تبیان، دستیار زندگی
ما شاهد پیشرفت تکنولوژی و حضور مستمر و روز افزون آن در زندگی روزمره خود هستیم. امروزه از وسایلی که بصورت متداول استفاده می کنیم در قدیم یا قابل تصور نبود و یا دستیابی به آنها محال بود. در توضیحات زیر مدل هایی که بیان می شود شاید عجیب باشد، ولی....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

14 گوشی عجیب (1)


ما شاهد  پیشرفت تکنولوژی و حضور مستمر و روز افزون آن در زندگی روزمره خود هستیم. امروزه  از وسایلی که بصورت متداول استفاده می کنیم در قدیم یا قابل تصور نبود و یا دستیابی به آنها محال بود. در توضیحات زیر مدل هایی که بیان می شود شاید عجیب باشد، ولی برای آینده ای که در آن قدم می گذاریم امری عادی است.

در این گزارش به 14 مدل گوشی هوشمند می‌پردازیم که علاوه بر طراحی عجیبی که دارند، کاربردهای متفاوتی را عرضه می کنند.


1. Cloud BlackBerry

 

14 گوشی عجیب

این  گوشی جدید شباهت زیادی به یک تکه ابر دارد از همین سو Cloud نام دارد و فقط یک خط آبی اطراف آن را در بر گرفته است. این گوشی برای شارژ شدن از مایع تغذیه می‌کند و دارای بخشی شفافی است که می‌تواند از نور خورشید هم برای شارژ استفاده کند . این دستگاه همه قابلیت‌های یک گوشی هوشمند را دارد و از فضای نامحدودی برای ذخیره اطلاعات برخوردار است.

Cloud برای شارژ شدن از مایع تغذیه می‌کند

2.  p 9530

14 گوشی عجیب

گوشی P 9530 توسط «آندره دوارته سیلوا» طراحی شده و شکل و شمایل گیج‌کننده‌ای دارد.

علاوه بر طراحی،  P 9530 دارای دوربین سه‌بعدی با قابلیت ضبط و پخش ویدیو با فلش  LED می باشد. همچنین دوربین آن  5 مگاپیکسل و  با کیفیت HD و وضوح 720 پیکسل است و نیز می‌تواند صداها را با کیفیت استریو پخش کند.

کلیدی روی کناره گوشی قرار گرفته که امکان دسترسی سریع به ویدیو را فراهم می‌کند.  P 9530 همانند قطعه‌ای شیشه ای و چهار گوش مشکی است که به شکل ماهرانه‌ای تراش‌خورده و اطراف آن را یک قاب آلومینیومی فرا گرفته و بلندگوها را به شکل زیبایی در خود جای داده است.

3.  HTC Tube

14 گوشی عجیب

ادغام  تبلت‌های رایانه‌ای و گوشی‌های هوشمند توسط شرکت HTC به منظور رفاه بیشتر مشتریان!

Tube توسط «آنتونی بریکس» طراحی شده و قابلیت پشتیبانی از سیستم‌عامل آندرویید یا ویندوز را دارد، همچنین یک دستگاه سه قسمتی است که دو قسمت آن را تبلت و گوشی تشکیل می‌دهد و قسمت سوم Tube Cartilage است که با ضخامت 10 میلی‌متر امکان همزمانی دو دستگاه را فراهم می‌کند.

بخش تبلت این دستگاه دارای صفحه نمایش 4/10 اینچی لمسی است که تصاویر را با کیفیت HD نمایش می‌دهد و خصوصیاتش به شرح زیر است:

• 128 گیگابایت حافظه داخلی

• باتری 6400 میلی آمپری

• ، پورت HDMI،

• کارت SD،

• پورت USB

•  بلندگوهای استریو

4. Philips Fluid

14 گوشی عجیب

این گوشی دارای صفحه انعطاف پذیر OLED است و نه تنها به شما کمک می‌کند که به راحتی با آن مکالمه کنید بلکه همانند یک دستبند تزیینی همیشه همراه شماست.

5. PCOD

14 گوشی عجیب

این  گوشی هوشمند هم ضخامت فوق‌العاده باریکی دارد و هم وزن آن بسیار سبک است.

PCODتوسط «کارل تامسون» طراحی شده و از ویژگی‌های بسیاری همچون دوربین 10 مگاپیکسلی ضد ضربه برخوردار است، فایل‌های MP3 را پخش می‌کند و می‌تواند از GSP، بازی و قابلیت‌هایی که در هر گوشی دیگری موجود است بهره برد

این گوشی دست ساز است و از آنجا که باریک و سبک است هنگامی که به مچ دست وصل می‌شود باعث اذیت کاربر نمی‌شود.

6. Outsider

14 گوشی عجیب

گوشی Outsider که توسط «جاناتان کوپ» طراحی شده امکان استفاده در شرایط سخت و غیر قابل تصور را برای کاربران فراهم می‌کند.

Outsiderاز مواد مقاومی تشکیل شده که در برابر رطوبت، ضربه و فشار مقاوم است و می‌توان برای کوهنوردی، مسابقات قایقرانی و موتور سواری از آن استفاده کرد

این گوشی صفحه نمایش قابل انعطافی دارد که به سادگی شکسته نمی‌شود و لمسی است و در بالا و پایین صفحه نمایش دو بخش بیضی شکل جلوه خاصی به آن داده است.

ادامه دارد....

فراوری :  فائزه سیدخاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع:

Marketwatch