تبیان، دستیار زندگی
بازار شایعات برای دو تلفن هوشمند آیفون 5 و گلکسی s III حسابی داغ است. اما تازه ترین شایعه در رابطه با این دو تلفن هوشمند، بسیار جذاب و دوست داشتنی است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیفون 5، گلکسی S III و شایعات!


بازار شایعات برای دو تلفن هوشمند آیفون 5 و گلکسی s III حسابی داغ است. اما تازه ترین شایعه در رابطه با این دو تلفن هوشمند، بسیار جذاب و دوست داشتنی است. با هم نگاهی می‌اندازیم به تازه‌ترین شایعات پیرامون دو تلفن هوشمند پر مخاطب.


چندی پیش مشخصات فنی و اطلاعات اولیه نسل آینده تلفن اپل توسط یک کارگر چینی که در شرکت Foxconn مشغول به کار است به بیرون درز کرد. این کارمند فاکسکان گفته که آیفون 5 آماده تولید است و اپل قصد دارد آن را در تابستان آینده وارد بازار کند. مدل های مختلفی از آیفون در حال آزمایش هستند که همگی دارای صفحه نمایش بزرگتر از 4 اینچ می باشند. یکی از این مدل ها دارای نمایشگر ساخت ال جی است.

آیفون 5، گلکسی s iii و شایعات!

شرکت چینی Foxconn، تولید کننده منتخب اپل برای تولید آیفون و آیپد است. براساس اعلام کارگر این شرکت، تمام مدل های آیفونی که در حال آزمایش می باشند، ضخامت تقریبا یکسانی با iPhone 4S دارند اما نمایشگر همه آنها حداقل 4 اینچ است. همه مدل های اولیه آیفون 5 از نظر طول و عرض بزرگتر از iPhone 4S می باشند. ظاهر هیچ کدام از مدل ها نیز شبیه iPhone 4/4S نیست و هیچ کدام هنوز نهایی و از جانب اپل تایید نشده اند.

طبق گفته این فرد مدل‌های مختلفی از آیفون 5 در حال تست و آزمایش است ولی به هر حال از نظر طراحی آنرا باید انقلابی مابین آیفون 3GS و 4 بدانیم.

جان گروبر از  Daring Fireball در همین مورد اعتقاد دارد: ”‌آنچه که مشخص است اپل دستگاه بزرگتر نخواهد ساخت بلکه اپل با قرار دادن یک صفحه نمایش بزرگتر بر روی دستگاه به همین اندازه فعلی صرفا صفحه نمایش را بزرگتر خواهد کرد”‌.

البته صحبت درباره اندازه آیفون و مقایسه آن با دیگر اسمارت فون ها همیشه بحث بر انگیز بوده است. برخی معتقدند که 3.5 اینچ بهترین اندازه ممکن برای یک اسمارت فون است، که هم قابلیت حمل مناسبی دارد و هم به راحتی قابل مشاهده است. اما گروهی هم اندازه 4.3 اینچی اغلب تلفن های هوشمند اندرویدی را می پسندند و آن را بهترین اندازه برای اپلیکیشن ها، بازی ها و مرور اینترنت می دانند. حال باید تا زمان عرضه آیفون (که می تواند ژوئن، اکتبر یا هر ماه دیگری باشد) منتظر بمانیم و ببینیم طراحان و مدیران اپل در خصوص این موضوع چه نظری دارند.

آیفون 5، گلکسی s iii و شایعات!

طرفداران اندروید منتظر رونمایی از تلفن جدید پیشتاز در سری گلکسی، یعنی S III در نمایشگاه دنیای موبایل بارسلون توسط سامسونگ بودند. اما چندی پیش این شرکت رسما اعلام کرد در این نمایشگاه منتظر معرفی این تلفن نباشید و قصد دارد این تلفن را در یک مراسم اختصاصی و در نیمه اول سال 2012 معرفی کند.

اگر به یاد داشته باشید گلکسی S II سال گذشته و در نمایشگاه دنیای موبایل بارسلون معرفی شد. اما به نظر می رسد سامسونگ امسال قصد ندارد در این نمایشگاه نسل بعدی را معرفی کند.

در مورد دلیل این تصمیم گیری هم نتیجه گیری با خودتان است. آیا سامسونگ ترجیح داده یک مراسم اختصاصی برای تلفن اش برپا کند؟ یا اینکه زمان را مناسب تشخیص نداده و قصد دارد تلفن اش را چند ماه دیگر با سخت افزاری قدرتمند تر وارد بازار کند؟

بازار شایعات برای دو تلفن هوشمند آیفون 5 و گلکسی s III حسابی داغ است. اما تازه ترین شایعه در رابطه با این دو تلفن هوشمند، بسیار جذاب و دوست داشتنی است. براساس اعلام یکی از بزرگترین فروشنده های بریتانیا که ارتباط نزدیکی با سامسونگ دارد، تلفن بعدی سامسونگ یعنی Galaxy S III ضد آب خواهد بود. از طرفی منابع مختلفی نیز اعلام نموده اند که آیفون 5 اپل نیز در مقابل نفوذ آب به داخل گوشی مقاوم خواهد بود.

آیفون 5، گلکسی s iii و شایعات!

شایعات حاکی از آن است که دو تلفن محبوب اپل و سامسونگ مجهز به فناوری بافت نانو می باشند که بصورت یک پوشش فوق العاده باریک برروی تراشه های اصلی کشیده می شود و آنها را در مقابل نفوذ آب مقاوم می کند. این فناوری که Liquipel نامیده می شود توسط نوکیا در اکتبر پیش و در نمایشگاه Nokia World 2011 به نمایش گذاشته شده بود.

به لطف فناوری نانو بکار رفته در پوشش ضد آب، کلیه قسمت های الکترونیکی تلفن نسبت به نفوذ آب در امان خواهند بود و به دلیل وزن و ضخامت ناچیز این پوشش تغییری در طراحی و شکل و وزن تلفن ایجاد نخواهد شد

از طرفی استفاده از چنین قابلیتی در تلفن های چند صد هزار تومانی مانند iPhone 5 و Galaxy S III ضروری به نظر می رسد و این قابلیت می تواند کاربران بی دقت را از خسارت های احتمالی نجات دهد.

در نهایت باید بدانید که بکارگیری فناوری Liquipel در تلفن حدود 59 تا 79 دلار هزینه به همراه دارد و به همین میزان قیمت تلفن نیز افزایش خواهد یافت.

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از: farnet, narenji, zoomit, gooyait