تبیان، دستیار زندگی
در نگاه اول این امر که مدرک شما فقط 2 یا 3 سال اعتبار دارد بسیار آزار دهنده است به این خاطر که شما مدتی را تلاش می‌کنید چند بار امتحان می‌دهید و بالاخره پس از قبولی در امتحان، می‌بینید که مدرک شما 3 سال یشتر اعتبار ندارد!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نحوه تمدید اعتبار مدارک سیسکو

دریافت مدرک

یکی از بزرگ‌ترین چالشی که دارندگان مدارک CISCO با آن مواجه‌اند این است که تمامی مدارک CISCO دارای تاریخ اعتبار هستند و بعد از مدتی دیگر اعتبار نخواهد داشت. در این مطلب می‌خواهیم در مورد این موضوع بیشتر بحث کنیم و راه‌های تمدید اعتبار آن را بررسی کنیم.

در نگاه اول این امر که مدرک شما فقط 2 یا 3 سال اعتبار دارد بسیار آزار دهنده است به این خاطر که شما مدتی را تلاش می‌کنید چند بار امتحان می‌دهید و بالاخره پس از قبولی در امتحان، می‌بینید که مدرک شما 3 سال بیشتر اعتبار ندارد!

اما اگر از زاویه دیگر به این موضوع نگاه کنیم می‌بینیم که این محدودیت زمانی باعث می‌شود تا افراد تلاش بیشتری داشته باشند. به این دلیل که اگر شما تا زمانی که مدرک‌تان اعتبار دارد در یک آزمون دیگر قبول شوید این تاریخ تمدید می‌شود.

همان طور که در مقاله "چگونه مدرک CCNA بگیریم؟" بیان شد هر مدرک سطح Professional بین 3 تا 5 آزمون دارد و اگر در هر کدام از این آزمون‌ها قبول شوید این تاریخ برای تمامی مدارک قبلی شما تمدید خواهد شد. پس شما فقط در صورتی تاریخ اعتبار مدرک‌تان پایان می‌یابد که حدود 3 سال در  هیچ آزمونی شرکت نکنید.

این نکته قابل ذکر است که به طور مثال شما مدرک CCNA را گرفته‌اید و از اعتبار آن 2 سال باقی مانده است، در یکی از آزمون‌های CCNP قبول می‌شوید، در این حالت تاریخ اعتبار مدرک‌تان، 3 سال به عقب می‌افتد یعنی 5 سال از حالا.

نکته دیگر این که در صورت پایان یافتن اعتبار مدرک‌، برای پیدا کردن کار مشکلی نخواهید داشت چون اکثر شرکت‌ها فقط به این نکته بسنده می‌کنند که آیا شما توانسته‌اید در آزمون قبول شوید یا نه؟ اما از نظر شرکت سیسکو،‌ در صورتی می‌توانید در یک آزمون شرکت کنید که مدرک پیش نیاز آن آزمون، اعتبار داشته باشد.

علت این محدودیت زمانی به گفته شرکت CISCO این است که بعد از 3 سال تمامی دستگاه‌ها ساختار شان تغییر می‌کند پس شما بعد از این مدت نمی‌توانید با دستگاه‌های امروزی کار کنید.

network

مدارک سطح‌های Entry ، Associate و Professional هر کدام 3 سال و مدارک سطح Expert هر کدام 2 سال اعتبار دارد که این تاریخ با عنوان Valid through بر روی مدرک درج شده است.  این نکته لازم به ذکر است که در صورت قبولی در آزمون هر سطح، اعتبار شما در آن سطح و سطوح پایین‌تر افزایش می‌یابد. به طور مثال اگر شما مدرک CCNP دارید و از اعتبار آن 1 سال مانده است و در آزمون مدرک CCNA Wireless قبول شوید مدرک CCNP شما تمدید نمی‌شود و فقط اعتبار مدارک سطح Associate و Entry شما تمدید می‌شود. در پایان نحوه تمدید اعتبار هر مدرک را مشاهده می‌نمایید.

برای مدارک CCENT ، CCNA و CCDA :

قبول شدن در آزمون CCNA یا CCENT

قبول شدن در آزمون یکی از گرایش‌های CCNA

قبول شدن در یکی از آزمون‌های سطح Professional

قبول شدن در آزمون تشریحی مدارک CCIE یا CCDE

برای مدارک CCNA Wireless ، CCNA Voice و CCNA Security :

قبول شدن در آزمون یکی از گرایش‌های CCNA

قبول شدن در یکی از آزمون‌های سطح Professional

قبول شدن در آزمون تشریحی مدارک CCIE یا CCDE

برای مدارک CCNP ، CCIP ، CCVP ، CCDP و CCSP :

قبول شدن در یکی از آزمون‌های سطح Professional

قبول شدن در آزمون تشریحی مدارک CCIE یا CCDE

برای مدرک CCIE در تمامی گرایش‌ها:

قبول شدن در آزمون تشریحی مدرک CCDE

 تبیان - محمد هادی امامی