تبیان، دستیار زندگی
بعضی‌ها فقط از امکان تماس تلفنی موبایل استفاده می‌کنند، بعضی‌ها از تماس تلفنی و هر از گاهی SMS، برخی نیز گهگداری با موبایل فیلم و عکس می‌گیرند. شما چه انتظاری از موبایل دارید؟ تلفن‌های هوشمند تا کجا پیشرفت خواهند کرد؟...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از موبایلتان چه انتظار دیگری دارید؟


بعضی‌ها فقط از امکان تماس تلفنی موبایل استفاده می‌کنند، بعضی‌ها از تماس تلفنی و هر از گاهی SMS، برخی نیز گهگداری با موبایل فیلم و عکس می‌گیرند. شما چه انتظاری از موبایل دارید؟ تلفن‌های هوشمند تا کجا پیشرفت خواهند کرد؟

گوشی انعطاف‌پذیر نوکیا با نام Kinetic رونمایی شد

با پیچ دادن گوشی به سمت جلو می‌توان فایل‌ها را مرور کرد و عمل پیچ دادن، سرعت را کنترل می‌کند. هر بیشتر پیچ دهید، سریع‌تر می‌توانید مرور کنید. اگر زیاد دور شدید خیلی راحت گوشی را به آرامی پیچ دهید تا به فایل یا مخاطبی که به دنبالش بودید دسترسی پیدا کنید. برای اجرا می‌توان گوشی را خم کرد یا آیتمی را در منو باز کرد.

از موبایلتان چه انتظار دیگری دارید؟

اگر تلفن شما زنگ زد، می‌توان به راحتی آن را کنار گوش برده و با فشارد دادن آن به تماس پاسخ داد.

از تاپانی سوال شد: چگونه شکل و عملکرد دست‌ در دست هم گذاشته و به این جا رسیدند؟

“این چیزی فراتر از صفحه‌لمسی است، اما هیچ تصمیمی برای جایگزین کردن آن وجود ندارد. این یک مولتی‌مدل است. مواردی وجود دارد که صفحه‌لمسی‌ها برترند، اما گاهی اوقات صفحه‌لمسی‌ها کار نمی‌کنند؛ مثل وقتی که در زمستان شما دستکش دارید.”‌

بنابراین، Kinetic یک قابلیت پیچ دادن، فشار دادن و خم کردن هم برای بزرگنمایی انگشتی در صفحه‌نمایش لمسی اضافه دارد.

تاپانی می‌گوید: “شما حتی می‌توانید برای آن تنظیمات امنیتی خاصی انجام دهید. به طوری که گوشی شما تنها زمانی کار می‌کند که شما آن را به دست بگیرید. در واقع شیوه در دست گرفتن تلفن همراه توسط شما را می‌شناسد.”‌

”‌ این گوشی نمونه یا پروتو نشان می‌دهد که چقدر تعامل می‌توانید طبیعی و حسی باشد. این کار هنگام مرور، به شما نهایت کنترل را می‌دهد. مثل وقتی که هنگام رانندگی، وقتی فرمان خودرو را بیشتر می‌پیچانید، ماشین سریع‌تر حرکت می‌کند. این هم همان‌طور است. با خم کردن و پیچاندن و لمس صفحه‌نمایش، شما می‌توانید هم‌زمان یک، دو، سه و حتی چهار کار را با هم انجام دهید.”‌

از موبایلتان چه انتظار دیگری دارید؟

کاربردهای چنین دستگاه‌هایی نامحدود است. خیلی راحت می‌توان این دستگاه‌ها را در انحنای داشبورد ماشین گذاشت و با عدم وجود کلید در این دستگاه‌ها به راحتی می‌توان آنها را ضد آب ساخت.

از نظر راحتی، دستگاه‌هایی مانند Kinetic به راحتی در جیب جا می‌شوند و به شیوه قرار گرفتن ما، خودشان را شکل می‌دهند. گوشی‌های Kintic تقریبا تا سه سال دیگر وارد بازار خواهد شد. بنابه گفته تاپانی، نوکیا همه فناوری ساخت آن را دارد.

بررسی گوشی جدید و قدرتمند HTC Rezound به همراه هدفون های Beats

HTC گوشی جدید خود را با نام Rezound معرفی کرد. این گوشی که در حال حاضر تنها با اپراتور Verison سازگار است، مجهز به سیستم عامل اندروید نسخه Gingerbread و پردازنده دو هسته ای با سرعت 1.5GHz به همراه 1 گیگابایت RAM می باشد. رزولوشن صفحه نمایش 4.3 اینچی این گوشی 720p بوده و مجهز به 16 گیگابایت حافظه داخلی است. به همراه Rezound یک هدفون Beats عرضه می شود و دوربین این دستگاه نیز ویژگی های جالبی دارد.

از موبایلتان چه انتظار دیگری دارید؟

طراحی

ظاهر این گوشی مشابه Droid Incredible است. رزولوشن نمایشگر این گوشی 4.3 اینچی، مانند گالاکسی نکسوس، HD است. وضوح نمایشگر Rezound از وضوح Droid Razr و Galaxy Nexus کمی پایین تر است. کیفیت ضبط ویدئو در این گوشی بسیار خوب بوده و ضخامت دستگاه نیز 1.5 اینچ می باشد.

هدفون Beats

HTC به همراه گوشی Rezound هدفون های با کیفیت Beats را عرضه می کند تا کاربرانی که تمایل دارند با گوشی خود موزیک نیز گوش کنند، بهترین کیفیت را تجربه کنند. هدفون Beats کیفیت بسیار بهتری نسبت به هدفون تلفن های دیگر اندرویدی دارد.

نرم افزار پخش موزیک Rezound همان نرم افزار انحصاری پخش موزیک HTC است. این نرم افزار جذابیت ظاهری نرم افزار های Zune مایکروسافت یا نرم افزار های پخش موزیک iPhone را ندارد.

دوربین

دوربین پشت دستگاه 8 مگاپیکسل بوده و قابلیت های زیادی دارد. شما می توانید به عکس هایتان فیلتر اضافه کنید، یا عکاسی پانوراما یا سایر حالت های عکس برداری را تجربه کنید.کیفیت ضبط ویدئو دستگاه Full HD یا 1080P بوده و قابلیت هایی مانند گرفتن فیلم به صورت Slow Motion به همراه چند ویژگی جذاب دیگر، بر روی دوربین دستگاه قرار داده شده است. عکس های گرفته شده با دوربین این گوشی در شب کیفیت بهتری نسبت به دوربین های iPhone 4S و گالاکسی نکسوس دارد. سرعت شاتر دوربین گالاکسی نکسوس بیشتر از سرعت شاتر Rezound است.

عمر باتری

باتری این دستگاه 1620 میلی آمپر است. زمان زیادی برای بررسی عمر باتری HTC Rezound نیاز است و به همین دلیل بررسی کامل عمر باتری دستگاه در زمان کوتاهی که برای بررسی گوشی داشتیم، امکان پذیر نبود. ولی آنچه به صورت تئوری مشهود می باشد، این است که عمر باتری این دستگاه نسبت به Droid Razr پایین تر است.

از موبایلتان چه انتظار دیگری دارید؟

جمع بندی و مقایسه مشخصات فنی با سایر گوشی ها

این گوشی می تواند رقیب خوبی برای گوشی های گالاکسی نکسوس و Droid Razr باشد. HTC وعده داده سیستم عامل Rezound در ابتدای سال 2012 به اندروید 4.0 آپگرید خواهد شد. از ویژگی های مثبت این گوشی می توان به دوربین بسیار خوب و هدفون های فوق العاده عالی آن اشاره کرد.

تلفن همراه، به سبک پورشه با طعم بلک بری

شرکت خودروسازی PORSCHE را همه می شناسیم. شرکتی که بعضی از منتقدان، دپارتمان طراحی آن را تنبل ترین دپارتمان طراحی در بین شرکت های خودروسازی دنیا می دانند. اما درکنار این دپارتمان طراحی، استدیو پورشه دیزاین قرار گرفته. استدیو ای که به نظر هیچ میانه ای باتنبلی ندارد.

این استودیو پیش از این دست به طراحی وسایل بسیاری زده بود. از طراحی ساعت و عینک و چمدان گرفته تا طراحی قایق. اما دست پخت آخر پورشه دیزاین با طعم بلک بری به نظر شباهتی به شام آخر ندارد. این یک شروع است برای شرکتی که پا در دنیای جدیدی گذاشته است.

از موبایلتان چه انتظار دیگری دارید؟

P'9981 اسمارت فونی با صفحه لمسی است که در جلو یک صفحه کلید QWERTY، در پشت یک دوربین 5 مگاپیکسلی با توانایی ضبط تصاویر با کیفیت HD و در درون از 8 گیگابایت حافظه داخلی به همراه یک پردازنده 1.2 گیگاهرتزی بهره می برد. قاب جلویی آن از جنس استیل ضد زنگ است و پشت آن با چرم پوشیده شده است.

از موبایلتان چه انتظار دیگری دارید؟

تجربه کار با یک گوشی که پورشه آن را طراحی کرده، با سیستم عامل بلک بری 7 می تواند جالب باشد، اما بهای این تجربه خاص احتمالا چیزی در حدود 2 هزار دلار برایتان آب خواهد خورد. و باید منتظر بمانیم تا ببینیم شرکت بلک بری چه زمانی آن را وارد بازار می کند.

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از: گویا، زومیت، نارنجی