تبیان، دستیار زندگی
چند نکته در مورد امتحان قابل ذکر است که عبارت‌اند از: شما در امتحان فقط می‌توانید یک بار سوال را جواب بدهید و در صورتی که از سوال رد شوید دیگر نمی‌توانید بازگردید. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه مدرک CCNA بگیریم؟

قسمت دوم

قسمت اول را خوانده‌اید؟

نحوه برگزاری امتحان مدرک CCNA:

هر دانشجو برای امتحان، باید در یک test center که در سطح جهان تعدادشان هم کم نیست ثبت نام کند و نوع امتحان خود را مشخص کند. در روز تعیین شده به آن مرکز مراجعه می‌نماید و امتحان برگزار می‌شود. امتحان از طریق رایانه(از راه دور) اخذ می‌شود.

هزینه امتحان مبلغ ثابتی نیست و ممکن است تغییر کند. در حال حاضر برای هر امتحان در حدود 125 دلار است. به این صورت که اگر 2 کتاب را با هم امتحان بدهید 125دلار باید بپردازید و اگر کتاب‌ها را جداگانه امتحان بدهید برای هر امتحان 125 می‌پردازید.

برگزاری امتحان

چند نکته در مورد امتحان قابل ذکر است که عبارت‌اند از:

- شما در امتحان فقط می‌توانید یک بار سوال را جواب بدهید و در صورتی که از سوال رد شوید دیگر نمی‌توانید بازگردید.

- در زمان ثبت نام یک کد به شما اختصاص می‌یابد که این کد بر روی مدرک شما چاپ خواهد شد و کد شناسایی شما در شرکت cisco می‌باشد. بدلیل اینکه این کد با اثر انگشت شما ذخیره می‌شود کسی نمی‌تواند به نام فرد دیگر امتحان بدهد.

یکی از مشکلاتی که دانشجویان با آن رو به رو هستند این است که این امتحان‌ها در ایران گرفته نمی‌شود و برای امتحان دادن شما باید به امارات یا کشورهای دیگر که امتحان را برگزار می‌کنند سفر کنید. در ایران شرکت‌هایی هستند که کلاس‌های این دوره‌ها را برگزار می‌کنند و هم برای اعزام شما به خارج اقدام می‌‌کنند.

تا اینجا در مورد منابع و مطالب این کتاب‌ها صحبت کردیم حالا کمی درباره خود مدرک و امتحان آن صحبت خواهیم کرد. مدرک ccna در سطح جهان معادل لیسانس مخابرات به حساب می‌آید و ترجمه هم می‌شود (اما در ایران این طور نیست). حقوق میانگین کسی که مدرک ccna داشته باشد طبق اعلام cisco سالی 24000 دلار است (که البته در ایران این طور نیست). البته این مدرک با ارزش به سادگی هم به دست نمی‌آید به این دلیل که اگر در امتحان که معمولا از 100 تست تشکیل شده فقط 3 تست را غلط بزنید یا نزنید امتحان را قبول نخواهید شد. و بعد از قبولی مدرکی که به شما می‌دهند فقط 3 سال اعتبار دارد و بعد از آن شما باید دوباره امتحان بدهید. اما اگر در این مدت در امتحان‌های دیگر cisco شرکت کنید این تاریخ تمدید می‌شود. این کار به این دلیل است که شرکت cisco اعلام کرده بعد از 3 سال تقریبا تمامی تکنولوژی‌ها تغییر می‌کند.

 تبیان - محمد هادی امامی