تبیان، دستیار زندگی
اگر شما هم جزو این دسته از کاربران هستید و قصد دارید از اندروید به آی. او. اس یا از آی. او. اس به اندروید مهاجرت کنید، می‌توانید در چهار مرحله این عملیات را انجام دهید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهاجرت میان اندروید و آی.او.اس


اگر شما هم جزو این دسته از کاربران هستید و قصد دارید از اندروید به آی. او. اس یا از آی. او. اس به اندروید مهاجرت کنید، می‌توانید در چهار مرحله این عملیات را انجام دهید.

این روزها بازار دستگاه‌های هوشمند بسیار داغ است! همان‌طور که می‌دانید دو سیستم‌عامل قدرتمند اندروید و آی.‌او.‌اس، سهم عمده‌ بازار تلفن‌های همراه و تبلت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند و برخی کاربران استفاده از سیستم‌عامل اندروید را به آی.‌او.‌اس ترجیح می‌دهند و برخی دیگر نیز آی.‌او.‌اس را به اندروید.

اندروید و آی.او.اس

فارغ از امکانات سخت‌افزاری و تفاوت‌های موجود میان محصولات اپل با محصولات سایر شرکت‌های دیگر، گاهی اوقات تعریف و تمجیدها از هریک از این دو سیستم‌عامل موجب می‌شود کاربری که از دستگاه اندرویدی استفاده می‌کند به استفاده از دستگاهی با سیستم‌عامل آی. او. اس ترغیب شود و برعکس. (کاربری که از محصولات اپل استفاده می‌کند به استفاده از محصولات اندرویدی روی بیاورد).

اگر شما هم جزو این دسته از کاربران هستید و قصد دارید از اندروید به آی. او. اس یا از آی. او. اس به اندروید مهاجرت کنید، می‌توانید در چهار مرحله این عملیات را انجام دهید.

مرحله اول: مخاطبان و تقویم‌ها

** آی. او. اس به اندروید

سیستم‌عامل اندروید از کاربری شما در سایت گوگل برای مدیریت مخاطبان و تقویم‌ها کمک می‌گیرد؛ بنابراین برای انتقال اطلاعات از دستگاه آی. او. اس خود به اندروید کافی است اطلاعات ذخیره شده در دستگاه‌تان را با یک کاربری گوگل هماهنگ (Sync) کنید.

توجه داشته باشید منظور از انتقال برنامه‌ها، کپی گرفتن و انتقال به دستگاه جدید نیست! بلکه هدف، استفاده از همان نرم‌افزارها در دستگاه موردنظر است

برای انجام این کار به Settings مراجعه کـــــرده، Mail ،Contacts و Calendars را فشار دهید و پس از انتخاب Add Account و وارد کردن اطلاعات کاربری گوگل، گزینه‌های Contacts و Calendars را به حالت فعال درآورید. اکنون اطلاعات موردنظر شما با کاربری گوگل هماهنگ شده و با وارد کردن اطلاعات کاربری گوگل شما در دستگاه اندرویدی، این اطلاعات به دستگاه مورد نظر منتقل می‌شود.

** اندروید به آی. او. اس

همان‌طور که اشاره شد اندروید با استفاده از کاربری گوگل به مدیریت مخاطبان و تقویم‌ها می‌پردازد. برای انتقال از اندروید به آی. او. اس نیز می‌توانید همچون روش قبل، از قابلیت هماهنگ‌سازی در آی. او. اس کمک بگیرید؛ زیرا در این حالت اطلاعات از کاربری گوگل به دستگاه شما انتقال می‌یابد.

اندروید و آی.او.اس

مرحله دوم: برنامه‌ها

** یک روش برای هر دو

توجه داشته باشید منظور از انتقال برنامه‌ها، کپی گرفتن و انتقال به دستگاه جدید نیست! بلکه هدف، استفاده از همان نرم‌افزارها در دستگاه موردنظر است. هریک از سیستم‌های‌عامل اندروید و آی. او. اس فروشگاه محصولات خود را دارند و خوشبختانه در بسیاری از موارد نیز نرم‌افزارهای طراحی شده برای هر دو سیستم‌عامل قابل دسترس است.

شما می‌توانید بسیاری از نرم‌افزارهای نصب شده روی دستگاه اندرویدی خود را در فروشگاه محصولات اپل پیدا کنید و همچنین بسیاری از نرم‌افزارهای نصب شده در سیستم‌عامل آی. او. اس نیز در فروشگاه گوگل قابل دریافت است.

چنانچه برخی برنامه‌های موردنظر شما در یکی از سیستم‌عامل‌ها پشتیبانی نشود نیز می‌توانید از نرم‌افزارهای مشابه آن کمک بگیرید.

مرحله سوم: موزیک‌ها

** آی. او. اس به اندروید

تنها کاری که باید انجام دهید دانلود نرم‌افزار Google Music Manager در رایانه است. شما با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید 20 هزار قطعه موزیک را به‌طور رایگان در فضای ابری اختصاص یافته به خود آپلود کنید.

**‌ اندروید به آی. او. اس

مطمئنا روش انتقال موزیک از رایانه به آی. او. اس را بسیاری از کاربران محصولات اپل می‌دانند. برای انتقال موزیک‌های موردنظر از اندروید به آی. او. اس کافی است ابتدا آنها را به رایانه‌ خود منتقل کنید. سپس دستگاه مجهز به سیستم‌عامل آی. او. اس را به رایانه متصل کرده و با استفاده از نرم‌افزار iTunes، موزیک‌های دلخواه خود را از روی رایانه با دستگاه آی. او. اسی خود هماهنگ کنید.

اندروید و آی.او.اس

مرحله چهارم: تصاویر

** آی. او. اس به اندروید

تصاویر موردنظرتان را از دستگاه مجهز به سیستم‌عامل آی. او. اس به رایانه منتقل کرده سپس آنها را روی کاربری خود در سرویس گوگل‌پلاس آپلود کنید.

در ادامه نرم‌افزار +Google مخصوص آی. او. اس را طوری تنظیم کنید که هر عکس جدید تهیه شده با دستگاه یا به آن وارد می‌شود در سرویس گوگل‌پلاس نیز به‌طور خودکار آپلود شود.

پس از اعمال این تغییرات شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار +Google در دستگاه اندرویدی خود از تمام تصاویر موجود در دستگاه آی. او. اس نیز بهره‌مند شوید.

**‌ اندروید به آی. او. اس

با استفاده از نرم‌افزار +Google در دستگاه اندرویدی خود همه تصاویر موجود را در سرورهای گوگل آپلود کنید. سپس با استفاده از همین نرم‌افزار +Google در سیستم‌عامل آی. او. اس به مشاهده و دانلود تصاویر موردنظر در دستگاه آی. او. اسی خود بپردازید.

بخش دانش و زندگی تبیان

منبع: کلیک