تبیان، دستیار زندگی
سونی با شعار SMILE AND SAY 3D به معنای لبخند بزن و بگو سه بعدی دوربین جدید خود را معرفی کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کوچکترین دوربین سه‌بعدی جهان

صنعت ساخت فیلم‌ها، نمایشگرها و دوربین‌ها همگی به سمت سه بعدی شدن حرکت کرده است. فیلم‌های سه بعدی در سینماها به نمایش در می‌آید و تقریبا همه شرکت‌های مطرح دنیا اقدام به تولید نمایشگرهای سه بعدی کرده‌اند. عینک‌های سه بعدی مخصوص همراه با نمایشگرها و در سینماها عرضه می شود و تب سه بعدی همه را گرفته است.

تمام این محصولات، تولید شرکت‌های فیلم‌سازی‌ست. ابزارهای فیلم‌برداری و عکس‌برداری سه بعدی بزرگند و امکان خرید شخصی آنها وجود ندارد. البته تمام اینها مربوط به قبل از تولید دوربین سه بعدی سونی است.

سونی با شعار SMILE AND SAY 3D به معنای "لبخند بزن و بگو سه بعدی" این محصول را معرفی کرده است.

DSC-TX9 و  DSC-WX5 دو دوربین معرفی شده سونی، در واقع کوچکترین دوربین سه بعدی جهان تا به امروز است که بر خلاف نمونه‌های موجود فقط با یک لنز تصویر برداری می‌کند.

کوچکترین دوربین سه‌بعدی جهان

دوربین‌های سه بعدی عموما از دو لنز با اختلاف فاصله نسبت به یکدیگر استفاده می‌کنند تا با اختلاف زاویه‌ای که عکس برداری می‌کنند بتوانند عمق تصویر اصلی را بسازنند ولی این دوربین با یک لنز و با استفاده از تکنیک "حرکت"، تصویر سه بعدی را می‌سازد. بدین صورت که هنگام گرفتن عکس، دوربین را به سرعت حرکت می‌دهید و در همین حین دوربین 15 تصویر متفاوت با زاویه‌های مختلف از منظره می‌گیرد و با پردازش 15 تصویر و ادغام آنها، تصویر اصلی را می‌سازد.

کوچکترین دوربین سه‌بعدی جهان

این دوربین‌ها با کیفیت HD فیلمبرداری می‌کنند ولی فیلم‌برداری آنها سه بعدی نیست. هر دو دوربین دارای وضوح تصویر 12.2 مگاپیکسل هستند.

کوچکترین دوربین سه‌بعدی جهان

LCD دوربین TX9 3.5 اینچ و LCD دوربین WX5 2.8 اینچ و قادر به نمایش تصاویر سه‌ بعدی گرفته شده توسط دوربین‌ها است.

TX9 با قیمت 400 دلار در دو رنگ قرمز و خاکستری و WX5 با قیمت 300 دلار در دو رنگ نقره‌ای و سیاه در دسترس خواهد بود.

منبع:hothardware

تهیه و تنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی