تبیان، دستیار زندگی
مدیر عامل اپراتور سوم صبح امروز در قالب نشستی خبری به ارائه توضیحاتی درباره تعرفه های جدید رایتل پرداخت وپس از آن به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کاهش دوباره تعرفه‌های اپراتور سوم

اینترنت رایتل در رومینگ ملی کار نمی‌کند


مدیر عامل اپراتور سوم صبح امروز در قالب نشستی خبری به ارائه توضیحاتی درباره تعرفه‌های جدید رایتل پرداخت وپس از آن به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

رایتل

مجید صدری در این نشست با اشاره به اجرای طرح رومینگ ملی اظهار کرد: رومینگ ملی برای مشترکین هیچ هزینه‌ای نخواهد داشت و در حال حاضر تماس‌های متعددی نیز با مراکز ما گرفته می‌شود مشترکان درباره این موضوع سوال می کنند.

صدری در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی که درباره هزینه‌های اینترنت مطرح شده بود این گونه توضیح داد که مشترکانی که برای استفاده از اینترنت رایتل بسته‌های تخفیفی را فعال کرده‌اند هنگامی که از شبکه همراه اول و یا ایرانسل استفاده کنند هزینه‌ای جداگانه برای آن‌ها محاسبه می‌شود.

مدیر عامل اپراتور سوم در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: در طرح رومینگ ملی بحث مکالمات صوتی ما در همه جا یکسان خواهد بود و هر آنجا که آنتنی وجود نداشت، مشترک می تواند از شبکه‌های همراه اول و یا ایرانسل استفاده کند با این حال ما در تلاشیم که توسعه شبکه خود را با جدیت دنبال کنیم.

صدری در ادامه با اشاره به تغییر تعرفه‌های اپراتور سوم اظهار کرد: بحث تعرفه‌ها یکی از معضل‌های جدی رایتل بود؛ ما در وهله اول قیمتها را در بسته خود کاهش دادیم اما بعدها برای این که بتوانیم گام دیگری برداریم تعرفه تماسها و اینترنت نیز از تاریخ اول تیرماه کاهش دادیم.

وی ادامه داد:‌ در حال حاضر این کاهش قیمت‌ها هم در حوزه مشترکان دائمی و هم در حوزه مشترکان اعتباری اعمال شده و حدود 10 درصد هزینه‌های آنها کاهش یافته و در یک و دو مورد به کف قیمت‌ها رسیده‌ایم. به عنوان مثال اکنون مشترکان دائمی ما برای هر دقیقه مکالمه درون شبکه‌ای تعرفه 499 ریالی که پایین ترین تعرفه مکالمه کشور است را پرداخت می کنند.

وی در ادامه به هزینه‌های اینترنت اشاره کرد و گفت: اینترنت ما نیز پیش ازاین در حالت آزاد کیلوبایتی نیم ریال قیمت داشت که اکنون این رقم به 0.35 ریال رسیده است و به عبارتی با کاهشی 30 درصدی مواجه شده است که البته بسته‌های اینترنت هزینه‌های کمتری دارند.

مدیر عامل اپراتور سوم در پاسخ به این سوال که چه تضیمنی وجود دارد که پس از اجرای طرح رومینگ ملی، اپراتورهای اول و دوم خدمات خود را در اختیار مشترکان رایتل قرار دهند توضیح داد: سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی قطعا بر روی خدماتی که ما و سایر اپراتورها ارائه می‌کنیم نظارت دارد و حتما اپراتورهای دیگر هم اخلاق حرفه‌ای را رعایت کرده و متعهدانه برخورد می کنند

مدیر عامل اپراتور سوم در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بحث رومینگ بین الملل رایتل هم اشاره کرد و گفت: به تازگی موفق شدیم در قالب توافق نامه‌هایی که با اتصالات امارات برقرار کرده‌ایم، رومینگ رایتل را در کشور امارات فعال کنیم و به زودی به واسطه این شرکت با 600 اپراتور دیگر هم مرتبط خواهیم شد و دیگر کاربران می تواند در بسیاری از کشورهای دنیا از رایتل استفاده کنند.

