تبیان، دستیار زندگی
انتخاب دوربین دیجیتال یک فرآیند خیلی ساده به نظر می رسد که در گذشته ارتباط کاملا مستقیم و تنگاتنگی با محتوای جیب شما داشت. اما امروزه با همان پول انتخاب های کاملا متفاوتی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جدیدترین‌ دوربین‌های سونی


انتخاب دوربین دیجیتال یک فرآیند خیلی ساده به نظر می رسد که در گذشته ارتباط کاملا مستقیم و تنگاتنگی با محتوای جیب شما داشت. اما امروزه با همان پول انتخاب های کاملا متفاوتی خواهید داشت که کاربردها و امکانات مختلفی دارند و انتخاب دوربین را هم به کاری بسیار سخت و پیچیده تبدیل کرده اند. در این مقاله به جدیدترین دوربین‌های ساخته شده یا در دست ساخت شرکت بزرگ سونی می پردازیم.

نخستین تصاویر منتشر شده از دوربین A77 سونی

این اولین تصاویر از دوربین 24 مگاپیکسلی سونی به نام A77 است که در اینترنت لو رفته است. هنوز مشخصات فنی دقیق A77 را نمی دانیم اما این دوربین می تواند به صورت تمام اچ دی فیلم برداری کند. ‏

دوربین a77 سونی

از نظر تکنیکی می توانیم A77 را یک دوربین DSLR بدانیم اما با این تفاوت که از منشورهای تفکیک کننده نور به جای آینه برای دریافت تصاویر استفاده می کند. بنابراین ViewFinder آن اپتیکال نیست. ‏

البته هیچ کدام از این مشخصات را نمی توان با قطعیت قبول کرد اما سایت Sony Alpha Rumors در مورد این مشخصات با اطمینان زیادی صحبت کرده. اگر حدود یک ماه دیگر صبر کنید با معرفی رسمی این دوربین به مشخصات کامل اش پی می برید. ‏

فیلم برداری و عکس برداری همزمان با دوربین TX55 سونی

دوربین جدید Cybershot TX55 سونی علاوه بر ضخامت بسیار کم 12.2 میلی متری و نمایشگر لمسی با کیفیت و 3.3 اینچنی OLED، یک قابلیت بسیار ویژه دارد و آن هم فیلم برداری و عکس برداری همزمان با کیفیت HD است. این دوربین قادر است بدون نیاز به تغییر حالت از فیلم برداری به عکس برداری در هنگام فیلم برداری، عکس بگیرد.

دوربین tx55 سونی

سنسور 16.2 مگاپیکسلی این دوربین Exmor R CMOS است. این سنسور دوربین را قادر می سازد تا در هنگام فیلم برداری FULL HD، عکس با کیفیت 12MP بگیرد.

TX55 بزرگنمای اپتیکال 5 برابر و بزرگنمایی مجازی 10 برابر دارد. زمان فوکوس خودکار TX55 حدود 0.1 ثانیه است و قادر است بصورت خودکار عکس های پانارومای 42.9 مگاپیکسلی بگیرد.

Cybershot TX55 در حالت عکس برداری تصاویر با کیفیت 16 مگاپیکسل می گیرد و علاوه بر آن قادر است عکس های سه بعدی ذخیره کند.

Cybershot TX55 قرار است در ماه سپتامبر و با قیمت حدود 350 دلار وارد بازار شود.

سبک و باریک

اگر تا به حال منتظر دوربین دیجیتال سبک و باریک با قابلیت تعویض لنز بوده اید، انتظار به پایان رسید.

سونی کوچکترین و سبک ترین دوربین دیجیتال دنیا با قابلیت تعویش لنز را تولید کرده است

دوربین 16.2 مگاپیکسلی Sony NEX-C3 علاوه بر عکس برداری قادر است با کیفیت HD فیلم برداری کند. رابط کاربری این دوربین نیز کاربر پسند است و کاربر به راحتی می تواند به امکانات دوربین دسترسی داشته باشد. طراحی جدید Nex-C3 بسیار جذاب است و با وجود ابعاد کوچک به خوبی در دست جای می گیرد. در مقایسه با Nex-3 وزن آن حدود 6 درصد سبک شده است. اما مهمترین تغییر در Nex-C3 استفاده از سنسور بزرگتر Exmor APS HD CMOS است. این سنسور که به بزرگی سنسور دوربین های DSLR است باعث افزایش چشم گیر کیفیت دوربین در زمان عکس یا فیلم برداری شده است. همانطور که پیش تر گفتیم رابط کاربری دوربین بسیار کاربر پسند است. کاربر آماتور به سادگی می تواند امکانات حرفه ای دوربین را کنترل کند بدون اینکه در تنظیمات پیچیده سردرگم شود. البته رابط کاربری حرفه ایی نیز برای کاربران حرفه ایی وجود دارد و این کاربران می توانند دوربین را بصورت کامل کنترل کنند.

جدیدترین‌ دوربین‌های سونی

Nex-C3 دارای قابلیت Picture Effect است که به کاربر امکان اضافه کردن افکت های مختلف در هنگام فیلم برداری HD را می دهد. با Picture Effect کاربر می تواند افکت های Partial Color, Retro Photo, Pop Color و غیره را برروی تصویر اعمال کند. یکی از افکت های جذاب دیگر این دوربین Soft Skin نام دارد که باعث حذف چین و چروک و لکه های پوست انسان در تصویر می شود. نمایشگر 3 اینچی Nex-C3 کنتراست و روشنایی بسیار خوبی دارد و تصویر آن نیز از زوایایی مختلف بخوبی قابل مشاهده است. نمایشگر Xtra Fine LCD این دوربین دارای فناوری TruBlack است و رنگ مشکی عمیقی را نمایش می دهد. طول عمر باتری Nex-C3 نسبت به NEX-5 و NEX-3 حدود 20 درصد افزایش یافته است. با باتری این دوربین قبل از نیاز به شارژ مجدد می توان بیش از 400 عکس گرفت.

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از : نارنجی، زومیت