تبیان، دستیار زندگی
تحقیقات جدید حاکی از آن است که درست مانند تلفن های هوشمند، تلویزیون های هوشمند نیز در خطر هک شدن قرار دارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خطر هک شدن تلویزیون‌های هوشمند


تحقیقات جدید حاکی از آن است که درست مانند تلفن های هوشمند، تلویزیون های هوشمند نیز در خطر هک شدن قرار دارند.

خطر هک شدن تلویزیون‌های هوشمند

محققان در نمایشگاهی در لاس وگاس آمریکا مدعی شدند تلویزیون های هوشمند سامسونگ به خاطر داشتن سیستم عاملی شبیه تلفن هوشمند، قابلیت هک شدن را دارند.

با استفاده از کنترل از راه دور تلویزیون های هوشمند، می توان به اینترنت متصل شد، اپلیکیشن هایی را اجرا کرد و عکس گرفت.

دانش پژوهان می گویند هر چه یک وب سایت پویا تر باشد، فرصت برای وارد کردن رمز بیشتر است. مشکل ناشی از اپلیکیشن نیست بلکه ناشی از شیوه طراحی این نرم افزارها برای تلویزیون های هوشمند سامسونگ است.

هیچ نشانگر فیزیکی یا بصری وجود ندارد که نشان دهد دوربین تلویزیون روشن است یا خیر و آیا یک فرد غریبه از دوربین تلویزیون هوشمند منزل شما، از شما و خانواده تان عکس می گیرد یا خیر

محققان می گویند یک هکر می تواند به طور بالقوه ای مهار دوربین تلویزیون هوشمند را به دست گرفته و هیچکس هم متوجه حضور هکر نشود.

این پژوهشگران در صحبت در مورد هکرهای بالقوه می گویند هیچ نشانگر فیزیکی یا بصری وجود ندارد که نشان دهد دوربین تلویزیون روشن است یا خیر و آیا یک فرد غریبه از دوربین تلویزیون هوشمند منزل شما، از شما و خانواده تان عکس می گیرد یا خیر.

این درحالی است که یک سخنگوی سامسونگ اعلام کرد این شرکت از مسایل امنیتی در مورد تلویزیون هوشمند، مطلع و برای حل این مشکل نرم افزاری را عرضه کرده است.

خطر هک شدن تلویزیون‌های هوشمند

این شرکت می گوید اقداماتی را برای افزایش امنیت و حفاظت از حریم خصوصی مشتریانش در نظر دارد.

به غیر از سامسونگ، شرکت‌های بزرگ دیگری نیز تلویزیون های هوشمند یا " " Smart TV و یا با نام‌های دیگر مثل Internet tv  Web tv  Connected tv تولید می‌کنند. از این جمله می توان به Google TV که نتیجه همکاری گوگل،‌ سونی، اینتل و Logitech است یا شرکت ال‌جی با LG Smart TV  مایکروسافت با Mediaroom تلویزیون‌های هوشمند Viera Cast از پاناسونیک و حتی Yahoo! Connected TV  اشاره کرد.

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: مهر نیوز