تبیان، دستیار زندگی
درهم ریختگی‌های بی‌مصرف در هارد دیسک را حذف کرده و آن را یکپارچه سازی نمایید. برای از بین بردن درهم ریختگی‌ها، Start را کلیک کرده، Clean Up را تایپ نماییدو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افزایش سرعت ویستا در چند دقیقه

قسمت دوم

windows vista and the 2007 microsoft office system

حذف سرویس‌های غیرضروری

اجازه ندهید مولفه‌های غیرضروری نرم افزار، حافظه دستگاه شما را هدر دهند. Start  را کلیک کرده، "msconfig" را تایپ نمائید، سپس Enter را فشار دهید. در صورت اعلان از سوی UAC عمل را تائید نمایید. حال تب Services را کلیک نمایید و سرویس‌هایی که نیاز ندارید را از حالت انتخاب خارج نمایید. برای ایمنی بهتر آنها را یکی یکی از حالت انتخاب خارج کرده دستگاه را مجدداً راه اندازی کنید، سپس قبل از رفتن به سراغ سرویس دیگر، بررسی کنید که آیا همه چیز به خوبی کار می‌کند.

تکالیف خود را از طریق راهنمای آنلاین یا جستجوی وب انجام دهید. در این قسمت سرویس‌هایی وجود دارند که می‌توانید بدون آن‌ها هم سر کنید. اگر به صورت تعاملی با یک کامپیوتر از راه دور کار نمی‌کنید، برنامه‌ها را از یک سرور اجرا نکنید، و نیاز به Remote Desktop نیست،  بهتر است Terminal Services را غیرفعال کنید.

اگر می‌توانید بدون سرویس‌های عیب یاب و تشخیص عیب کار کنید، می‌توانید Diagnostic Policy Service  Diagnostic Service Host و Diagnostic System Hot را هم حذف کنید. اگر نمی‌خواهید ویندوز فایل‌های شما را برای جستجو شاخص گذاری کند، Windows Search را غیر فعال کنید. سرویس‌های دیگر که می‌توانید در مورد غیرفعال کردن آنها تصمیم بگیرید از این قرارند: Smart Card Removal Policy، Smart Card، Offline Files، Fax، Themes و Windows Error Reporting.

هارد دیسک‌ها چطور کار می کنند؟

هارد دیسک خود را مرتب نگه دارید

درهم ریختگی‌های بی‌مصرف در هارد دیسک را حذف کرده و آن را یکپارچه سازی نمایید. برای از بین بردن درهم ریختگی‌ها، Start را کلیک کرده، Clean Up را تایپ نمایید، سپس Enter را فشار دهید. درایو را فشار دهید. درایو و فایل‌هایی که باید پاک شوند را مشخص کنید و Ok را کلیک نمایید.

ممکن است لازم باشد این مراحل را برای چندین درایو تکرار کنید.

درایوها را یکپارچه کرده، Start را کلیک نمائید، "Defragmenter" را تایپ سپس Enter را فشار دهید.

از این کادر مکالمه برای نصب یوتلیتی استفاده کنید تا به طور منظم استفاه کنید تا به طور منظم در یک زمان حتی وقتی که از سیستم دور هستید، دیسک شما را یکپارچه سازی نماید.

زمانبندی یکپارچه سازی‌ها، تضمین می‌کند این عمل‌ها زمانیکه مشغول کار با کامپیوتر هستید، رخ نمی‌دهند.

شما می‌توانید با تنظیم گزینه‌ها Power، عملکرد سیستم خود را تقویت نمایید. در Power Option، Control Panel را در بخش System and Maintanace راه اندازی نمائید. High Performance را انتخاب کنید، کادر مکالمه را ببندید و خود را برای یک صورتحساب برق بالاتر آماده نمایید.

Control User Account Control

برای غیرفعال کردن کاملUAC پنجره Control Panel را انتخاب و User Accounts و Family Saftly را کلیک نمایید، سپس User Accounts را انتخاب کنید. Turn User Account Control on or off را کلیک کنید. علامت تیک این کادر را بردارید و Ok را کلیک نمایید. پس از راه اندازی مجدد، دیگر اعلان‌های آزاددهنده UAC را نخواهید دید.

البته این روش آسان و ساده، کامپیوتر شما را در معرض خطر قرار می دهد، بخصوص اگر به طور معمول به عنوان مجری وارد سیستم می‌شوید. بنابراین قبل از غیر فعال کردن UAC، خوب فکر کنید.

ماهنامه رایانه

تنظیم برای تبیان: ناظمی