تبیان، دستیار زندگی
تشخیص کم خونی در آینده نزدیک می تواند به سادگی با قرار دادن یک قطره خون از سر انگشت در زیر گوشی تلفن هوشمند صورت گیرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تشخیص کم خونی در کمتر از 60 ثانیه با دستگاه جدید

تشخیص کم خونی در آینده نزدیک می تواند به سادگی با قرار دادن یک قطره خون از سر انگشت در زیر گوشی تلفن هوشمند صورت گیرد

بخش دانش تبیان
تشخیص کم خونی

تشخیص کم خونی در آینده نزدیک می تواند به سادگی با قرار دادن یک قطره خون از سر انگشت در زیر گوشی تلفن هوشمند صورت گیرد چرا که دانشمندان دانشگاه ایالتی کانزاس یک دستگاه زیست پزشکی چاپی سه بعدی طراحی کرده اند که به این شکل در کمتر از یک دقیقه می تواند این بیماری را تشخیص دهد.

دستگاه جدید که در حال حاضر در حال آزمایش است، می تواند بر روی همه برای تشخیص ساده و سریع کم خونی استفاده شود.

دستگاه های مراقبت در زمان درمان می توانند در خارج از آزمایشگاه مورد استفاده قرار بگیرند. محققان آمریکایی قصد دارند یک دستگاه مراقبتی ارزان تولید کنند که برای کاربرد در خانه مناسب باشد. آن ها همچنین این دستگاه چاپی سه بعدی جدید را برای افرادی طراحی کرده اند که دسترسی محدود به خدمات پزشکی داشته و بویژه در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند.

بیماران مبتلا به بیماری کم خونی از سلول های قرمز خون سالم کمی برای انتقال اکسیژن به اندامشان برخوردارند. حدود دو میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا هستند که نیمی از آن ها را کودکان سنین مهدکودک و زنان باردار در کشورهای در حال توسعه تشکیل داده و 30 درصد نیز شامل زنان و کودکان در کشورهای صنعتی هستند.

اگرچه کم خونی می تواند با ویتامین ها یا مکمل های آهن درمان شود همچنین با یک رژیم غذایی سلامت قابل پیشگیری است اما به گفته محققان، هنوز بیماری بسیار رایجی در کشورهای در حال توسعه بشمار می رود.

دستگاه زیست پزشکی محققان از اسلایدهای شفاف پزشکی چاپی سه بعدی ساخته شده که حاوی میکروسیالات قابل اتصال به تلفن همراه هستند. کاربران می توانند یک قطره از خون خون را به این اسلاید که برای یک آزمایش مبتنی بر مقیاس رنگ طراحی شده، بیفزایند و در کمتر از یک دقیقه نتایج را با استفاده از تلفن همراه دریافت کنند.

محققان اکنون در حال طراحی یک برنامه همراه برای این دستگاه هستند که می تواند به مدیریت اطلاعات نمونه خون و ارسال نتایج به پزشک مربوطه کمک کند.


منبع : ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .