تبیان، دستیار زندگی
دکمه Im Feeling Lucky گوگل را می‌شناسید؟ از آن استفاده می‌کنید؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در گوگل احساس خوشبختی کنید

دکمه I'm Feeling Lucky گوگل را می‌شناسید؟ از آن استفاده می‌کنید؟

عجله دارید و نمی توانید صبر کنید که نتایج جستجوی گوگل را ببینید. عبارت مورد نظر خود را تایپ می‌کنید و دکمه I'm Feeling Lucky را فشار می‌دهید. گوگل شما را مستقیما به صفحه اولین نتیجه می‌برد و شما بقیه نتایج را نمی‌بینید.

برای مثال کلمه  Tebyan را تایپ کنید و روی I'm Feeling Lucky کلیک کنید. گوگل مسقیما صفحه اصلی تیبان را برای شما باز می کند.

گوگل هر از گاهی شوخی هایی هم با این صفحه انجام می‌دهد. اگر عبارت Elgoog را که برعکس Google است در قسمت جستجو تایپ کنید و I'm Feeling Lucky را کلیک کنید تمام عبارت ها و حتی لوگوی صفحه اصلی گوگل برعکس می‌شود و هر عبارتی را هم که سرچ کنید گوگل نتایج سرچ عبارت آینه شده را به شما نشان می‌دهد!

im feeling lucky

گوگل مدتی‌ست شمارنده مخفی در این صفحه قرار داده است. ماجرا به این قرار است که اگر در قسمت جستجو هیچ چیزی تایپ نکنید و  I'm Feeling Lucky را کلیک کنید، تایمری زیر صفحه پدیدار می شود. این تایمر که ثانیه های مانده به کریسمس را نشان می دهد با ساعت سیستم شما تنظیم می شود. به این صورت که اگر ساعت سیستم را روی اول ژانویه 2010 تنظیم کنید تایمر صفر می‌شود.

im feeling lucky

شاید بپرسید کجای این موضوع مهم است؟

عده ای معتقدند گوگل بزرگتر از آن است که فقط شمارنده برای کریسمس گذاشته باشد و احتمالا می خواهد یکی از محصولات خود را رونمایی کند یا در اختیار عموم قرار دهد.

حدس من این است که اگر سوپرایزی در کار باشد، احتمالا دسترسی عمومی به گوگل ویو است. این سرویس فعلا فقط از طریق گرفتن دعوت نامه فعال است.

تهیه و تنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی