تبیان، دستیار زندگی
سالها پیش بلوتوث و مادوم قرمز دنیای تکنولوژی را لرزاندند، جایی که برای اولین بار انتقال فایل بین دو دیوایس به صورت بی سیم صورت گرفت. حال زمان زیادی از آن دوران گذشته و پیشرفت باعث بالارفتن سطح خواسته های کاربران از دیوایس شده است
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : احسان عطایی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

Zapya : انتقال آسان فایل‌ها بین ابزارهای مختلف


سالها پیش بلوتوث و مادوم قرمز دنیای تکنولوژی را لرزاندند، جایی که برای اولین بار انتقال فایل بین دو دیوایس به صورت بی سیم صورت گرفت. حال زمان زیادی از آن دوران گذشته و پیشرفت باعث بالارفتن سطح خواسته های کاربران از دیوایس شده است.
الان که اندروید و ای او اس سازمان دهنده کامپیوتر های فوق پیشرفته جیبی شده اند ، ارتباط بین این دو بسیار حائز اهمیت است. ای او اس به خاطر سیاست های امنیتی ای که دارد انتقال فایل به سایر پلتفرم هارا محدود کرده است. شما به طور پیشفرض نمیتوانید اطلاعاتی را بین اندروید و ای او اس منتقل کنید. پس چه باید کرد؟
زاپیا

سال‌ها از آن زمان می‌گذرد و با آمدن تکنولوژی Bluetooth، اینفرارد کم‌کم از تمام گوشی‌های تولید شده حذف شد. بلوتوث در مقایسه با اینفرارد سرعت چند برابر را در اختیار کاربر می‌گذاشت و برای مثال همان آهنگ 4 مگابایتی را تنها در 2 الی 3 دقیقه ارسال می‌کرد و آن زمان کار را برای انتقال فایل‌ها راحت‌تر کرده بود. اما با پیشرفته‌تر شدن تکنولوژی، همه چیز حتی فایل‌ها نیز با کیفیت‌تر و پیشرفته‌تر شدند. فایل‌های موزیک k 128جای خود را به کیفیت 320k دادند، ‌ویدئوهای 3gp به فرمت‌های HD و صد‌ها مگابایت حجم تبدیل شدند و خلاصه حجم همه چیز آنقدر بالا رفت که حافظه‌ی داخلی 8 گیگابایت، به کم‌ترین حافظه‌ی موجود در بازار امروز تبدیل شده است.با وجود این شرایط دیگر بلوتوث نیز پاسخگوی سرعت لازم برای ارسال فایل‌های حجیم‌تر از جمله بازی‌هایی که به چند صد مگابایت تبدیل شده‌اند نیست. بنابراین نوبت از رده خارج شدن بلوتوث نیز رسید و صحبت از Wifi Direct به میان آمد و خیلی زود در تمامی موبایل‌های هوشمند به اصلی‌ترین روش ارسال فایل تبدیل شد.
 برای ارسال فایل از طریق Wifi اپلیکیشن‌های مختلفی منتشر شده است و ما امروز به بررسی زاپیا در این زمینه خواهیم پرداخت.
معرفی
"زاپیا"
Zapya یکی از نخستین اپلیکیشن‌هایی است که در زمینه‌ی ارسال فایل از طریق wifi ارائه شده و به همین دلیل بیشترین تعداد کاربران را نیز شامل می‌شود. این اپلیکیشن همان‌طور که گفته شد به دلیل اینکه در رده اولین اپلیکیشن‌ها در این زمینه است و نیز بروزرسانی‌های مرتب و ظاهر کاربرپسند آن، به یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین اپلیکیشن‌ها برای انتقال فایل از طریق Wifi تبدیل شده است. در کنار امکان ارسال هر فایلی که در گوشی وجود دارد، امکان بازی‌های دو نفره را نیز فراهم می‌کند. تصور کنید که Flappy Bird را از طریق Wifi با دوست خود به صورت دو نفره انجام می‌دهید. لذت رکوردشکنی و رقابت دو نفره در بازی Flappy Bird بسیار هیجان‌انگیز است.

Zapya  یکی از نخستین اپلیکیشن‌هایی است که در زمینه‌ی ارسال فایل از طریق wifi ارائه شده و به همین دلیل بیشترین تعداد کاربران را نیز شامل می‌شود.

