تبیان، دستیار زندگی
بسیاری از متخصصان و فعالان حوزه سخت‌افزار رایانه بر این اعتقادند که میزان سرعت رایانه و عملکرد بهینه سیستم‌ عامل، نسبت بسیار نزدیکی با حافظه رم سیستم دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سوپر شارژ!


بسیاری از متخصصان و فعالان حوزه سخت‌افزار رایانه بر این اعتقادند که میزان سرعت رایانه و عملکرد بهینه سیستم‌ عامل، نسبت بسیار نزدیکی با حافظه رم سیستم دارد. به طوری که وقتی از آنها درباره خرید یک دستگاه رایانه جدید مشاوره می ‌گیرید، پیشنهاد می ‌کنند به جای تهیه بهترین پردازشگر مرکزی (CPU) موجود در بازار، یک پردازشگر مناسب تهیه کنید، اما حافظه رم رایانه را افزایش دهید.

سوپر شارژ

با توجه به این مسأله، نرم افزارهای زیادی طراحی شده است که هر یک از آنها می ‌تواند با بهینه ‌سازی میزان حافظه رم رایانه شما، سرعت آن را افزایش دهد و امکان استفاده از رایانه با بیشترین بهره‌وری را در اختیار شما بگذارد. یکی از بهترین این نرم افزارها توسط کمپانی PGWARE ارائه شده است که SuperRam نام دارد.

سوپر شارژ

همان‌ طور که گفته شد، نرم افزار سوپر رم با آزادسازی حافظه‌ های بیهوده اشغال شده، موجب افزایش بازدهی سیستم‌ عامل شما می ‌شود. با بهینه‌ سازی این حافظه، رایانه شما با سرعت پایداری عمل می ‌کند و هرگز با مشکل کمبود حافظه مواجه نخواهد شد. همچنین از مزایای این نرم افزار نیز همخوانی آن با انواع نسخه‌ های سیستم‌ عامل ویندوز و آزادسازی خودکار حافظه رم است.

سوپر شارژ

کنترل حافظه

به کمک برنامه سوپر رم، کنترل حافظه رم رایانه در اختیار شما قرار خواهد گرفت. مشاهده چگونگی اختصاص حافظه فیزیکی به برنامه ‌ها و کمک‌ رسانی برای تعیین میزان بازدهی سیستم‌ عامل، برخی از اموری است که این نرم افزار در اختیار شما قرار می ‌دهد.

مدیریت حافظه

ویندوز به طور معمول حافظه مورد نیاز برنامه‌ ها، بازی‌ها و پردازش‌های سیستمی‌ را در اختیار آنها قرار می ‌دهد و با تکرار این عملیات، کار به جایی می ‌رسد که دیگر حافظه آزادی وجود ندارد و سیستم شما با مشکل مواجه می ‌شود. نرم افزار سوپر رم پس از نصب روی سیستم‌ عامل، میزان حافظه رم نصب ‌شده روی رایانه را مورد بررسی قرار می ‌دهد، سپس بررسی میزان ظرفیت مجاز برای اختصاص حافظه رم به برنامه‌ ها را آغاز می ‌کند. زمانی که این ظرفیت به پایان برسد، بسرعت به اجرا درمی ‌آید و میزان حافظه‌ ای را که امکان بازگشت آن به سیستم‌ عامل وجود دارد، به آن باز می ‌گرداند و رایانه را برای استفاده مجدد از آن حافظه آماده می ‌کند.

سوپر شارژ

اولویت‌بندی

از دیگر کارهایی که به وسیله این نرم افزار انجام می ‌گیرد اولویت ‌بندی میان نرم افزارها برای استفاده از حافظه فیزیکی است. به کمک این نرم افزار هر گاه یک برنامه یا بازی اجرا شود، حافظه موردنیاز آن از میزان حافظه فیزیکی نصب شده روی رایانه تامین می ‌شود و حافظه مورد نیاز نرم افزارها و بازی‌ های دیگری که قبلا به اجرا درآمده بودند نیز بخش حافظه مجازی سیستم را به کار می ‌گیرد. این قابلیت به شما این امکان را می ‌دهد تا نرم افزارهایی که در حال انجام عملیات روی آنها هستید با بالاترین سرعت ممکن به اجرا درآیند و هنگام انجام عملیات مختلف همچون بازی، مشاهده فیلم، ویرایش تصاویر نیز بیشترین ظرفیت سیستم در اختیار شما قرار داده شود.

علاوه بر امکانات فوق، این نرم افزار دارای امکاناتی به شرح زیر است:

ـ اجرا به صورت سرویس ویندوزی که موجب می ‌شود بدون نیاز به ورود به سیستم‌ عامل نیز نرم افزار اجرا شود.

ـ پشتیبانی از 2 ترابایت حافظه رم در سیستم‌ عامل ویندوز 2008، 128 گیگابایت رم در ویندوزهای 7 و ویستا و 4 گیگابایت رم در ویندوزهای 2000، 2003 و اکس‌پی.

ـ بهره‌ مندی از محیط کاربری مدرن و آسان برای تمام کاربران

ـ پشتیبانی از زبان ‌های مختلف

ـ به روزرسانی خودکار نرم افزار بدون نیاز به مراجعه به سایت سازنده

نرم افزار سوپر رم روی تمام نسخه‌ های سیستم‌ عامل ویندوز با حداقل 8 مگابایت حافظه رم قابل استفاده است و می ‌توانید نسخه محدود آن را با مراجعه به سایت زیر دانلود کنید:

http://www.pgware.com/downloads/superram.exe

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع :

روزنامه جام جم