تبیان، دستیار زندگی
معرفی سایتی برای علاقه مندان نانوفناوری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معرفی سایت: کامل‌ترین سایت اطلاع‌رسانی نانوفناوری در ایران

نام سایت: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

آدزس: www.nano.ir

دسته‌بندی:  نانوفناوری

nano.ir

این سایت کار خود را از سال 1379 تحت نام irannano.org  شروع کرد و پس از تشکیل ستاد نانو به دستور رئیس جمهور وقت نام خود را به نام کنونی‌اش یعنی nano.ir تغییر داد. این سایت از ابتدا وظیفه اطلاع رسانی و ترویج علم نانو را بر عهده داشته و زیر نظر دبیرخانه ستاد نانو فعالیت می‌کند؛ همچنین یکی از قوی‌ترین و پر مخاطب‌ترین پایگاه‌های اطلاع رسانی نانو در کشور می‌باشد و با توجه به اینکه هر روز به روز رسانی می‌شود می‌تواند مرجع بسیار مناسبی برای مخاطبان خود از جمله دانشگاهیان، مسئولین و تصمیم گیرندگان این رشته در کشور باشد.

بخش‌های مختلف سایت

این سایت از بخش‌های مختلفی تشکبل یافته که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان بخش اخبار نانو را نام برد که از قوی‌ترین بخش‌های سایت بوده و خبرهای مربوط به نشست‌های نانو، اخبار مربوط به ارگان‌ها و مراکز نانوفناوری کشور و اخبار داخلی را در اختیار بینندگان قرار می‌دهد؛ اخبار خارجی از جمله فعالیت‌های دیگر بخش خبری می‌باشد که می‌تواند الهام بخش ایده‌های نو برای محققان داخلی باشد.

از دیگر بخش‌های مهم سایت می‌توان از انتشارات نام برد که وظیفه معرفی تازه‌های نشر نانو در کشور را به عهده داشته و از سه زیر مجموعه مقالات و گزارشات،ماهنامه فناوری نانو و نشریه فضای نانو تشکیل شده است. بخش راهبرد آینده متشکل از مجموع مقاله‌های نوشته شده راجع به آینده نانو می‌باشد که می‌تواند راهکارهای مناسبی را برای سیاست‌گذاری در این بخش ارائه دهد.