تبیان، دستیار زندگی
شرکت یاهو نرم افزار مسنجر خود را به روز رسانی کرد. با این اقدام، یکی از نواقص امنیتی مسنجر که به مزاحمان اینترنتی اجازه می داد وارد کامپیوتر کاربر قربانی گردند، مرتفع شده است. این نقیصه امنیتی در نسخه های 5 تا 8 ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به روز رسانی امنیتی یاهو مسنجر

شرکت یاهو نرم افزار مسنجر خود را به روز رسانی کرد. با این اقدام، یکی از نواقص امنیتی مسنجر که به مزاحمان اینترنتی اجازه می داد وارد کامپیوتر کاربر قربانی گردند، مرتفع شده است.

این نقیصه امنیتی در نسخه های 5 تا 8 نرم افزار مسنجر یاهو وجود داشت. به کاربرانی که از نسخه های مسنجر ارائه شده تا قبل از دوم نوامبر استفاده می نمایند، توصیه شده که نسخه جدید مسنجر یعنی نسخه 1/8 را دانلود نمایند.

این نقیصه امنیتی در قسمت اکتیو ایکس کنترل (ACTIVE X CONTROL) خدمات یاهو که با همراه با نصب کننده (INSTALLER) مسنجر یاهو دانلود می شود، وجود دارد. این نقیصه باعث می شود به هنگامی که یک کاربر سعی می کند داده های فراوانی را در منبع موقت کامپیوتر خود ذخیره نماید، باعث ایجاد مشکل در سیستم شده و به کاربر مزاحم اجازه ورود پنهانی به سیستم قربانی را می دهد.

در این وضعیت کاربران به شکل غیرعمدی از مسنجر یاهو خارج می شوند و در یکی از برنامه های کاربردی آن ها مانند اینترنت اکسپلورر خلل ایجاد می شود. در عین حال ممکن است یک کد مزاحم بر روی کامپیوتر شخصی آنها بوجود آید.

منبع : همكاران سیستم

مطالب مرتبط :

1. دریافت ایمیلهای YAHOO توسط OUTLOOK

2. آموزش نرم افزار یاهو مسنجر