صدری بحث پیامک بین‌الملل و وایفای رایتل را از دیگر سرویس‌های اپراتور سوم دانست و اظهار کرد: اگرچه مجوز طرح وایفای ما را کمی دیر ارائه کردند اما به هر حال ما استقبال می کنیم با این وجود در مجوز ذکر شده است که تا پایان دوره انحصار در ظرف یک سال باید کل کشور تحت پوشش شبکه وایفای قرار بگیرد که ما در حال حاضر این طرح به صورت پایلوت در دو شهر قم و مشهد دنبال می کنیم.

صدری همچنین عنوان کرد: در حوزه مشارکت و شرکتهای خارجی نیز با دو شرکت مذاکراتی را انجام دادیم که هنوز این مذاکرات ادامه دارد و امیدواریم به زودی به نتیجه برسد در این زمینه تنها به دنبال سرمایه‌گذاری ‌این شرکتها نیستیم و تلاش داریم از دانش فنی این دوستان نیز بهره بگیریم.

مدیر عامل اپراتور سوم در ادامه به پاسخگویی به سوالات خبرنگاران پرداخت و در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چه تضیمنی وجود دارد که پس از اجرای طرح رومینگ ملی، اپراتورهای اول و دوم خدمات خود را در اختیار مشترکان رایتل قرار دهند توضیح داد: سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی قطعا بر روی خدماتی که ما و سایر اپراتورها ارائه می‌کنیم نظارت دارد و حتما اپراتورهای دیگر هم اخلاق حرفه‌ای را رعایت کرده و متعهدانه برخورد می کنند.

صدری همچنین عنوان کرد:‌ در حال حاضر 80 درصد مشترکان اپراتور سوم مشترکان دیتا هستند و برای این مشترکان اطلاع رسانی‌ها به طور مناسب صورت می گیرد تا زمانی که از شبکه اپراتور دیگری استفاده می‌کنند، در جریان باشند. به این ترتیب در زمانی که پوشش شبکه رایتل در نقطه‌ای مناسب نباشد برای کاربر اپراتور سوم پیامکی ارسال شده و به او اطلاع داده می‌شود که سرویس او بر روی اپراتورهای دیگر "روم" شده است.

وی اظهار کرد: طی 10 روزی که از اجرای طرح رومینگ ملی می گذرد تعداد کاربرانی که تماس آن‌ها بر روی شبکه رومینگ انتقال یافته حدود 100 هزار نفر بوده است.

مدیر عامل رایتل

اما مدیر عامل اپراتور سوم در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی که درباره تماس‌های تصویری و وصل شدن مجدد آنها مطرح شده بود گفت:‌ این مساله در شورای عالی فضای مجازی در حال بررسی است و ما امیدواریم در آینده نزدیک امکان برقراری مجدد این تماس‌ها فراهم شود.

صدری ادامه داد: البته ما سرویس‌هایی را هم تعریف کرده‌ایم که به عنوان مثال در قالب آن‌ها اعضای خانواده بتوانند از این سرویس استفاده کنند که البته اجرای این طرح‌ها منوط به صدور مجوز شورای عالی فضای مجازی است.

مدیر عامل اپراتور سوم در ادامه اظهار کرد: البته ما درخواستی هم از شورای عالی فضای مجازی داریم و آن این که با توجه به این مساله که طی مدتی که دوره انحصار رایتل به شمار می‌رفت ما برای یک سال نتوانستیم این سرویس را ارائه کنیم تا برای ما تمهید ویژه‌ای در نظر بگیرند و پس از ارائه خدمات نسل سه توسط سایر اپراتورها برای دوره‌ای ارائه تماس تصویری در انحصار رایتل باشد.

