلی آن باریک تر (۶.۱ در برابر ۷.۴ میلی متر)، سبک‌تر (۲۹۵ در برابر ۳۳۱ گرم) و بلندتر (۲۰۳.۲ در برابر ۲۰۰ میلی‌متر) است. اپل در آیپد مینی ۴ از نمایشگر با روکش ضد انعکاس همانند نمونه‌ی به کار رفته در آیپد ایر ۲ استفاده کرده است و قول تصاویری شفاف‌تر، با کنتراست بیشتر و رنگ‌های طبیعی‌تر را داده است.


۷- شارژ کردن آیپد پرو
آیپد پرو از باتری با ظرفیت ۳۸.۵ وات ساعت بهره می‌برد که در واقع ۱۰ درصد کوچک‌تر از ظرفیت ۴۲.۵ وات ساعت آیپد‌های ۳ و۴ است. آیپد پرو به همراه شارژر ۱۲ واتی عرضه می‌شود و با توجه به این که آیپد ۴ برای شارژ کامل با استفاده از شارژر ۱۲ واتی به ۵ ساعت زمان نیاز داشت، می‌توانید اطمینان داشته باشید که آیپد پرو در کمتر از ۵ ساعت به طور کامل شارژ خواهد شد.


۸- صفحه‌کلید به همراه کانکتور هوشمند آیپد پرو
 کیبورد مخصوص لاجیتک برای آیپد پرو، از کانکتور هوشمند در لبه‌ی کناری خود بهره می‌برد که باعث می‌شود نمونه‌ی این محصول حرفه‌ای‌تر از کیبورد هوشمند اپل باشد.


۹- چند نکته در رابطه با اپل‌ تی‌وی
نسل چهارم اپل تی‌وی با نام اپل تی‌وی جدید (the new Apple TV) معرفی شده است. این محصول بر خلاف نسل‌های قبلی خود فقط با رنگ مشکی عرضه خواهد شد.
نسل جدید اپل تی‌وی ۵۰ درصد ارتفاع بیشتری (۳۵ در برابر ۲۳ میلی‌متر) نسبت به نسل قبلی خواهد داشت. اما در سایر ابعاد تغییری رخ نداده است. این فناوری توانایی ارسال و دریافت به طور همزمان از چندین منبع مختلف را بدون کاهش کیفیت دارد که این امر نیازمند آنتن‌های بزرگت ری است. وزن اپل تی‌وی نیز افزایش ۵۰ درصدی را تجربه کرده است که با توجه به سیاست اپل در خصوص کوچکتر و سبک‌تر کردن محصولات، کمی دور از ذهن بود.


۱۰- ریموت کنترلر سیری و کنترلر‌های MFi را فراموش نکنید
ریموت کنترل جدید اپل تی‌وی از نمونه‌ی نسل قبلی خود بزرگ تر است و سطح اصلی آن به رنگ مشکی و بدنه به رنگ سفید طراحی شده است. این ریموت برای شارژ به ورودی لایتنینگ مجهز است که اپل کابل مخصوص تبدیل USB نوع C به لایتنینگ را به همراه دستگاه ارائه می‌کند.


منابع:
http://news.nexrob.in/pnext898257
http://zoomit.ir/it-news/24048-10-things-you-didnt-know-about-apple-new-products