تبیان، دستیار زندگی
گوگل امروز (دوشنبه) به مناسبت صد و بیست و پنجمین سالگرد تولد فردریک گرانت بنتینگ که انسولین را برای درمان دیابت کشف کرده بود، لوگوی خود را تغییر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تولد کاشف انسولین لوگوی گوگل را تغییر داد

گوگل امروز (دوشنبه) به مناسبت صد و بیست و پنجمین سالگرد تولد فردریک گرانت بنتینگ که انسولین را برای درمان دیابت کشف کرده بود، لوگوی خود را تغییر داد.

بخش دانش و زندگی تبیان

گوگل

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا به نقل از اینترنشنال بیزنس تایمز، بنتینگ این دستاورد را با همکاری چارلز بست انجام داد که جایزه نوبل پزشکی را در سال ۱۹۲۳ برای آن‌ها به ارمغان آورد.
این لوگو نشانگر یک شیشه انسولین به جای حرف "O" گوگل و همچنین تصویری از دستگاه گوارش است که نقشی کلیدی در نظریه بنتینگ در مورد تاثیر ترشح داخلی پانکراس بر درمان دیابت داشت.

امروز تولد بنتینگ با روز جهانی دیابت مقارن شده است.
به گفته بنیاد جایزه نوبل، نظریه بنتینگ به پرفسور جان‌مک‌لوید در دانشگاه تورنتو کمک کرد تا روشی احتمالی را برای درمان دیابت پیدا کند. بر اساس نظریه وی، مسدود شدن کانال‌های پانکراس از جریان مواد مغذی به این عضو جلوگیری می‌کند. این امر باعث کوچک شدن پانکراس و توقف ترشح مایعات گوارشی شده و اجازه استخراج یک ترشح ضد دیابتی را از این عضو خواهد داد.
مک‌لوید یک آزمایشگاه با تجهیزات کم به علاوه 10 سگ و همچنین یک دستیار به نام چارلز بست به بنتینگ برای اثبات این نظریه ارائه کرد. با موفق‌آمیز شدن آزمایشات، این تجربه گسترش یافت و ماده مترشحه "انسولین" نام گرفت.

محققان طی آزمایشات دریافتند که نیازی به کوچک سازی پانکراس نیست و می‌توانند از پانکراس سالم حیوانات بزرگسال استفاده کنند.
در اواخر سال 1921، بیوشیمیدانی به نام برترام کالیپ به این گروه پیوست تا انسولین را برای آزمایش بر روی انسان تصفیه کند. بنتینگ و بست به عنوان اولین نمونه‌های آزمایشگاهی، انسولین تصفیه شده را روی خود آزمایش کردند.

در ژانویه 1922 یک پسر 14 ساله به نام ائونارد تامپسون به نخستین فرد در جهان تبدیل شد که دیابت وی تحت درمان با انسولین قرار گرفت. این کودک در بستر مرگ قرار داشت، پس از دریافت درمان به سرعت نیرو گرفته و اشتهای خود را بازیافت.
بنتینگ در 14 نوامبر 1891 در آلیوسن کانادا متولد شد و تحصیلات خود را در زمینه الهیات در دانشگاه تورنتو آغاز کرد، اما پس از مدتی رشته خود را به پزشکی تغییر داد و در سال 1916 فارغ‌التحصیل شد.


منبع: ایسنا