تبیان، دستیار زندگی
طبق مطالعات جدیدی که توسط شرکت بررسی برنامه های موبایل، Crittercism انجام شده، برنامه های اجرا شده بر روی iOS اپل معمولا بیش از اپلیکیشن های اندروید از کار افتاده و کرش می کنند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کدام سیستم‌عامل بیشتر هنگ می کند؟


طبق مطالعات جدیدی که توسط شرکت بررسی برنامه های موبایل، Crittercism انجام شده، برنامه های اجرا شده بر روی iOS اپل معمولا بیش از اپلیکیشن های اندروید از کار افتاده و کرش می کنند.

کدام سیستم‌عامل بیشتر هنگ می کند؟

گروه تحقیقاتی Crittisicm مدت زیادی را صرف بررسی سیستم عامل های موبایل کرده است. این گروه با بررسی دو سیستم عامل پرطرفدار iOS و Android به این پرسش که کدام یک از این دو سیستم عامل بیشتر هنگ می کند پاسخ داده است. گروه تحقیقاتی Crittisicm همچنین اعلام کرده که این تحقیقات بر روی تعداد زیادی از دستگاه های مجهز به سیستم عامل Android و iOS انجام گرفته و نتیجه نیز جالب از کار در آمده است. چراکه نشان می دهد نسخه های جدیدتر سیستم عامل ها حین اجرای برنامه، بیشتر از نسخه های قدیمی تر، دچار مشکل می شوند.

برای جمع آوری این اطلاعات 23 نسخه مختلف iOS و 33 نسخه مختلف اندروید از اول تا پانزدهم دسامبر سال گذشته مورد بررسی قرار گرفتند.

کدام سیستم‌عامل بیشتر هنگ می کند؟

آخرین نسخه آی او اس (5 . 0 . 1) با بیش از 28.64 درصد از کل کرش ها در میان هر دو سیستم عامل، به راحتی بقیه نسخه ها را پشت سر گذاشته و در رده اول از کار افتادن برنامه قرار گرفته است. در هر دو سیستم عامل، نسخه های جدیدتر بیشتر دچار مشکل با برنامه ها بودند، به خصوص با برنامه های قدیمی که هنوز به روز رسانی جدید برای آخرین نسخه های سیستم عامل را ارائه نکرده اند یا اینکه کاربران آنها را به روز رسانی نکرده اند.

سیستم عاملی که بیشترین میزان هنگ کردن در بین همه نسخه های سیستم عامل های iOS و Android را داشت، نسخه 5.0.1 سیستم عامل iOS بود. البته این به این معنی نیست که iOS به طور کل بیشتر از اندروید، هنگ می کند

در این میان آی او اس 4 . 2 . 1 با 12.64 درصد مقام دوم بیشترین کرش برنامه ها را به خود اختصاص داده است. آی او اس 4 . 3 . 3 با 10.66 درصد و آی او اس 4 . 1 با 8.24 درصد مقام های سوم و چهارم را در اختیار دارند. جالب اینکه بالاترین میزان کرش و از کار افتادن برنامه ها در اندروید متعلق به اندروید 2 . 3 . 3 با سهم 3.86 درصدی بوده است. مدیر عامل Crittercism می گوید که یکی از دلایل کمتر بودن مشکلات اندروید، این است که گوگل به کاربرانش اجازه می دهد تا برنامه ها را در حالت به روزرسانی خودکار قرار داده و همیشه آخرین نسخه آنها را در اختیار داشته باشند.

جالب است بدانید نسخه های جدیدتر iOS بیشتر دچار حمله می شوند. این درحالی است که یکی از دغدغه های کاربران آیفون، این است که گوشی خود را به آخرین نسخه iOS آپدیت کنند

چارتی را که در بالا می بینید، بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از 214 میلیون اپلیکیشن نصب شده از نوامبر تا دسامبر 2011 ترسیم شده و نشان می دهد که اپلیکیشن های iOS بیشترین میزان از کار افتادن را دارند. چارت دوم هم که در پایین می بینید، نشان دهنده درصد کرش کردن اپلیکیشن ها در تمام نسخه های سیستم عامل های مورد بررسی در این مطالعه است.

بسیاری از مشکلات نرم افزاری در اثر ایرادات سخت افزاری به وجود می آید. گاهی اوقات سوئیچ کردن بین Wi-Fi و GPS موجب هنگ کردن سیستم می شود. علاوه بر این برنامه هایی که حجم زیادی از حافظه را درگیر خود می کنند نیز ممکن است باعث هنگ کردن سیستم شوند

اندرو لوی مدیرعامل کریترسیسم اعتقاد دارد که کرش کردن برنامه ها دلایل فراوانی دارد. ممکن است به دلیل مشکلات سخت افزاری از قبیل استفاده از امکانات موقعیت یابی یا سرویس های جی پی اس و دوربین، ایراد در اتصال به اینترنت، شیوه اتصال موبایل به وای فای و 3G یا جابجایی بین آنها رخ دهد. همچنین ایرادهای پشتیبانی از زبان اپلیکیشن هم می تواند باعث ایراد گردد. اگر برنامه ای مقدار زیادی از حافظه را اشغال کند، ممکن است باعث مشکل شود. برخی اوقات هم استفاده از سرویس های ثانویه توسط توسعه دهندگان درون برنامه ها، باعث هنگ کردن آنها می شود.

کدام سیستم‌عامل بیشتر هنگ می کند؟
کدام سیستم‌عامل بیشتر هنگ می کند؟

شما از چه سیستم عاملی استفاده می کنید؟ نظر و تجربه تان در خصوص کرش کردن و از کار افتادن اپلیکیشن ها روی آن چیست؟

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از: narenji، zoomit