بعد از نصب آن، گزینه‌ی Create a Group را انتخاب کنید. سپس در گوشی مقابل گزینه‌ی Search for a Group را بزنید تا گوشی دیگر را پیدا کند و بعد از نمایش نام گوشی، آن را انتخاب کنید. حال گوشی‌ شما و دوستتان به هم متصل شده است. کافی است روی هر فایل یا برنامه‌ای که می‌خواهید اشاره و گزینه Send را انتخاب کنید. فایل شما با سرعت چندین مگابایت در ثانیه منتقل خواهد شد. این اپلیکیشن از کلاینت ویندوزی نیز بهره می‌برد که یکی دیگر از ویژگی‌های خوب آن به حساب می‌آید و شما می‌توانید با استفاده از آن به انتقال اطلاعات مابین گوشی و کامپیوتر خود نیز بپردازید.
Zapya اپلیکیشنی است که از طریق ارتباطات وایفای چند دیوایس را به هم وصل میکند. زاپیا در حال حاضر از پلتفرم های اندروید ، ای او اس و ویندوز پی سی پشتیبانی میکند و هر تعداد از پلتفرم های ذیل را به یکدیگر متصل مینماید. سرعت انتقال از طریق زاپیا 10 مگابایت بر ثانیه است که با ادعای سازنده این اپ انتقال از بلوتوث ، NFC و Airdrop پرسرعت تر خواهد بود. این اپلیکشین امکانات فوق العاده ای دارد که تکمیل ترین آن در بخش اندروید به اندروید است، جایی که میتوانید حتی اپلیکیشن های اندرویدی خود را بدون نیاز به فایل نصبی منتقل کنید ! در حالت آی او اس و اندروید امکانات این اپ به انتقال عکس ، موزیک ، ویدیو و یکسری فایل های متنی محدود میشود، اما باز هم انتظار فوق العاده ایست که پس از مدت زیاد براورده شد. پیش تر انتقال بدون واسطه بین اندروید و ای او اس امکان نداشت!
امکان بسیار فوق العاده ای که این اپ توانسته است عملی سازد ، اجرای بازی های چند نفره بدون نیاز به اینترنت است. حال شما با استفاده از این اپلیکیشن میتوانید بازی هایی مانند Modern Combat 4 را بدون اینترنت به صورت Multiplay بازی کنید
دانلود و نصب
ابتدا به اندرویدی ها پیشنهاد میکنیم فایل نصبی زاپیا را همیشه همراه خود داشته باشند زیرا زاپیا هنوز در بین کاربران مبتدی جای باز نکرده است. دیگر دوستان خود را از وجود چنین اپلیکیشنی باخبر کنید.
Zapya اپلیکیشنی است که از طریق ارتباطات وایفای چند دیوایس را به هم وصل میکند. زاپیا در حال حاضر از پلتفرم های اندروید ، ای او اس و ویندوز پی سی پشتیبانی میکند و هر تعداد از پلتفرم های ذیل را به یکدیگر متصل مینماید.

چگونه با Zapya کار کنیم؟
کار با زاپیا 2 حالت دارد. حالت اول این است که پای مودم وایرلسی وسط باشد ! حال کافیست دو دیوایس به همان مودم وصل باشند و زاپیا را باز کنند. زاپیا سریع سرچ میکند و دیوایس مقابل را میشناسد. حالت دوم جاییست که مودمی نیست و شما باید با Wifi Hotspot دو دیوایس را به هم وصل کنید. اگر شما میخواهید با بین یک اندروید و ای او اس ارتباط برقرار کنید در دیوایس اندرویدی به تنظیمات بروید ، در بخش Wireless & Networks گزینه More... را کلیک کنید ، سپس وارد بخش Tethering & Portable Hotspot بشوید و Portable Wi-Fi Hotspot را تیک و روشن کنید. حال به Portable Wi-fi Hotspot Setting بروید و تنظیماتی را برای همیشه انجام دهید (از قبیل پسورد و نام اکانت). حال با دیوایس ای او اس به تنظیمات بروید و از بخش Wifi روی اکانت وایفایی که با دیوایس اندرویدی ساختید کلیک کنید و رمزی که در دیوایس اندرویدی داده اید را بزنید. پس از اتصال دو دیوایس به یکدیگر وارد زاپیا بشوید و به راحتی روی فایل های مورد نظر برای انتقال کلیک کنید تا در عرض چند ثانیه انجام شود.

احسان عطایی

بخش دانش و زندگی تبیان



http://www.zoomit.ir/
http://www.beroozresani.com/