تبیان، دستیار زندگی
زمانی که به گذشته های دور باز می گردیم و تاریخچه اسباب بازی ها را مرور می کنیم هیچ بازی قدیمی تر از بازی با توپ نیست
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توپ فوتبال قرن 21

زمانی که به گذشته های دور باز می گردیم و تاریخچه اسباب بازی ها را مرور می کنیم هیچ بازی قدیمی تر از بازی  با توپ نیست

footbal , ball *h~ ah*('d

زمانی که به گذشته های دور باز می گردیم و تاریخچه اسباب بازی ها را مرور می کنیم هیچ بازی قدیمی تر از بازی  با توپ نیست.

در حقیقت توپ بازی یکی از قدیمی ترین بازی های تاریخ می باشد با توصیفاتی که از بازی ها و مسابقات با توپ شده است می توان گفت که این نوع از بازی ها به بناهای مصر باز می گردند.

این طور به نظر می رسد که این بازی در میان یونانیان باستان و رومیان رواج داشته است، البته در آن زمان بازی های دیگری هم وجود داشته که بازی با توپ در این میان باقی مانده است و تا به امروز محبودیت خود را حفظ کرده است این محبوبیت پایدار سبب شد تا محققان و خلاقان عرصه تکنولوژی بر روی توپ های جدید تکنولوژی های جدیدی را به کار برند.

در زمان یونان باستان بازی های دیگری هم وجود داشته که بازی با توپ در این میان باقی مانده است و تا به امروز محبودیت خود را حفظ کرده است

شاید در زمینه توپ های مختلفی که در مسابقات مختلف استفاده می شود شنیده باشید برای مثال تاریخچه بازی با توپ فوتبال که آنچه در شکل می بینید اولین نمونه توپی است که در اولین دوره جام جهانی از آن استفاده می‌شد. اولین دوره جام جهانی فوتبال سال 1930 در اروگوئه برگزار شد.

توپ بازی ، توپ ،هوشمند، گوشی های هوشمند، کنترل، تاریخچه توپ فوتبال، قدیمی ترین ball , football,توپ بازی ، توپ ،هوشمند، گوشی های هوشمند، کنترل، تاریخچه توپ فوتبال، قدیمی ترین ball , football,

پس از آن شرکت تولید کننده کالاهای ورزشی «آدیداس» از جام جهانی 1970 مکزیک تاکنون مسئولیت تولید توپ رسمی این رقابت ها را بر عهده داشته است.

در آن زمان توپ ها عمدتا از 12 تکه ساخته می شدند اما در جام جهانی 1954 از یک توپ 18 تکه ای در بازی فینال استفاده شد و از آن به بعد تا سال 1966 انواع توپ ها مورد استفاده قرار گرفتند.

توپ «تریکالر» جام جهانی 1998 اولین توپ رنگی بود که استفاده شد در حالی که توپ های «فیورنووآ» و «تیمگیست» که در جریان مسابقات 2002 و 2006 مورد استفاده قرار گرفتند ، به دلیل گردی، دقت و مقاومت بیشتری که داشتند، انقلابی را در این زمینه به وجود آوردند.

این توپ که دیروز بر روی سایت Gizmo معرفی شده بود Sphero  نام دارد و قادر است با گوشی های هوشمند و از طریق بلوتوث کنترل گردد.

Sphero که نمونه اولیه آن در ماه ژوئن پرده بردار شده بود و به نام Orbotix معرفی شده بود 74 میلی متر معادل 2.9 اینچ قطر داشت و قابلیت شارژ شدن را داشت. این نمونه می توانست توسط بعضی از گوشی ها شارژ و هدایت گردد

بازی با این نوع از توپ ها به این صورت اتفاق می افتد که توپ بر روی میز قرار گرفته و هر یک از طرفین سعی می کنند با هدایت آن طرف مقابل را ببرند.

این توپ جهت استفاده از پیچ و خم های بازی هایی مانند ماز هم مورد نیاز است ، در ابتدا این نوع از توپ ها برای بازی جدید ارائه گردیده بود که با هدایت بیشتر آن شما برنده می شدید.

مثلا تصور کنید که بازی هایی را که شما بر روی موبایل خود و یا بر روی کامپیوتر خود انجام می دهید در یک سایز بزرگ ببینید و آن ها را با موبایل انجام دهید تا حالا گلف بر روی سیستم خود بازی کرده اید ؟ چقدر برای شما قابل تصور است؟

قطعا توپ ارائه شده با این روش به درد مسابقاتی مثل فوتبال نمی خورد مگر اینکه قصد تقلب داشته باشید اما سپس ابداعات و گفته هایی هم در زمینه این توپ اراوه گردید که توپ شما در زمین بازی حرکت عادی خود را داشته باشد و به درد مسابقات معمولی هم بخورد مثلا شما آن را کنترل نکنید و تنها اتفاقاتی که بر روی آن می افتد ثبت گردد به طور مثال چند مرتبه به آن ضربه خورده و یا چه مدت به چه سمتی حرکت کرده حتی در بازی هایی مانند فوتبال بر اساس رنگ کفش تشخیص دهد که چه مدت در خدمت کدام تیم بوده است

یا می توانند مثلا توپ را برنامه ریزی کرده تا خطاهایی  را تشخیص دهد و یا با تعبیه دوربین کوچکی در آن با قابلیت های مانند مصون ماندن از ضربه به بررسی خیلی از مسائل بپردازند.

البته همه آنها در حال بررسی است و به صورت ایده ارائه گردیده است.

همچنین از این نوع از توپ می توان در بازی هایی که شما به صورت مجازی هم انجام می دهید استفاده کنید برای مثال شما می توانید در حالی که بر روی صندلی خود تکیه داده اید گلف بازی کنید یعنی با موبایل خود ضربه به توپ و جهت حرکت را مضخص کنید

اگرچه این نوع از بازی ها به نظر من اصلا شبیه ورزش نیست و اگر در جهت رفع خطاها در مسابقات ورزشی استفاده گردد شاید بهتر باشد، به هر حال انسانها مختلفند و سلیقه ها متفاوت!

منبع:

 http://redirectingat.com/?id=3971X639606&xs=1&url=http%3A%2F%2Fwww.ohgizmo.com