وی همچنین اظهار کرد: تماس تصویری در ابتدای کار به نوعی ویترین رایتل بود حال ممکن است این تصمیم گیری درست یا غلط بوده باشد اما به هر حال این گونه بوده و حال ما امیدواریم که با صدور مجوزها در آینده نزدیک بار دیگر بتوانیم این خدمت را ارائه کنیم.

مدیر عامل اپراتور سوم در بخش دیگری از صحبتهای خود به بحث تعرفه‌های جدید رایتل پرداخت و اظهار کرد: در گذشته برای خطوط دائمی رایتل تعرفه هر دقیقه مکالمه درون شبکه‌ای 555 و هر دقیقه تماس برون شبکه‌ای 625 ریال بود که اکنون این تعرفه‌ها به ترتیب به 499 و 625 ریال تغییر کرده است.

وی درباره تعرفه سیم‌کارت‌های اعتباری رایتل اظهار کرد:‌ در گذشته تعرفه هر دقیقه تماس درون شبکه‌ای این سیم‌کارت‌ها 695 تومان بود که اکنون این رقم به 620 ریال رسیده و در حوزه تماس‌های برون شبکه‌ای هم در شرایطی که پیش ازاین برای هر دقیقه تعرفه 895 ریالی در نظر گرفته می‌شد از ابتدای تیرماه این تعرفه به 852 ریال کاهش پیدا کرده است.

صدری در ادامه با اشاره به هزینه‌های اینترنت رایتل اظهار امیدواری کرد که اپراتور سوم در آینده یک بار دیگر تعرفه‌های خود را کاهش دهد.

اما صدری در این نشست در ارتباط با قیمت اینترنت و استفاده از بسته‌های تخفیفی رایتل هم توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: برای استفاده از اینترنت آزاد تعرفه ما برای هر کیلوبایت نیم ریال بود که اکنون این تعرفه به 0.35 ریال کاهش پیدا کرده است. البته باید این نکته را هم مدنظر داشت در صورتی که مشترک ما بسته تخفیفی فعال کرده باشد و برای دوره‌ای اینترنت او بر روی اپراتورهای دیگر روم شود هزینه استفاده از اینترنت اپراتورهای اول و دوم جداگانه محاسبه می‌شود.

اما مدیر عامل اپراتور سوم در پاسخ به این سوال ایسنا که چرا باید مشترکان اپراتور سوم متضرر شده و در شرایطی که رایتل آنتن ندارد هم اینترنتی از نسل‌های پایین تر دریافت کرده و هم هزینه اضافی پرداخت کنند توضیح داد: به هر حال هنگام استفاده از رومینگ ملی بخشی از مشترکان ما هم مشترکانی هستند که برای تماس‌های خود از شبکه اپراتورهای دیگر استفاده می کنند از سوی دیگر این مساله به کاربران اطلاع داده می‌شود و از طریق پیامکی به مشترک اعلام می شود که اینترنت او به دلیل عدم دسترسی به پوشش مناسب در منطقه به اپراتورهای دیگر منتقل شده است.

وی ادامه داد:‌ اکنون با بهره گیری از سرویس رومینگ ملی ما امیدواریم که دیگر مکالمات مردم در استانهای مختلف کشور با مشکل مواجه نشود و مردم بتوانند در تمام شهرها به راحتی از سیم کارت رایتل خود استفاده کنند.

او در عین حال متذکر شد اصلا قبول ندارم استفاده از رومینگ ملی به معنای افزایش هزینه‌ها برای کاربران دیتا به شمار می رود ما در واقع از این سرویس بهره گرفته‌ایم تا کاربران بتوانند در مواقع اضطرار دسترسی مناسبی به سرویس‌ها داشته باشند.

صدری در عین حال یادآور شد: در مورد اینترنت هم لازم است هزینه ای به اپراتورهای اول و دوم پرداخت شود.

بخش دانش و زندگی تبیان