تبیان، دستیار زندگی
این یک نمایشگر کوچک است که می تواند تقریبا به زیر هر عینکی متصل بشود و مخصوص ورزشکارها طراحی شده است. شاید خیلی هم نتوانیم آن را یک نمایشگر درست و حسابی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایشگر ی برای عینک ورزشکاران

تازه هایی از دنیای دانش و فناوری (14)


در این مطلب در ادامه قسمت های  (1) و (2)  و (3)  و(4) و (5) و (6) و (7) و(8) و (9) و (10) و (11) و (12) و (13)  به تازه ترین اخبار هفته دنیای علم و فناوری می پردازیم.

نمایشگر Sportiiiis برای عینک ورزشکار

نمایشگر sportiis برای عینک ورزشکار

این یک نمایشگر کوچک است که می تواند تقریبا به زیر هر عینکی متصل بشود و مخصوص ورزشکارها طراحی شده است. شاید خیلی هم نتوانیم آن را یک نمایشگر درست و حسابی بنامیم چرا که از چند چراغ رنگی ال ای دی تشکیل شده است.

هفت چراغ با رنگ های مختلف در زیر عینک شما قرار میگیرد و با واسطه یک اپلیکیشن موبایل اطلاعات لازم را از دستگاه های متصل به ANT+ دریافت می کند. ANT+ چیزی مانند بلوتوث برای ابزارهای ورزشی است که می تواند به دوچرخه، پایشگرهای ضربان قلب، فشار خون، سرعت و… متصل شده و اطلاعات را برای نرم افزار ارسال کند.

نمایشگر sportiis برای عینک ورزشکار

حالا همه چیز آماده به کار است. نرم افزار بر اساس اطلاعات دریافتی شامل سرعت، ضربان قلب و… چراغ های زیر عینک را با رنگ های متفاوت فعال می کند. وقتی چراغ سبز چشمک بزند یعنی شما با سرعت و وضعیت مناسب در حال فعالیت هستید و هر کدام از رنگ ها حاوی یک پیام مخصوص هستند که به ورزشکار علامت می دهند باید چه تغییری در نوع یا شدت حرکات اش به وجود بیاورد.

وجود این نمایشگر به خصوص برای ورزشکارهای حرفه ای سبب می شود که در مسابقات بتوانند بدون از دست دادن تمرکز مستقیما پیام های مهم را دریافت کنند. برای مثال در یک مسابقه دوچرخه سواری که نیاز به تمرکز زیاد دارد دیگر ورزشکار نیاز ندارد نگاهش را از جاده و دقت به مسیر خارج کند و پیام های لازم را دقیقا زیر چشمش دریافت خواهد کرد.

در کنار آن یک اسپیکر هم در این سیستم تعبیه شده که می تواند پیام های صوتی را به ورزشکار بدهد. برای مثال می توانید در هنگام ورزش با یک بار تپ کردن روی اسپیکر، از تعداد دقیق ضربان قلب یا سرعت حرکت تان مطلع شوید.

این گجت ورزشی کاربردی و مفید از ماه نوامبر با قیمت 200 دلار وارد بازار می شود.

*************

پوشش خبری نمایشگاه Nokia World 2011 - نمایشگرهای متفاوت نوکیا، انعطاف پذیر و ضد آب

نمایشگر sportiis برای عینک ورزشکار

نوکیا در نمایشگاه Nokia World که حدود 5 روز پیش آغاز شد، تلفن های ویندوزی خود را به نمایش گذاشت. نوکیا اولین بار در ماه فوریه و در نمایشگاه MWC اعلام کرد که سیستم عامل Windows Phone را سیستم اول اصلی تلفن های خود قرار خواهد داد. اما تا چندی پیش هیچ محصولی با این سیستم عامل از جانب این شرکت عرضه نشده بود. Nokia World امسال بالاخره چند محصول واقعی برای نمایش به بازدیدکنندگان داشت. در این نمایشگاه نوکیا علاوه بر تلفن های ویندوزی، تلفن با نمایشگر انعطاف پذیر، تلفن ضد آب و چهار تلفن غیر هوشمند را نیز به نمایش گذاشت.

*************

سامسونگ اپل را پشت سر گذاشت

شركت كره‌ای سامسونگ موفق شد در سه ماهه سوم سال 2011 شركت اپل را در عرصه فروش تلفن‌های همراه هوشمند در جهان پشت سر بگذارد.

نمایشگر sportiis برای عینک ورزشکار

به گزارش ایتنا از همكاران سیستم این در حالی است كه اپل در سه ماهه دوم سال 2011 نوكیا را پشت سر گذاشته و به مقام اول جهان در این حوزه رسیده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه فروش تلفن‌های همراه هوشمند در سطح جهان با 44 درصد رشد به 117 میلیون دستگاه در سه ماهه گذشته رسید، كه سهم سامسونگ 27.8 میلیون در برابر 17.1 میلیون دستگاه فروخته شده توسط اپل بود.

به عبارت دیگر سامسونگ اكنون 23.8 درصد از بازار را در اختیار دارد.

سامسونگ با استفاده از سیستم عامل آندروید گوگل به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافت و با رسیدن به این مقام ثابت كرد كه حتی در زمانی كوتاه می‌توان تفاوت‌های اساسی ایجاد كرد.

اپل بعد از گذشت 4 سال از عرضه آی‌فون به‌تازگی توانسته بود مقام اول را درحوزه تلفن‌های همراه هوشمند به دست بیاورد، اما خیلی زود این مقام را به شركت سامسونگ واگذار كرد.

البته احتمالا با عرضه آی‌فون  s4 در سه ماهه چهارم، سهم این شركت از 14.6 درصد كنونی فراتر خواهد رفت.

نوكیا هم مقام سوم این رده بندی را با 14.4 درصد بازار در اختیار دارد.

قطعا وضعیت شركت فنلاندی نوكیا در بازار، پس از اجرایی شدن قرارداد همكاری‌اش با مایكروسافت و ورود اولین تلفن‌های همراه هوشمند تحت ویندوز فون 7 رو به بهبود خواهد گذاشت.

فرآوری : محسن مرادی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع: AVG ، زومیت